Samme faddere til nr 1 og 2?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Er det "sosialt akseptert" at to av fire faddere til nr 1 også er faddere til nr 2?
Eller er det helt feil?

Vi har én som er fadder på begge. Såvidt meg bekjent er d ikke sosialt uakseptabelt, men jeg ville ha forskjellige bare fordi.

Jeg tenker på det samme. Har en liten familie og få jeg kunne tenkt meg som fadder.

Er det ok å velge mormor men ikke farmor da? Tror min svigermor klikker om vi gjør det men hun stiller 0 opp. Og aldri interessert i oss eller jenta. Venter nr to nå. Min mor stiller opp på alle måter.

Her har nr 1 5 faddere, på nr 2 har vi 3. 2 av de er fadder på begge 2. Ingen av de er besteforeldre da det ikke var naturlig for oss og velge noen som er så mye eldre enn oss selv.

Jeg har ikke så mange å spørre. :P altså det blir to like og to ulike faddere på ungene.

Vi har bare en ny fadder til nr 2. Ellers så er det de samme som vi brukte til nr 1

Er mannen som syntes det var rart å ha to like faddere. ;) Skal vise han denne tråden!

Jeg vet at de fleste har forskjellige faddere til sine barn, men i mine ører blir det litt feil.
Faddere skal liksom være de som trår til dersom noe skjer med mor og far, og man har vel ikke lyst til å splitte en søskenflokk :rolleyes:

Jeg vet at de fleste har forskjellige faddere til sine barn, men i mine ører blir det litt feil.
Faddere skal liksom være de som trår til dersom noe skjer med mor og far, og man har vel ikke lyst til å splitte en søskenflokk :rolleyes:

Enig - faddere er de som tar del i barnets liv, som bryr seg og som skal være der i årene fremover. MEN, våre barn skal bo hos min søster og hennes mann om det skjer noe med oss. Min søster er fadder for begge to, men vi ønsket at flere søsken og venner allikevel skulle være faddere. Selv om de bare har en felles fadder, vil de aldri bli splittet om det skulle skje noe med meg og mannen ;)
(Bank i bordet - noe som ikke skjer!!)

Vi har ikke "nok å ta av", venner som ble brukt til nr en stiller ikke opp, venner som ble brukt til nummer to er sånn middels, denne gangen blir det kun søsken. Og de er faddere på alle tre. Denne gangen blir det de og med samboerne.

Hos oss får nr2 3 av 4 like faddere som nr1. Vi har ikke så mange å ta av som vi følte for å spørre.

Jeg er fadder på min kusines barn, men de andre fadderne er forskjellig. Tror ikke det blir sett rart på

Har inntrykk av at alle vi kjenner har ulike faddere.
Vi har en felles fadder på nr 1 og nr 2. Følte det var naturlig for oss da dette er en nær venn, nesten en del av familien. Han var og en av forloverene da vi gifta oss i hemmelighet.
Ellers så har nr 1 5 faddere og nr 2 6 faddere.

Det er greit mener jeg. Det er bedre å velge de nærmeste to ganger, enn faddere som de ikke kommer til å ha noe kontakt med uansett.

Jeg tenker på det samme. Har en liten familie og få jeg kunne tenkt meg som fadder.

Er det ok å velge mormor men ikke farmor da? Tror min svigermor klikker om vi gjør det men hun stiller 0 opp. Og aldri interessert i oss eller jenta. Venter nr to nå. Min mor stiller opp på alle måter.
Vi har mamma men ikke svigermor som fadder på pjokken vår. Svigermor ble ikke helt fornøyd med det, men det er foreldrene sitt valg hvem de ønsker som faddere, og da får alle andre bare finne seg i det synes jeg! :)

Nei ikke her. Vi tar noen søsken til begge men et nytt vennepar denne gangen.

Begge mine har 5 faddere, hvorav 3 er de samme :)

Back
Topp