Søskenforsøk

Ventepølse

Flørter med forumet
Hei!
Var så heldig å få en sønn etter 2. fullførte ICSI-forsøk i mai i fjor. Da det tok en stund for oss å få den første har vi nå bestemt oss for å starte prøvingen på nummer 2 nå. Fikk råd av gyn. om å prøve selv i 6mnd til 1 år før vi går på ny runde med IVF. Jeg avventer og ser om jeg i det hele tatt har en syklus og om denne er regelmessig før jeg bestemmer meg om jeg er villig til å vente 1 år da det erfaringsmessig tar lang tid med IVF (fikk ikke tilbake mensen før 13mnd etter fødsel, men ammet også frem til da).

Jeg mener å ha hørt at man må starte hele søknadsprosessen på nytt ved søskenforsøk, men gyn mente ikke dette var tilfelle, noen som vet? Tenker å ringe riksen i høst og høre. Vi har ett egg på frys - må vi likevel søke helt på nytt?

Jeg googla "søskenforsøk" og navnet på sykehuset hvor jeg har ivf og da dukka det opp et søknadsskjema man selv fyller ut og sender inn til klinikken :) tror kanskje det fungerer likt på de fleste klinikker? Jeg syns det bestandig er greiest med en telefon for mye enn en for lite også da, så jeg hadde sikkert ringt sykepleierne på den linja jeg pleier bruke for alle andre spørsmål jeg:sorry:

Jeg googla "søskenforsøk" og navnet på sykehuset hvor jeg har ivf og da dukka det opp et søknadsskjema man selv fyller ut og sender inn til klinikken :) tror kanskje det fungerer likt på de fleste klinikker? Jeg syns det bestandig er greiest med en telefon for mye enn en for lite også da, så jeg hadde sikkert ringt sykepleierne på den linja jeg pleier bruke for alle andre spørsmål jeg:sorry:

Takk for svar, tenkte jeg skulle ringe, men mener å huske at det er stengt på riksen i juli? Og sikkert fryktelig kø på linja første tiden etter åpning, så tenker jeg enten sender en mail eller ringer i slutten av august...

Det går an :) der jeg er har de automatisk tilbakeringing, så jeg skal ringe inn mens nå når jeg får den selv om klinikken er sommerstengt, de ringer fortløpende opp alle på ringelista når de åpner. Det er kjempekjekt å bare kunne legge igjen telefonnr og bli oppringt og slippe telefonkø:D

På Haukeland er det også bare å ringe når man vil i gang med fryseforsøk. Det samme gjelder om man skal ha oppstart med søskenforsøk... Trenger ikke søke på nytt :)
Er gjerne ulik praksis rundt på klinikkene :/

På Haukeland er det også bare å ringe når man vil i gang med fryseforsøk. Det samme gjelder om man skal ha oppstart med søskenforsøk... Trenger ikke søke på nytt :)
Er gjerne ulik praksis rundt på klinikkene :/

Så bra! Blir spennende å høre hvordan praksis er på riksen. Bør jo være samme praksis når begge steder er offentlig tenker jeg da, men det vet man jo aldri

Vi fikk nr 1 ved hjelp fra Ullevål og fikk beskjed om at "det er bare å ringe når dere vil i gang igjen." Dessverre var det andre regler da vi skulle starte på ny og måtte til Riksen for å få ICSI. Måtte søke på ny via fastlege og ta nye prøver. Hadde jeg vært deg, ville jeg ringt Riksen så fort som mulig bare for å få en plass i køen ☺️ Lykke til!

Vi fikk nr 1 ved hjelp fra Ullevål og fikk beskjed om at "det er bare å ringe når dere vil i gang igjen." Dessverre var det andre regler da vi skulle starte på ny og måtte til Riksen for å få ICSI. Måtte søke på ny via fastlege og ta nye prøver. Hadde jeg vært deg, ville jeg ringt Riksen så fort som mulig bare for å få en plass i køen ☺️ Lykke til!

Ja, tror nok jeg gjør det. Vil jo ikke være pessimist og hadde vært gøy å få det til selv denne gangen (sier ikke at dette er bedre enn ivf-barn, bare at det er mye styr, penger, fri fra jobb og sannsynligvis mer stress forbundet med dette)), og det sies jo at det kan "løsne" litt når man har vært gravid én gang. Samtidig prøver man å holde forventningene litt nede og være realistiske når man vet hvor lang tid det kan ta....er utrolig takknemlig for at vi i det hele tatt har fått barn og ønsker ikke at prøvingen skal bli like altoppslukende som forrige gang, da han krever og fortjener mye oppmerksomhet. Huff...mye blandete følelser rundt det her :)

Vi måtte sende inn en ny søknad for søskenforsøk.. Vi går til st.olavs.. Fikk høre at d e en del kø og søskenforsøk blir ikke prioritert..

Forstår jo forsåvidt det. Men greit å vite at det er ventetid, så vi ikke venter altfor lenge før vi søker på nytt. Takk for svar :)

Hadde søskenforsøk i fjor(icsi) og måtte igjennom ny runde med søknad. Blodprøvene er kun gyldig i 1 år

Hadde søskenforsøk i fjor(icsi) og måtte igjennom ny runde med søknad. Blodprøvene er kun gyldig i 1 år
På st.olavs er de gyldige i to år sa dem sist. For jeg lurte på om de ikke måtte ha nye blodprøver siden det var over et år siden jeg tok de forrige, men det trengte jeg ikke :)

På st.olavs er de gyldige i to år sa dem sist. For jeg lurte på om de ikke måtte ha nye blodprøver siden det var over et år siden jeg tok de forrige, men det trengte jeg ikke :)
Mulig det har endret seg eller jeg tar feil ang blodprøver. Hadde forsøket i fjor

Virker som om det er litt forskjell fra sted til sted, blir spennedne å høre med riksen, tenker jeg venter et par uker til med å ringe

Back
Topp