santana
Betatt av forumet
Jeg har akkurat ringt og bedt om henvisning til prøverør etter avtale med gynekologen. Han var på ferie frem til 3.august, men sekretæren (Smestadgynekologene) sa jeg slapp komme inn til ny time og at jeg bare skulle vente på innkallelse. Men hvordan er prosessen videre? Jeg sitter og ser på ventetid på utredning og behandling på frittsykehusvalg.no, jeg sokner til Ullevål sykehus er det slik at jeg automatisk blir henvist dit da?
Da jeg har måttet fjerne den ene egglederen og har operert i den andre eggelderen etter to exu. vet jeg jo hvorfor jeg trenger prøverør, betyr dette at jeg ikke trenger utredning, kun en førsamtale? Hvordan stiller dette seg isåfall med ventetid? Det står at det er 16 ukers ventetid på utredning og 16 ukers ventetid på behandling på Ullevål.
Må jeg vente 32 uker totalt, eller slipper jeg unna med kun 16 siden jeg oppfatter det slik at jeg ikke trenger utredning?
Og hvordan er det med kostnader? Er det store forskjeller på offentlig og privat?
Noen som har erfaringer de vil dele?
Da jeg har måttet fjerne den ene egglederen og har operert i den andre eggelderen etter to exu. vet jeg jo hvorfor jeg trenger prøverør, betyr dette at jeg ikke trenger utredning, kun en førsamtale? Hvordan stiller dette seg isåfall med ventetid? Det står at det er 16 ukers ventetid på utredning og 16 ukers ventetid på behandling på Ullevål.
Må jeg vente 32 uker totalt, eller slipper jeg unna med kun 16 siden jeg oppfatter det slik at jeg ikke trenger utredning?
Og hvordan er det med kostnader? Er det store forskjeller på offentlig og privat?
Noen som har erfaringer de vil dele?
Last edited:

Føles så lenge til, min forrige exu var nå i februar. Men det er vel bare å smøre seg med tålmodighet!