Må bare spørre igjen

*RSB*

Hey
Assistert-jentene
Febbisbebbis'18
Vi fikk akkurat brev om mottatt henvisning. Der sto det at vi skulle få time til forsamtale når alle prøvene var tatt, er det inkludert sædprøve? For den må han ta når vi skal dit, får ikke tatt den før siden vi bor så langt unna.
Spørsmålet er om han må ringe å gi beskjed om at han vil ta den da før vi vet dato? Må de kanskje vite det så de ikke venter på det resultatet før de sender ut nytt brev? Vet vi kan bare ringe å spørre altså, men lett å spørre her :P

Har han ikke hatt en allerede, som en del av utredningen for henvisning?
Min leverte en sædprøve til den dagen var på forsamtale. Vi var på Riksen, og der kunne man bare levere på stedet. I dobbel forstand :D

Har han ikke hatt en allerede, som en del av utredningen for henvisning?
Min leverte en sædprøve til den dagen var på forsamtale. Vi var på Riksen, og der kunne man bare levere på stedet. I dobbel forstand :D
Jo, han leverte en for ca 2 mnd siden :) Den var litt under normal, så kanskje greit å sjekke igjen for valget mellom IVF eller ICIS kanskje :)

Vi fikk akkurat brev om mottatt henvisning. Der sto det at vi skulle få time til forsamtale når alle prøvene var tatt, er det inkludert sædprøve? For den må han ta når vi skal dit, får ikke tatt den før siden vi bor så langt unna.
Spørsmålet er om han må ringe å gi beskjed om at han vil ta den da før vi vet dato? Må de kanskje vite det så de ikke venter på det resultatet før de sender ut nytt brev? Vet vi kan bare ringe å spørre altså, men lett å spørre her :p

Mannen min leverte sædprøve som del av utredningen, I brevet vi fikk så sto det at de måtte ha svar på forskjellige prøver som måtte sendes inn før samtalen. Men sædprøven ble tatt når vi kom til porsgrunn. Da vi fikk brev om time så sto det at han måtte komme 30 min før timen og ta sædprøve. Så tror ikke du må ta ny, de tar nok en når dere kommer inn for den kan jo endre seg ganske fort.
Mannen min hadde nedsatt sædkvalitet i januar og nå i juni var den helt normal, har jo gått til akupunktur og tatt kosttilskudd og sunne matvaner så det er kanskje det som har hjulpet.

Jo, han leverte en for ca 2 mnd siden :) Den var litt under normal, så kanskje greit å sjekke igjen for valget mellom IVF eller ICIS kanskje :)
Vi fikk beskjed om at de bestemmer IVF eller ICIS den dagen uttak skjer. De ser an kvaliteten på spermen den dagen, den varierer nemlig veldig. :)

Vi fikk beskjed om at de bestemmer IVF eller ICIS den dagen uttak skjer. De ser an kvaliteten på spermen den dagen, den varierer nemlig veldig. :)
Dette stemmer, er det de har gjort hos oss vertfall. Jeg tror forresten jeg ringte ang sædprøven når vi skulle på forsamtale og sa fra om at vi leverte den samme dag fordi vi bor langt unna. Husker ikke om vi fikk beskjed om å komme tidligere slik at legen hadde fått resultatet fra laben til timen eller ikke. Begynner å ha vært der noen ganger, så det går i surr om hva vi gjorde hvilken gang :p
det viktigste er jo uansett at alle blodprøver må være tatt av begge to. Som hiv. Og hprmonprøvene på dag 2-4.. (eller hvilken dag man har fått beskjed, det varierer visst litt fra plass til plass)

Dette stemmer, er det de har gjort hos oss vertfall. Jeg tror forresten jeg ringte ang sædprøven når vi skulle på forsamtale og sa fra om at vi leverte den samme dag fordi vi bor langt unna. Husker ikke om vi fikk beskjed om å komme tidligere slik at legen hadde fått resultatet fra laben til timen eller ikke. Begynner å ha vært der noen ganger, så det går i surr om hva vi gjorde hvilken gang :p
det viktigste er jo uansett at alle blodprøver må være tatt av begge to. Som hiv. Og hprmonprøvene på dag 2-4.. (eller hvilken dag man har fått beskjed, det varierer visst litt fra plass til plass)
Okei :) Skal ta den hormonprøven og hiv neste uke når jeg får mensen, står dag 2-4 hos meg også :)

Back
Topp