Arbeid - sliten, råd? (litt klaging)

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Hei,

Jeg sitter med dilemma.. Jeg er nettopp startet på ferie etter en mnd ferie, dette er dag 3, og jeg er så utrolig sliten på jobb og etter.

Jeg er 13+2 i dag, å kvalmen har begynt å trappe ned, men kroppen "fungerer" ikke optimalt slik jeg er vant med.

Jeg bruker opp all energien min på jobb, og kommer hjem rett til kjøkkenbenken for å lage middag. Når den er fordøyd klarer jeg nesten ikke bevege meg i dusjen, blir bare sittende/liggende i sofaen for jeg er så sliten. Men jeg har jo så lyst å fungere hjemme også, å være sosial.. Holder på å bli gal av å se på de hvite gardinene eller rett i taket på huset til naboen. Stakkars samboeren min må takle en sur/grinete meg hver ettermiddag fordi jeg er helt utslått.

Det jeg vil frem til er forslag til hva jeg kan gjøre for å få mer energi? hvordan løser du det mtp jobb?
Jeg ønsker så gjerne å kunne klare både jobb og det sosiale, å finne på noe sammen med kjæresten min uten at det skal ødelegge nattesøvn, eller dagen etterpå.

Altså, kroppen din trenger mer hvile, og mer søvn. enten må du få til det innen de rammer du har av tid, eller så kan du ikke jobbe 100%
jeg har jobbet 60% siste mnd før ferien, for å dra hjem og sove før jeg henter ungene og lager middag. Fortsatt er det "halvkoma på sofaen etter middag", men i det minste så er det ikke "se tv dere, mamma går og sover" eller "bli ferdige å spise så mamma får legge seg...."

Altså, kroppen din trenger mer hvile, og mer søvn. enten må du få til det innen de rammer du har av tid, eller så kan du ikke jobbe 100%
jeg har jobbet 60% siste mnd før ferien, for å dra hjem og sove før jeg henter ungene og lager middag. Fortsatt er det "halvkoma på sofaen etter middag", men i det minste så er det ikke "se tv dere, mamma går og sover" eller "bli ferdige å spise så mamma får legge seg...."

Ja, det er jeg klar over, men nå er vi inne i en rolig periode på jobb, og jeg jobber generelt en del tregere enn normalt, men blir likevel sliten.

Da jobber du fra morningen av og så avslutter du litt tidligere hver dag?

Ja, jeg gjorde det, og det var gull for meg.

Nå har jeg ferie, men sover på dagtid fortsatt, det er ikke jobb som er problemet, det er det store behovet for søvn som svangerskapet gir meg.

(noe ironisk at jeg da er våken nå lenge over min leggetid, det har å gjøre med feriegjester, jeg har ferie og sovet lenger på morgenen, og at min mann faktisk kom hjem fra jobb så vi fikk snakket litt med ham, kjekt å se

Ja, jeg gjorde det, og det var gull for meg.

Nå har jeg ferie, men sover på dagtid fortsatt, det er ikke jobb som er problemet, det er det store behovet for søvn som svangerskapet gir meg.

(noe ironisk at jeg da er våken nå lenge over min leggetid, det har å gjøre med feriegjester, jeg har ferie og sovet lenger på morgenen, og at min mann faktisk kom hjem fra jobb så vi fikk snakket litt med ham, kjekt å se

Kanskje jeg skal prøve det da, en periode i alle fall, bare for å få slappet litt av. Har jo en ganske krevende jobb så. :)

I ferien la jeg meg sent og sov gjerne nesten til min kom hjem fra jobb. Men nå, selv om jeg er trett hele dagen fra jeg står opp får jeg ikke sove før tidligst halv 11, og det er i grunn for sent siden jeg starter arbeidsdagen kl 0700.

Jeg er så heldig at jeg har delt dag. Det gjør at jeg får hvile midt på dagen og kan sove. Bare det å sove 30 minitter har gjort at jeg holder ut 1-2 timer lenger på kvelden til å være sosial ( kommer hjem ca. 8) istedenfor å spise og så være helt i koma og ikke orke noen ting. Er du sliten er det viktig å høre på kroppen og ta det mer med ro. Det er viktig for både deg og babyen, og kjæresten for den saks skyld ;)

Det skal stå 8 der (8) er... :-P

Jeg er så heldig at jeg har delt dag. Det gjør at jeg får hvile midt på dagen og kan sove. Bare det å sove 30 minitter har gjort at jeg holder ut 1-2 timer lenger på kvelden til å være sosial ( kommer hjem ca. 8) istedenfor å spise og så være helt i koma og ikke orke noen ting. Er du sliten er det viktig å høre på kroppen og ta det mer med ro. Det er viktig for både deg og babyen, og kjæresten for den saks skyld ;)

Så du arbeider til 8 på kvelden da? Når starter du da?
Vi startet 0700 og jobber til 1630, hvis du hadde jobbet likt, hadde du da dratt hjem og hatt hvile midt på dagen, ca rundt lunsjtiden da? :)

Så du arbeider til 8 på kvelden da? Når starter du da?
Vi startet 0700 og jobber til 1630, hvis du hadde jobbet likt, hadde du da dratt hjem og hatt hvile midt på dagen, ca rundt lunsjtiden da? :)

Jeg jobber 07:00-10:30 og 17:00-20:00. Litt forskjellig da i og med at det er dyr jeg jobber med og plutselig så blir det en time ekstra. Jeg vet ikke hvordan jeg hadde hatt det om jeg hadde jobbet vanlig dag, da jeg ikke har prøvd hvordan det er. Men hvis du er sliten ville jeg tatt en tur til legen og spurt om tilrettelegging/ sykemelding :) det er viktig å høre på kroppen!

Jeg jobber 07:00-10:30 og 17:00-20:00. Litt forskjellig da i og med at det er dyr jeg jobber med og plutselig så blir det en time ekstra. Jeg vet ikke hvordan jeg hadde hatt det om jeg hadde jobbet vanlig dag, da jeg ikke har prøvd hvordan det er. Men hvis du er sliten ville jeg tatt en tur til legen og spurt om tilrettelegging/ sykemelding :) det er viktig å høre på kroppen!

Å, ja da skjønner jeg :)
Ja, jeg tenkte egentlig gå ut denne arbeidsperioden på 12 dager å friuken på 9 først, men ser nå at jeg kanskje bare må krype til korset å gjøre det. Får jo litt dårlig samvittighet også da, siden det er ferietid og lite folk på jobb :/ men igjen, det er jo ikke mitt problem :)

Ja jeg kjenner veldig godt følelsen! Og når man har en jobb man liker godt er det kjedelig å være borte. Men kroppen vår kommer først. Vi er ikke lat, vi er bare gravid ;)

Ja jeg kjenner veldig godt følelsen! Og når man har en jobb man liker godt er det kjedelig å være borte. Men kroppen vår kommer først. Vi er ikke lat, vi er bare gravid ;)

Ja, veldig! Har fått bytta arbeidshelga mi til ei litt roligere senere, så ringer jeg legen på mandag :)

Back
Topp