Tips mot hard mage

1+1

....
Trenger tips! Magen er helt på bærtur! Jeg som er vant til en eksemplarisk mage og dobesøk hver morgen etter kaffekoppen. Nå kan jeg gå lenge uten å gå på do, magen blåses opp, så får jeg plutselig kjempe vondt i magen (luftsmerter uten like) og må sitte i en evighet før det kommer bittelitt. Kan også gå over i diaré om det går for lang tid. Blir jo så nervøs når vondtene kommer, er jo i nedre mage de sitter.

Har dere også hard mage? Hva gjør dere for å mykje det opp?

Trenger tips! Magen er helt på bærtur! Jeg som er vant til en eksemplarisk mage og dobesøk hver morgen etter kaffekoppen. Nå kan jeg gå lenge uten å gå på do, magen blåses opp, så får jeg plutselig kjempe vondt i magen (luftsmerter uten like) og må sitte i en evighet før det kommer bittelitt. Kan også gå over i diaré om det går for lang tid. Blir jo så nervøs når vondtene kommer, er jo i nedre mage de sitter.

Har dere også hard mage? Hva gjør dere for å mykje det opp?

Eg har samme problem som deg! Er utrulig smertefullt! Ein ting som har fungert litt hvertfall er att eg drikker eit stort glass med kaldt vatn når eg står opp om morningen! Får ting litt i gang, også husker eg litt ekstra på å få i meg væske.. Ellers så er det lite som har hjulpet meg.. Må evt gå øve på nåke avføringsmiddel ., det har eg prøvd å holde meg unna!

Jeg må bruke dulcolac. De første dagene tok jeg 30ml for å få fart på systemet. Nå tar jeg 15ml annenhver dag. Da fungerer magen ok. Jeg er fullstendig forstoppet uten.

Jeg må bruke dulcolac. De første dagene tok jeg 30ml for å få fart på systemet. Nå tar jeg 15ml annenhver dag. Da fungerer magen ok. Jeg er fullstendig forstoppet uten.
Jeg fikk beskjed på apoteket om å ikke ta dulcolax når man er gravid?

Dulcolax er i følge felleskatalogen helt trygg å bruke.

Fiberhusk som røres ut i melk, kokosmelk e.l. funker veldig på min kranglemage. Et par teskjeer på en dl væske, så får du en slags pudding som minner om semulepudding/-grøt. Ha oppi litt sukker/søtning og vanilje, kanel eller kakao så er det som en dessert :-) Bare ikke overdriv inntaket, et par-tre dager med pudding bør gjøre susen...

Skulle til å skrive det samme som Leniis.. Kiwi skal gjøre underverker :)

Har begynt med Kiwi, skal også kutte ned på melk, mamma sier det kan gjøre magen hard (og jeg som drakk, med litt hjelp fra familien, 4 stk 1.75 litere forrige uke) :P

Jeg er oppblåst som noe annet rart.. Det gir seg vel etter fødsel en gang :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Har begynt med Kiwi, skal også kutte ned på melk, mamma sier det kan gjøre magen hard (og jeg som drakk, med litt hjelp fra familien, 4 stk 1.75 litere forrige uke) :P

Tihi eg tåle ikkje mjelk, ska lova deg eksplosjon i indremisjonen når eg inntar mjelk :) he he

Anbefaler sterkt hjemmelaget knekkebrød laget med frø og kruskakli (42% fiber). Hvis du googler det finner du oppskrifter med mye frø. Sleit en stund med forstoppelse og det avtok da jeg byttet ut brød og kjøpte knekkebrød med hjemmelaget :-) men også viktig å drikke mye vann når man spiser fiberrikt :-) nå er fordøyelsen normal med ca 2-3 ganger daglig "uttak" som tidligere :-) spiser mye, så det må jo ut igjen eller så blir det ubehag :-) merker også myyye mindre luft i magen nå og det er godt :-D

Er det lov å si at det snart er ei god uke siden man bæsja!?:P Skal hamstre kiwi i morgen og spise til jeg enten kaster opp eller skiter meg ut:P

Back
Topp