Hjelp! Grunn til bekymring?

Sjokokvinne

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Hei damer.

Kjenner jeg har blitt litt urolig da det gikk opp for meg hvor mye babyen har sovet i dag. Hun er 6 mnd.

For det første, så sov hun natten igjennom (uvanlig, våkner vanligvis minst 1 gang). Våknet litt før 06:00, fikk pupp og sov til 09:00. Så gikk det litt over en time, og jeg la henne igjen 10:15. Hun våknet i 11:30- tiden, og da var hun våken en stund, men ble trøtt igjen etter hvert, så vi gikk en tur i vognen i 13:00- tiden. Da sov hun i rundt tre kvarter. Så kom vi hjem etter halvannen time på tur 14:30. Jeg begynte litt på middag, pappa kom hjem fra jobb 15:10. Hun var trøtt og fikk grøt da han kom hjem. Hun sovnet 10 min etter at han kom hjem og sover enda, og nå er klokka 17:20.

Fra en fullsovet natt til 06:00, har hun sovet i 7 timer i dag, og klokken er bare nesten halv seks!!

Ikke vært urolig eller sutrete. Ikke feber. Ugh!

Grunn til bekymring? Hva skal jeg gjøre?

Ingen grunn til bekymring etter bare en dag tenker jeg. Mine kunne også gjøre sånt innimellom. Også sov dem plutselig ikke i det hele tatt i to dager; for å så sove nesten konstant i ett døgn. Så lenge ho virker fin når ho er våken så tenker jeg det er ok..

Ingen grunn til bekymring etter bare en dag tenker jeg. Mine kunne også gjøre sånt innimellom. Også sov dem plutselig ikke i det hele tatt i to dager; for å så sove nesten konstant i ett døgn. Så lenge ho virker fin når ho er våken så tenker jeg det er ok..
Takk for svar. Men med tanke på hjernehinnebetennelse, så er hun jo ekstra sløv. Lillesøstra mi fikk det da hun var 3 år. Hun var 30 min unna døden fordi mamma syntes at hun var så fjern. Det er litt vanskeligere å se på en baby, og jeg syntes det her er skikkelig skummelt!

Nå gikk jeg inn til henne, lagde litt lyd med noe jeg dreiv med. Hun våknet så vidt og sov bare videre. DET er ihvertfall ikke vanlig. Jeg og pappaen tør ikke trå vanlig på gulvet en gang når hun sover. Hun våkner av den lille lyden det lager når man løfter opp foten, og da er hun lysvåken når hun ser oss. Det har bare vært sånn i dag, men det er ikke normalt i det hele tatt.

Nå gikk jeg inn til henne, lagde litt lyd med noe jeg dreiv med. Hun våknet så vidt og sov bare videre. DET er ihvertfall ikke vanlig. Jeg og pappaen tør ikke trå vanlig på gulvet en gang når hun sover. Hun våkner av den lille lyden det lager når man løfter opp foten, og da er hun lysvåken når hun ser oss. Det har bare vært sånn i dag, men det er ikke normalt i det hele tatt.

Hvis du er veldig bekymret ville jeg tatt en tlf til legevakten, så tar de en avgjørelse på om dere burde komme inn...

Du kjenner din egen baby best, og hvis dette er unormalt for henne syns jeg du skal ringe legevakten. Der vil du få kyndig hjelp fra folk som er kvalifisert for å gi råd.

Takk for svar. Men med tanke på hjernehinnebetennelse, så er hun jo ekstra sløv. Lillesøstra mi fikk det da hun var 3 år. Hun var 30 min unna døden fordi mamma syntes at hun var så fjern. Det er litt vanskeligere å se på en baby, og jeg syntes det her er skikkelig skummelt!

Ja, har hun hjernehinnebetennelse? Eller er du bekymret for det?
Uansett, når du er så bekymra så ville jeg ringt legevakten jeg, så dem kan berolige deg litt :)

Helt normalt at babyer har sovedøgn. Og 6 mnd er ikke gamle knetta. Da trenger ho ekstra søvn.
Er det varmt hos dere? Hetebølger kan gjøre en ekstra trøtt.
Sånn rytme hadde min gutt på søvn når han va så liten. Kunne være våken noen timer,så søv noen timer.
Hs og lege sa at så lenge han spiste og drakk godt og la på seg så var det ikke noe å bekymre seg for.
Noen babyer har sovehjerte og kan søv og søv.

Men er du urolig så ring legevakta.

Min sover noen dager mye men tenker det i periode skjer mye utvikling og det kan være slitsomt for en liten kropp. Kan ikke gi en medisinsk svar på et forum så følg hjertet ditt:)

Takk for hjelp alle sammen. Jeg ser hvordan hun er i morgen og evt gjør noe med det da. <3

Back
Topp