Dagsoving

Alaskahusky

Elsker forumet
Marsmellows-15
hvordan gjør dere det? Faste sovetider på dagen, men pysj og mørkt rom i senga, eller i kurv i vanlige klær? Prøver å komme litt mer i rutine og vil gjerne ha tips!
Vil ikke ende opp med at natt blir dag, og dag blir natt, hvis hun sover på mørkt rom, men det er da hun sover best :P

Helsesøster sa et sovested dag og en natt så når han er trøtt blir han lagt i vognen. Kvelden er pysj og egen seng

Sover alltid i vanlige klær på dagtid. Stort sett er dagduppene i vogna enten i gangen eller ute. Hender hun sover dupp på soverommet på ettermiddagen, men da trekker jeg opp rullegardina så det ikke er så mørkt og natt-aktig.

Vanlige klær på dagen, enten i vugga eller i vognen alt ettersom.

Sover i vanlige klær i senga på dagtid. Sover med pysjen på i senga om natta.

Sover i vanlige klær i senga på dagtid. Sover med pysjen på i senga om natta.
Da er det ikke bare meg som har henne i senga på dagtid :) synes det er så greit å ha et fast sovested, litt borte fra stua så jeg kan bråke og gjøre husarbeid :) ikke at leiligheten akkurat er så stor da, men da er det i alle fall en dør i mellom :P

Da er det ikke bare meg som har henne i senga på dagtid :) synes det er så greit å ha et fast sovested, litt borte fra stua så jeg kan bråke og gjøre husarbeid :) ikke at leiligheten akkurat er så stor da, men da er det i alle fall en dør i mellom :P

Ja, jeg syns sovingen skal gjøres på soverommet (eller i vogna for den saks skyld), men ikke der man skal leke eller være våken ellers.

Mi er ikke glad i vogna, så da er senga der hun sover dupp.

Sover i senga eller vogna i vanlige klær på dagtid. Ellers ingen faste rutiner på tidspunkt, men tar som oftest en lur i 12-tiden og en i 15-tiden.

Vanlige klær og i vogn på dagen. Pysj og i seng når han legges for natta.
Igår lurte han meg. :P han sovnet kvart over åtte i vugga fordi jeg trodde han kun skulle ha en dupp. Sov til nesten 23. ;) han hadde i det minste pysj, da. La han i senga etter amming.

Sover i senga eller vogna i vanlige klær på dagtid. Ellers ingen faste rutiner på tidspunkt, men tar som oftest en lur i 12-tiden og en i 15-tiden.
Når starter og slutter dagen da? Her er det 3 dupper i løpet av dagen :)

Har et nattmåltid mellom 3 og 5 en gang, står opp og gir henne "frokost" ca fire timer etter det. Med andre ord står vi opp mellom 7 og 9 en gang. Pleier å legge henne i 18.30 tiden. Har gått greit helt til i det siste. Nå tar det fort to timer før hun sovner for kvelden.

Her blir det vanlige klær i senga på dagtid. Hun sluttet og sove andre steder, så er foreløpig eneste alternativer om hun skal hvile og ikke være sur hele dagen :-p men nå når rutinene kommer på plass ifht soving om dagen, skal vi øve på å hvile i vogna. Sover kl 11 og 14 ca. Står opp 9.00 og legger seg 19.00

Dagsoving skjer litt her og litt der :p ofte I bilstolen, eller I vogga. Eller I vognen. Værre med kveldrutinen. Den er vi ikke kommet helt inn I enda.

Sover i vanlige klær på dagtid, i vogn eller seng (men med lyst rom, for å skille dag og natt). Sov stort sett i vugge i stua i vår, men med storebror hjemme fra barnehagen i ferien går ikke det. Vi har vært mye på farten i ferien, og da har hun sovet mye i vogn og bil, men også i reiseseng på soverom, for å få litt ro i små hytter med mye folk.

Legger henne når hun er trøtt, men det blir stort sett tre lurer om dagen. To lange og en litt kortere på ettermiddagen. I seng for kvelden rundt 19, og står opp 8-9 nå i ferien. De siste par timene da er det mye spising og litt slumring.

Når pappa og storebror begynner i jobb og barnehage mandag må vi nok opp litt tidligere. Så da kan det hende sovemønsteret på dagen forskyves litt.

I vogna, eller der det måtte passe å legge han, hvis vi er på besøk hos noen. Men han har begynt å sove best i vogn, så nå foretrekker jeg å ha han der. :)

Vanlig tøy til dagsoving i vogna. Det pleier å passe med at etter første amming om morgenen er det en lur, så er det etter amming nr to etter den luren han skal ut igjen. Siste sovetid varierer, alt etter om han har sovet korte/lange lurer i første omgang. Akuratt nå har vi bonusunger på besøk, som bråker og styrer utenfor, så har lagt han litt i sengen på dagen nå, ellers har han hele tiden våknet etter 20-30 min i vogna.

Vanlig tøy i babynestet på stua eller i vogna. Men i det siste har det vært vanskeligere å få henne til å sove og våkner av at jeg legger henne fra meg så ender opp på fanget.. Føler vi på en måte har rykket tilbake til start.. Hvordan får dere babyen til å sove?

Vanlig tøy i babynestet på stua eller i vogna. Men i det siste har det vært vanskeligere å få henne til å sove og våkner av at jeg legger henne fra meg så ender opp på fanget.. Føler vi på en måte har rykket tilbake til start.. Hvordan får dere babyen til å sove?
Kjenner følelsen :) vi har hatt god rutine i noen dager og så blir hun vrang og umulig så da gir jeg opp... Men de siste 3-4 ukene har det gått veldig fint! Noen utfordringer, men har overskudd til å ta kampen når den kommer :)
Nå sovner hun nesten av seg selv, med smokk og noen ganger må jeg prate litt i bakgrunnen eller holde en hånd :)
Ammer henne først så hun blir litt avslappet, men ikke til hun sovner :)

Kjenner følelsen :) vi har hatt god rutine i noen dager og så blir hun vrang og umulig så da gir jeg opp... Men de siste 3-4 ukene har det gått veldig fint! Noen utfordringer, men har overskudd til å ta kampen når den kommer :)
Nå sovner hun nesten av seg selv, med smokk og noen ganger må jeg prate litt i bakgrunnen eller holde en hånd :)
Ammer henne først så hun blir litt avslappet, men ikke til hun sovner :)
Godt å høre jeg ikke er alene :) Prøver å gjøre det samme med amming for å roe, men hun klarer ikke finne roen. Funker ikke å amme henne i søvn heller. Ender å skriking og kaving.. Og hun har blitt superkresen og godkjenner kun min byssing. :/ Er forhåpentligvis bare en fase (utviklingssprang eller noe).. :)

Back
Topp