Enver som navn? Er det innafor?

:Heartblue

Jeg liker godt Enver. Det er lett å stave og uttale for norske barn, og et par historiske Enver gjør vel at de fleste voksne har hørt navnet før?
 
Det funker, det.

ssb.no/navn: Det er 115 menn som har Enver som første fornavn
 
Det var et fint navn :)
 
Så gøy at dere er positive! Da blir det nok en liten Enver som kommer i begynnelsen av september. ikke lenge igjen nå

Virkelig ingen negative kommentarer? Bestemor (mamma) mente at Enver kunne han i allefall ikke hete. Skal nevnes at storebror, Eren, er 2 og her var bestemor med på å bestemme navn. Synes ikke Enver er et merkeligere navn enn Eren!?
 
Synes det er fint - og passer godt med Eren :) Tar vel bare litt tid før hun blir vant til det
 
Synes det var et fint navn :) Lett å uttale og forstå hvordan det staves.
 
Det funker fint det!:)
 
Syntes det var et flott navn :) kunne tatt de selv om jeg fikk gutt!
 
Et veldig pent navn :)
Og så gøy at dere velger navn som ikke er "typisk" tyrkisk eller internasjonalt :)
 
:) nei. Svigers foreslo Abdul Kadir som navn. Trodde jeg skulle pisse på meg, men måtte jo holde maska å si at det nok ikke ble aktuelt

Jeg hadde ikke klart å holde maska ;)
Her har svigers kommet med forslag på navn det ikke er mulig å uttale pent her vi bor, men som funker fint der de bor og jeg har veldig diplomatisk prøvd å si at det faktisk er vi som bestemmer ;)
 
Fint navn, men uvant for min del.. :) Det er en sånn type navn som blir finere jo mer man smaker på det.. :)
 
Likte det jeg =)
 
Jeg kjenner at jeg uttaler det "en vær". Men jeg regner med det ikke uttales slik. ENNver? Envær? Enveer?
Jeg syns uansett dere skal ta det navnet dere vil ha på gutten jeg. Vi har navn på jentene våre som mange syns er rare, og navnet litt lillesøster blir ofte byttet bokstav på (bytter ut A med E, enten forran eller bak:p ) og storesøster sitt navn har fått mange "eeh, åja.. er det oppkalling det kanskje" kommentarer, men deet bryr ikke meg! Jeg elsker navna til ungene våre jeg.
 
Back
Topp