Hvordan går det med dere? Jeg har kommet til siste trimester og er nå 28+2. Hadde ny time hos dia.pol, jordmor og time for vekstestimering i dag. Fire uker siden forrige estimering, og da lå veksten på +6%. I dag hadde det økt til hele +11%. Veldig skuffet. Har ikke gått oppe noe mer i vekt siden sist (gått opp nesten 2kg totalt til nå), men hba1c hadde økt med 0,3 på to uker. Veldig endring med tanke på insulinresistens de siste ukene, bruker nå hele 40E til frokost, mot 8E før svangerskap :O Har ikke hatt blodsukker over 9 de siste ukene, men har problemer med å holde det lavt nok. "Vil" liksom ligge på 7, og får ikke presset det ned

Bekymret hvis denne veksten fortsetter med mageboeren.. Derimot er ikke helsepersonellet på sykehuset bekymrede, de mener vi mest sannsynlig hadde fått en stor baby likevel siden både jeg og BF var store ved fødsel og er høye nå. Jeg er i tillegg noe overvektig.. Men er ikke noe gøy fordet

Trodde kanskje jeg skulle få ekstra vekstestimering siden det ligger såpass over, men fikk ikke ny time før om fire uker. Har selvsagt andre timer på dia.pol og jordmor før den tid.. Så det var dagens klage!
Hvordan ligger deres mageboere ann i vekst? Og hvordan var vekstestimeringen for dere som har født?