Sukkerfrie produkter

¤ LyKkEliG ¤

Prøver på nr 3 :)
Jeg var avhengi av cola zero før jeg ble gravid, men klarte heldigvis å slutte med det etter at jeg ble gravid. Er redd aspartam er skadelig for den lille. Nå når jeg er kvalm har jeg en ekkel metallsmak i munnen hele tiden, så redningen min har vært tyggis, stimorol sense strawberry passion, har tygget flere esker siden uke 6. Idag kikket jeg på innholdet og der står det bl.a aspartam :( At jeg ikke har tenkt lenger! Er livredd for at det har gjort noen skade :(
Hva tror dere?

Jeg vil tro det går bra i små moderate mengder, samme med sukkerfri brus også :)

Tror nok det har gått fint. Men ville kanskje unngått det videre da! Det er mye man skal være forsiktig med, men det meste er ikke skadelig i små mengder =)

Aspartam er vel bevist trygt? Man skal helst ikke gi det til barn under 3 år pga at det blir for mye for den lille kroppen. Jeg tåler ikke Aspartam of blir skikkelig dårlig av ett glass. Så jeg slipper i grunn å tenke på det. Men mente de hadde friskmeldt det middelet for de fleste.

Man skal ikke gi d til barn under 3år for man kjenne ikke til langtidseffekten av aspartam. Bonusen får vanlig brus når han er her, han er 9, men jeg mener at skal man først få i seg sukker er det beste med vanlig sukker enn aspartam..

Her i huset vil det aldri bli servert søtningsmiddel! Det er myye sunnere for kroppen å få i seg sukker enn kunstige midler som bare roter til horomonbalansen i kroppen! Godteri og brus skal ingen ha i store mengder lell :)

Her i huset vil det aldri bli servert søtningsmiddel! Det er myye sunnere for kroppen å få i seg sukker enn kunstige midler som bare roter til horomonbalansen i kroppen! Godteri og brus skal ingen ha i store mengder lell :)
Æ har hørt om ei som sku gjorde helomvendining i kostholdet sitt, og det berørte ungan også. De var såpass små at de ble vant med disse vanene og til lørdag ville de ha frukt og grønt. En gang de var på europris så fikk den ene gutten en liten boks med noen godter i. Pga av kroppen ikke var vant med kunstige stoffer fikk kroppen sjokk og gutten måtte faktisk innom legevakta en tur :eek: Hoff. Det er helt sykt hva vi egentlig putter i oss uten å vite det.. :confused:

Back
Topp