EXU

September-2013

mumsemamma
Oktoberskattene 2015
Heisann alle sammen. Lenge siden jeg har skrevet noe her igjen nå:-) Jeg fikk jo satt inn egg 7 mai, som på 6 ukerskontroll viste kun slimhinne. Fikk derfor Cytotec. Jeg skulle da startet på nesespray neste mens, men sluttet aldri å blø..hadde også ett par episoder med voldsomme magesmerter, så etter 6 uker med blødninger kontaktet jeg sykehuset i Skien siden porsgrunn fremdeles har ferie, ble tatt inn til kontroll om fredagen, de mente jeg hadde en graviditet utenfor livmoren. Ble tatt ny hcg som hadde steget til ca 1100, var 490 el no i uke 5. Fikk beskjed om at hvis jeg fikk smerter igjen skulle jeg ringe direkte til Gyn. Smertene kom dem, på fredag kveld, og jeg ble lagt inn, satt på morfin +++, operert lørdag ettermiddag, de måtte fjerne venstre eggleder, den var veldig tjukk og var helt svart, det var blitt nekrose i den så den hadde ikke hatt blodtilførsel på en stund.. De var 99% sikker på at det var ett foster, men hadde sendt den til undersøkelse for sikkerhets skyld.
Nå har jeg sendt mail til Porsgrunn om videre opplegg, blir jo litt forsinka det forsøket jeg skulle hatt nå, men det får så være, jg tenker at nå må vel uflaksen være brukt opp :-) Håper jeg kommer med i septembergruppa da, de mente på gyn at jeg måtte bare ha en skikkelig mensen først. Det ble brukt laparaskopi, og da skal det visst gro ganske fort, er mye bedre av smertene allerede i dag ;-) Andre med lignende opplevelser ? Jeg syns bare det er så merkelig med den kroppen, ser jo med ultralyd at eggene blir plassert akkurat der de skal, også vandrer de allikevel... mye en skal igjennom for å oppnå det man ønsker seg her i verden :-)

Oioioi! Det hørtes IKKE godt ut!! Sender deg alt av lykkeønskninger til neste forsøk. Det fortjener du!:)

Uff - utrolig hva man må igjennom :/
Jeg har selv vært igjennom en exu, men da hadde jeg blitt gravid på "vanlig vis". Viste ikke at jeg var gravid men fikk ekstreme smerter 2 uker etter "mens". Etter en natt hjemme med helt forferdelige smerter (100 ganger værre enn fødsel) ble jeg lagt inn med mistanke om exu.. Noen timer etter sprakk egglederen og jeg fikk indre blødninger som førte til hasteoperasjon! Tok noen uker å komme seg, men gikk egentlig veldig greit i ettertid (selv om jeg følte meg mørbanket)

Synes også det er "spesielt" at egget vandrer utenfor når det er plassert inni livmora. Men det er jo vistnok like stor sannsynlighet for det ved ivf som ved vanlig graviditet

Jeg har også hatt exu etter ivf og måtte operere bort venstre eggleder da den sprakk(gravid i uke 7). Ble gravid med frys to sykluser etter exu, og da satt den på rett sted heldigvis!

Åhuff, exu har jeg også hatt! Den satt i høyre eggleder til meg, og ble til på vanlig vis :) etter det har jeg ikke hatt annet enn negative tester, men er godt i gang med ivf så jeg har trua på at det bli til slutt ;) håper det går bra med deg nå :)

Uff - utrolig hva man må igjennom :/
Jeg har selv vært igjennom en exu, men da hadde jeg blitt gravid på "vanlig vis". Viste ikke at jeg var gravid men fikk ekstreme smerter 2 uker etter "mens". Etter en natt hjemme med helt forferdelige smerter (100 ganger værre enn fødsel) ble jeg lagt inn med mistanke om exu.. Noen timer etter sprakk egglederen og jeg fikk indre blødninger som førte til hasteoperasjon! Tok noen uker å komme seg, men gikk egentlig veldig greit i ettertid (selv om jeg følte meg mørbanket)

Synes også det er "spesielt" at egget vandrer utenfor når det er plassert inni livmora. Men det er jo vistnok like stor sannsynlighet for det ved ivf som ved vanlig graviditet
Uff ja smertene er helt forferdelige, min sprakk heldigvis ikke, så lå og koste meg med morfin rett i åra nesten hele lørdagen...hehe... Jeg har også hørt at det ikke er noen forskjell på vanlig og IVF i forhold til hvor egget fester seg, er visst ikke noen fasit på noenting ;-)

Åhuff, exu har jeg også hatt! Den satt i høyre eggleder til meg, og ble til på vanlig vis :) etter det har jeg ikke hatt annet enn negative tester, men er godt i gang med ivf så jeg har trua på at det bli til slutt ;) håper det går bra med deg nå :)
Det blir bra til slutt skal du se, med meg går det mye bedre allerede i dag, så det tyder bra :-) Bare å vente på telefon fra porsgrunn nå :-)

Godt de til slutt fant ut hva som var galt, selv om det selvsagt aldri skulle endt slik i utgangspunktet! Håper neste forsøk går bra og gir et godt resultat til slutt. Sender deg en klem. Bra du begynner å føle deg bedre nå og forbereder deg på nytt forsøk!

Back
Topp