Amming nå:)

Lykke!!!

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Hvor mange av dere ammer nå?
Hvor gammel har lille blitt og hvor mye ammer dere?:)

Her har lille akkurat blitt 9 mnd og jeg ammer relativt mye enda. Hun får ca 4-5 ganger om dagen og 1-2 ganger om natten.
Jeg vil gjerne trappe ned litt, men det er så lettvint å gi henne puppen, for da vet jeg at hun ikke går sulten hvertfall. Hun har fire måltider med fast føde om dagen.
Om noen dager er planen å kutte nattammingen tvert. Jeg syns det er lettest, og det fungerte så fint med storesøster.

Hva med dere?:)
 
Han er like over 10 mnd og vi ammer sånn ca 4 ganger om dagen. Vi har sluttet med nattmat og det gjorde vi også tvert, funker veldig bra.

Jeg tror ikke han blir noe mett av pupp, men han får i alle fall litt væske i seg.
 
Hvor mange av dere ammer nå?
Hvor gammel har lille blitt og hvor mye ammer dere?:)

Her har lille akkurat blitt 9 mnd og jeg ammer relativt mye enda. Hun får ca 4-5 ganger om dagen og 1-2 ganger om natten.
Jeg vil gjerne trappe ned litt, men det er så lettvint å gi henne puppen, for da vet jeg at hun ikke går sulten hvertfall. Hun har fire måltider med fast føde om dagen.
Om noen dager er planen å kutte nattammingen tvert. Jeg syns det er lettest, og det fungerte så fint med storesøster.

Hva med dere?:)


Lykke til med nattmatslutt.
 
Lille har blitt 9 mnd, og ammer maks 1 gang om dagen, så blir vel snart slutt med amming her. Får mme 2-3 ggr om dagen, og det koser han seg veldig med. Skal begynne på jobb om 2 uker og synes det er greit å være ferdig med amming da
 
Lykke til med nattmatslutt.
Takk:) satse på det går like greit her!
Tenker også at jeg vil kutte ned til 4 amminger (morgen, før dupp 1, før dupp 2, og kveld), til hun blir 10 mnd, men merker jeg syns det er vanskelig. Virker som hun har god nytte av melken enda. Men det endrer seg nok litt for hver mnd - håper jeg:)
 
Takk:) satse på det går like greit her!
Tenker også at jeg vil kutte ned til 4 amminger (morgen, før dupp 1, før dupp 2, og kveld), til hun blir 10 mnd, men merker jeg syns det er vanskelig. Virker som hun har god nytte av melken enda. Men det endrer seg nok litt for hver mnd - håper jeg:)


Ja, alt går fort for tiden. Plutselig er det stopp.
 
Her er snuppa 10 mnd og jeg ammer litt enda, men det er nok snart slutt :( Synes det er litt koselig å amme jeg, og kunne tenkt meg å holde på til hun blir 12 mnd på dagtid i alle fall, men det er hun som "bestemmer" ;)

Snuppa har rett og slett ikke tid så ofte lenger, og det merkes på produksjonen! Hun dier vel 2-4 ganger per døgn, men det er ikke mange dråpene hun får i seg hver gang. Det er nok mest for kosen nå, og helst bare når hun er trøtt. Vanligvis 2 ganger på natta, noe jeg gjerne slutter med :p
 
I dag søndag har vi vår siste ammedag :-( I morgen begynner jeg på cellegift ifm høyt stoffskifte, og det kan ikke lillemann få i seg. Litt kjedelig ettersom jeg ELSKER å amme og skulle gjerne gjort det til han var 2 år - men helsa kommer forran :) i tillegg har han bitt meg til blods flere ganger, så jeg får omtrent nervesammenbrudd hver gang vi ammer....
 
I dag søndag har vi vår siste ammedag :-( I morgen begynner jeg på cellegift ifm høyt stoffskifte, og det kan ikke lillemann få i seg. Litt kjedelig ettersom jeg ELSKER å amme og skulle gjerne gjort det til han var 2 år - men helsa kommer forran :) i tillegg har han bitt meg til blods flere ganger, så jeg får omtrent nervesammenbrudd hver gang vi ammer....

God bedring og lykke tell med behandling! Håpa ikkje cellegifta gjør dæ så alt for dårlig. Klæm ♡
 
Jeg ammer fortsatt ganske mye. Snuppa begynner i barnehage om ei drøy uke, da blir det jo kutt i amming på dagen. Jeg trives i grunn med amminga, kommer ikke til å legge noen plan for å redusere det enda.
 
Her er snuppa 10 mnd og jeg ammer litt enda, men det er nok snart slutt :( Synes det er litt koselig å amme jeg, og kunne tenkt meg å holde på til hun blir 12 mnd på dagtid i alle fall, men det er hun som "bestemmer" ;)

Snuppa har rett og slett ikke tid så ofte lenger, og det merkes på produksjonen! Hun dier vel 2-4 ganger per døgn, men det er ikke mange dråpene hun får i seg hver gang. Det er nok mest for kosen nå, og helst bare når hun er trøtt. Vanligvis 2 ganger på natta, noe jeg gjerne slutter med :p
Veldig kos med amming på dagen ja;) Jeg ønsker også å fortsette til 12 mnd - det er målet siden de da kan drikke vanlig melk. Får hun lille din mme i tillegg nå eller bare mm?
 
I dag søndag har vi vår siste ammedag :-( I morgen begynner jeg på cellegift ifm høyt stoffskifte, og det kan ikke lillemann få i seg. Litt kjedelig ettersom jeg ELSKER å amme og skulle gjerne gjort det til han var 2 år - men helsa kommer forran :) i tillegg har han bitt meg til blods flere ganger, så jeg får omtrent nervesammenbrudd hver gang vi ammer....
Så kjedelig at du må kutte puppen før du egentlig vil, men helsa må komme først ja! Han har fått pupp lenge nå også:) Masse god bedring❤️
 
Lille har blitt 9 mnd, og ammer maks 1 gang om dagen, så blir vel snart slutt med amming her. Får mme 2-3 ggr om dagen, og det koser han seg veldig med. Skal begynne på jobb om 2 uker og synes det er greit å være ferdig med amming da
Det skjønner jeg godt. Jeg gjorde det selv på den måten med storesøster når jeg skulle tilbake i jobb. Hun hadde melkeallergi i tillegg, så det å ha et 100% melkefritt kosthold for å amme 1-2 ganger om dagen orket jeg ikke.
 
Måtte slutte med amming pga turnusarbeid 100%, så da ble det vanskelig å holde melkeproduksjonen ved like :( men hun begynner å bite så voldsomt, så egentlig er det like bra.. Ammer litt på kveld når hun er trett.
 
Gutten min er 9 1/2 mnd og eg ammer alt fra 3-5 ganger på dagtid og rundt 3 ganger på natta. Han begynner i bhg om ei veke, men kjem nok til å fortsette sjølv om eg av og til kjenner eg har lyst å slutte. Men det er ei periode i livet også e det over, kjem til å savne det når han blir større sikkert:) ammer han hvertfall til han er 1 år. Med eldste slutta eg når han var rundt 8-9 mnd for da begynte han å bite slik, men nr 2 vekt veit forskjellen på pupp å anna virka det som:p
 
Her er snuppa 10 mnd og jeg ammer litt enda, men det er nok snart slutt :( Synes det er litt koselig å amme jeg, og kunne tenkt meg å holde på til hun blir 12 mnd på dagtid i alle fall, men det er hun som "bestemmer" ;)

Snuppa har rett og slett ikke tid så ofte lenger, og det merkes på produksjonen! Hun dier vel 2-4 ganger per døgn, men det er ikke mange dråpene hun får i seg hver gang. Det er nok mest for kosen nå, og helst bare når hun er trøtt. Vanligvis 2 ganger på natta, noe jeg gjerne slutter med :p
Akkurat slik er det her og. Skulle så gjerne ammet mer, men hun syns det er dritkjedelig rett og slett :)
 
Har ikke ammet på natt siden hun var litt over 6 måneder. Trappet ned på natt allerede fra 5 måneder. På dagtid er vi nede i 2 ganger nå, og hun blir straks 10 måneder. Jeg har jobbet fullt siden hun var 8 måneder, og da giddet jeg ikke pumpe på jobb lenger. Da ammet jeg 3 ganger om dagen ei lita stund, men så ble det bare tull med den kveldspuppen, fordi det var så kort tid siden ettermiddagsammingen. Hun ble rasende fordi det ikke kom masse :p Men nå er vi begge veldig fornøyd med 2 ganger. Satser på å fortsette med det til hun passerer året egentlig :)
 
Back
Topp