Mamsemoms snart til to

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Tenker jeg slenger meg på dagboka. Regner ikke med at noen leser, men er kjekt å ha et sted å samle ting. Kjekt å gå tilbake og se på siden :)

I morgen er det tidlig ul. Nr 2 for min del. Den første var ganske skremmende. Legen trodde jeg var 7 uker på vei, men da vi kom dit å kikket var det ingenting å se. Gyn mente svangerskapet hadde endt i MA - tok hcg og fant ut at jeg kun var kortere på vei enn først antatt.

Hadde masse hcg - nok til at gyn spøkte med at det kunne være to der inne. Legen sa det ville bli spennende å se hvor mange jeg ruget på :p

Så får vi se på ul i morgen da :) Så lenge et hjerte banker ville jeg blitt evig takknemlig. Med min syklus er det å bli gravid før første pp startet et lite mirakel. Skulle det være to er det et dobbelt mirakel og vi tar det vi får :p

Formen :wav
-Så trøtt at jeg blir satt ut av hvor trøtt man kan bli. Sover i timevis på dagtid, men er like trøtt når jeg våkner igjen.
-Litt uggen. Brekker meg ofte og må jobbe litt med meg selv for ikke å kaste opp over lukter etc.
-Puppa har blitt litt ømme over natten, brystvortene er såre.
 
Det blir spennende med UL i morgen da!

Og grattis med dagbok;)
 
Ja veldig spent! :)

Takk! <3
 
Lykke til med ultralyd i morgen! Og gratulerer med dagbok ;)
 
Da har vi vært på ul og fikk se et fantastisk nydelig bankende hjerte. Bitte liten sak på 5.5 cm. Helt perfekt. Var også en ekstra bonus og bli satt frem en hel uke fra det jeg trodde. 7+2 i dag og veldig fornøyd!

Vi ble tilbudt en ekstra sjekk i uke 12 så da takket vi pent ja. Er så koselig å se disse små på skjermen, så vi skjemmer oss bort litt :p Alt i alt en fin dag!

Formen: :talk017

-Brekker meg mye om morgenen og på ettermiddagen, men er ikke i næørheten av så ille som med lilleH. Bank i bordet!
-TRØTT.
-Brystvortene har blitt ømme.
 
Oi, er det så lange som 5.5 cm i uke 7+2?
mener bestemt jeg ble målt til 1.05 cm når jeg var 7+noe med førstemann...
 
Gratulerer med gode nyheter på ultralyd, det var utrolig hyggelig å høre! :)
 
Kjempekoselig :). Ja, 5.5 cm var jo stort! Visste ikke at de var så store i uke 7 + 2.

Gratulerer med betryggende UL.
 
Oi! Nei kanskje ikke så stort nei! Det må jo være milimeter?:p eller blir det helt feil og. Står 5,5 på bildet i alle fall. Takk dere :rørt:
 
Det var ikke meningen å være pirkete altså :p. Jeg hadde bare ikke sjekket hvor store de skulle være så langt som du har kommet. Jeg har oppdatert meg og skjønner nå at jeg selvsagt skulle forstått at det var 5,5 mm :smiley-bounce015

Viktigste er at det må være deilig å se spiren sin og høre at alt er i orden. Hjertelyd og alt! Så kjekt!
 
Da er ferien godt i gang, i Danmark i første omgang. Vi fikk dårlige nyheter i går om at samboers onkel har gått bort i overdose. Det henger litt over oss kjenner jeg, så stemningen er litt sår. Det virker så ubegripelig og urettferdig, at samboers mormor skal miste sin andre sønn på kort tid.
Jeg gjør så godt jeg kan til å bidra så sambo har det fint, og har hatt lange samtaler med svigermor og sagt hun kan ringe når som helst. Vi drar hjem på lørdagen.

Formen: :talk017:

-Kvalm hver gang jeg har spist. Må ligge nedpå å helst ikke bevege en muskel, men klarer jo selvfølgelig presse strikken for langt de fleste dager. Kvalmen sitter i lenger da.
-Fyser på rare ting, lager det/kjøper det, bare for å finne ut at jeg hater det!
-Trøtt trøtt og mer trøtt. Når skal deg gi seg? :p
 
Kjære vene så bekymret jeg er denne gangen. Sammenligner fra forrige gang og så fort noe er litt anderledes går alarmen i hodet. Skal snakke med gyn på tirsdag og få litt hjelp til hvordan man skal tenke :) Jeg vet liksom hva vi går til og hvor fantastisk dette er.

Formen er den samme. Veldig trøtt! Trodde ikke det gikk an å sove 4 dupper på en dag, men jo! Ikke noe problem. Er like groggy når jeg våkner.
Kvalmen har avtatt litt og alarmen slår seg på :p Jeg er håpløs denne gangen. Håper virkelig det vil hjelpe litt om vi får se en frisk liten en på ul førstkommende tirsdag!
 
På tredje ul ble jeg flyttet tilbake for andre gang - føler jeg står og stanger i veggen for kommer meg aldri over 11 uker.

Til glede var det at alt så tilsynelatende bra ut med lille i magen. Ikke noe avvik på verken nakkefold og heller ingen tegn til brokk her eller der - så det er goody!
Nå blir det godt å endelig nå de magiske 12, etter å ha vært i nærheten en gang før vi ble flyttet på igjen. Bedre å bli flyttet nå så tidlig kanskje, enn å bli flyttet masse på oul - så får tenke positivt. Foreløpig termin nå er 20.februar - siden den er flyttet på flere ganger tar jeg den med en klype salt også :p

Formen nå :talk017
-Fremdeles ganske uggen og brekker meg masse ilp av dagen - men spyr veldig sjeldent! Takk høye makter.
-Akkurat nå er jeg forkjølet og det er noe skit når du ikke har matlyst fra før av.
-Fyser på sjømat. Spesielt krabbeklør. NAM!
-VELDIG trøtt. Håper det gir seg snart ellers må jeg vurdere om jeg må ta en dag hjemmekontor i uken eller noe. Kjenner at fredag er en tøff dag, mer kvalm og uvel. Sikkert fordi kroppen kjenner på en lang uke.Har ikke så mye igjen liksom.
 
På tredje ul ble jeg flyttet tilbake for andre gang - føler jeg står og stanger i veggen for kommer meg aldri over 11 uker.

Til glede var det at alt så tilsynelatende bra ut med lille i magen. Ikke noe avvik på verken nakkefold og heller ingen tegn til brokk her eller der - så det er goody!
Nå blir det godt å endelig nå de magiske 12, etter å ha vært i nærheten en gang før vi ble flyttet på igjen. Bedre å bli flyttet nå så tidlig kanskje, enn å bli flyttet masse på oul - så får tenke positivt. Foreløpig termin nå er 20.februar - siden den er flyttet på flere ganger tar jeg den med en klype salt også :p

Formen nå :talk017
-Fremdeles ganske uggen og brekker meg masse ilp av dagen - men spyr veldig sjeldent! Takk høye makter.
-Akkurat nå er jeg forkjølet og det er noe skit når du ikke har matlyst fra før av.
-Fyser på sjømat. Spesielt krabbeklør. NAM!
-VELDIG trøtt. Håper det gir seg snart ellers må jeg vurdere om jeg må ta en dag hjemmekontor i uken eller noe. Kjenner at fredag er en tøff dag, mer kvalm og uvel. Sikkert fordi kroppen kjenner på en lang uke.Har ikke så mye igjen liksom.
Kjedelig å bli satt tilbake, men har du flaks setter de deg kanskje frem igjen på oul :) Lov å håpe ;) God bedring til deg, håper du føler deg bedre snart!
 
Kjedelig å bli satt tilbake, men har du flaks setter de deg kanskje frem igjen på oul :) Lov å håpe ;) God bedring til deg, håper du føler deg bedre snart!
Tusen takk! Ja jeg lever så absolutt i håpet :D Hadde vært deilig å ikke bli satt mer tilbake i alle fall:) Skjønner ikke for jeg vet ganske nøyaktig når eggløsning var, og nå stemmer det ikke så godt overens.
 
Formen nå :eek:

-Trøtt! Herregud denne gangen skal det bare ikke gi seg!:)

-Au i bekken, begynt å kjenne på det noen dager nå. I natt ble det nada søvn for ingen stilling letter på den trøkkende følelsen i hofte/rumpe!

-Drømmer om jentebaby om natta! Er det gutt spiller virkelig underbevisstheten meg et puss! :p

14+4 på vei.
 
Back
Topp