Alkohol 7 dpo

gullkorn

Elsker forumet
Jeg har egentlig alltid tenkt at jeg lever vanlig til jeg får positiv test. Men nå til helgen skal vi på årets sommerfest, som betyr bobler og mye annet god drikke til langt på natt :P og kjenner at en del av meg egentlig ikke vil det, for kommer jo til å bli nervøs for at noe kommer til å gå galt pga det hvis det har klaffet :/
Men så kommer folk til å lure om jeg ikke drikker alkohol. Samtidig så sier en annen del av meg at jeg skal kose meg og nyte sommeren og ikke la prøvingen påvirke for mye.. Æææ!

Hva hadde dere gjort?

Jeg ville ha drukket og ikke tenkt så mye på det. Da det enda er en uke til en evt positiv test.

Jeg hadde ikke drukket, men om jeg gjor det så hadde jeg passa på å ikke sluke i meg maaasse. Kommer også an på hvordan du føler deg vil jeg tro.

Jeg hadde nok kjent litt på det som deg. 7 dpo er liksom litt på grensen for da kan jo noe ha festet seg....
Jeg tror du må kjenne litt på magefølelsen når dagen kommer. Evt ta et glass vin og heller nippe til det ;)

Jeg hadde nok holdt meg til alkofritt den kvelden:)

Ja tror ikke jeg tar sjansen egentlig.. Jeg får kjøpe meg et par alkoholfrie viner og håpe at ingen merker noe :P

Oi, jeg hadde ikke turt å drikke :P Sjansene for SA kan øke.. Men det er opp til den enkelte :) Gjør det du føler er riktig for deg/dere :)
Kommer nok til å gå for en alkoholfri variant og håpe ingen legger merke til det.. Er ikke akkurat normalt å studere merkelappen på vinflaskene ;)

Fosteret tar nok ikke skade av alkohol så tidlig pga at dere ikke deler noe ennå, men som noen nevner her så er faren for SA større når du er full. Noen få glass og masse vann er nok ikke farlig. Jeg pleier å velge drikke med lav alkohol prosent som cider og drikke masse vann ved siden av uken før ikm.

Forøvrig så kan jeg anbefale til de som vil drikke vin, men fortsatt forsøke å begrense det litt å kjøpe "Moscato di Asti" fra polet. Dette er en dessert vin som er litt søt, men veldig god synes jeg når det er kaldt særlig nå i sommer.
Alkoholprosenten på disse vinene ligger på rundt 5-6% så man kan drikke like mye som tenkt, men fortsatt få i seg bare halvparten av alkoholprosenten. Også lett å unskylde seg med at man drikker vann ved siden av siden den er litt søt. De vinen finnes fra mange produsenter, men min favoritt er Vajra eller Saracco.

Men som mange her sier; jeg oppfordrer ikke til å drikke, det må man nesten bestemme selv.
Jeg personlig ser ingen problemer i å ta noen få glass, så lenge jeg ikke blir full.
Det jo mange som ikke føler for å fortelle folk at de prøver ved å drikke alkoholfritt og da er det jo greit å heller være mer forsikting :)

Ville levd som normalt, kan ikke sette livet på vent heller

Fosteret deler ikke blod eller noe med deg enda :) Så det blir egentlig ikke påvirket.
Jeg drakk i dpo land, og lille lever enda :)

Fosteret deler heller aldri blod med deg,for å være veldig pirkete.. :)
Jeg drakk også når jeg ble gravid,var vel faktisk nesten det siste jeg gjorde før jeg tissa på pinnen,og to små frøkner gjør seg nå klar til å komme ut til oss :) Jeg tror ikke det er sunt å sette alt på vent heller mens man venter på den positive testen.. Men klart,det er opp til hver enkelt hva en føler er riktig :)

Fosteret deler ikke blod eller noe med deg enda :) Så det blir egentlig ikke påvirket.
Jeg drakk i dpo land, og lille lever enda :)
Er fullstendig klar over det ;) men jeg drakk i dpo-land sist jeg var gravid og det endte i MA. Og jeg går og gnager på om det er alkoholen jeg drakk dpo som gjorde det, selv om det mest sannsynlig ikke er det.

Selv om det ikke gjør noe med fosteret så fortynnes jo blodet i hele kroppen når man drikker alkohol. Og når det er akkurat i grenseland for når en evt spire skal feste seg, kjenner jeg selv på at jeg ikke vil gå å tenke at hvisomatte/dersomatte :P

Haha ble litt langt dette, men har ligget og tenkt i lange baner på hva jeg skal gjøre i dag :P

Jeg hadde bare latt være å drikke :)

Ja handlet inn alkoholfri vin i går :) så slipper jeg og tenke noe mer på det :p
Like greit :) Nå er ikke jeg så glad i alkohol uansett da så for meg hadde det ikke vært noe problem. Verre med spekematen :P Lurer på å spise litt i dag. Hadde jo negativ test i går :P

Back
Topp