Bekymret

Pedal

Gift med forumet
Etter min beregninger er jeg 5+2 i dag, men CB med ukeindikator viser fortsatt bare 2-3.
Og det gjorde den tirsdag forrige uke også.
Er det grunn til bekymring? Noen som har erfaringer?

Jeg har mistet en gang før, omtrent på den tiden her, så er selvfølgelig litt stressa

Sniker fra februar. Jeg ville kastet de dritt testene m ukesindikator ;-) ! De skaper bare bekymring. Holdt på sånn selv i tredje svangerskap å tok masse tester. Var helt borte av nervøsitet når den greia ikke viste 3+ etter fullgåtte 5 uker. Den viste det noen dager senere. Da roet jeg meg for så enda noen uker senere å finne ut at jeg hadde en MA. Lurt å holde seg til en test. Står det gravid, gled deg og ikke ta flere tester :-)
Det har vært til hjelp denne gangen for meg. Sparte noen lapper på de testene også Hehe kan du jo feks bruke på tidlig ul.

Etter min beregninger er jeg 5+2 i dag, men CB med ukeindikator viser fortsatt bare 2-3.
Og det gjorde den tirsdag forrige uke også.
Er det grunn til bekymring? Noen som har erfaringer?

Jeg har mistet en gang før, omtrent på den tiden her, så er selvfølgelig litt stressa
Jag är också 5+2 i dag..jag tog en digital i går innan jag skulle ta blodprov..Den visade också 2-3 uker. Min hcg nivå visade sig att ligga på 1382. Och det var nu sköterskan nöjd med :) så om du tar en i slutet på veckan så ska du se att den visar 3+ . Tror inte dom digitala visar 3+ om du inte har över 2000 i hcg.

Jeg lurer på hvorfor man tar flere tester og så lenge etterpå?

Positiv er positiv, etter det bør du kaste alle tester.

Det er er godt spørsmål... Jeg vil vel bare få bekreftet at det går riktig veien
Kjenner meg selv så godt at jeg sikkert kommer til å ta en ny test i slutten av uken. Frem til det er det bare å være optimistisk og håpe at tiden går fort

Og takk til junibarn84 og sukkerungen, merker at det roer litt å høre at det ikke er unormalt at den ikke viser 3+ nå

Lite dumt skrivet tycker jag.

Här kan det finnas folk som har varit gravid tidigare men mistat i SA eller i MA , det är inte så enkelt att bara ta EN test. Jag personligen tog ett antall tester för att försäkra mig att hcg steg.

Går man i tillägg igenom IVF så är det inte enkelt att tro att allt är bra bara för att du har fått ett plus. Våran väg är längre än så!

Last edited:
Lite dumt skrivet tycker jag.

Här kan det finnas folk som har varit gravid tidigare men mistat i SA eller i MA , det är inte så enkelt att bara ta EN test. Jag personligen tog ett anfall tester för att försäkra mig att hcg steg.

Går man i tillägg igenom IVF så är det inte enkelt att tro att allt är bra bara för att du har fått ett plus. Våran väg är längre än så!

Men det hjelper ikke å ta en test en uke etter i hvertfall. Man skaper på uro og mer bekymringer for en selv.

Er man redd eller bekymret er det best å dra til legen.

Jeg er også bekymret for SA/MA, men jeg kan ikke gå rundt å tenke på det. Da blir jeg sinnsyk!

Men det hjelper ikke å ta en test en uke etter i hvertfall. Man skaper på uro og mer bekymringer for en selv.

Er man redd eller bekymret er det best å dra til legen.

Jeg er også bekymret for SA/MA, men jeg kan ikke gå rundt å tenke på det. Da blir jeg sinnsyk!

För mig hjälpte det ialf . Att se digital gå från 1-2 uker till 2-3 uker.

Det visade att jag hade kommit längre än sista gången. Och att jag inte behövde vara orolig den dagen blodprovet skulle tas.

Men alla är olika..

För mig hjälpte det ialf . Att se digital gå från 1-2 uker till 2-3 uker.

Det visade att jag hade kommit längre än sista gången. Och att jag inte behövde vara orolig den dagen blodprovet skulle tas.

Men alla är olika..

Det er helt sikkert :)

Eg har tatt mange teste og tok faktisk ein i dag! På denne måten roa eg me ned og klare å slappa litt av litt. Eg har dårlig erfaring me at hcg ik steig og at testen skulle vise 3+ og den viste 2-3! Seinare so gjekk fra 2-3 til 1-2 :( og de endte i sa dessverre :( Men so kan du self ta ei blod prøve hos legen og måle hcg og so er ik so dyrt heller:)

Håper du klarer å slappe av :) Om du er veldig bekymret tror jeg at jeg ville spandert på meg en legetur med blodprøver eller en tidlig ul :)

Testet igjen nå og fikk 3+ :)
Etter mine beregninger er jeg 5+4 i dag.
Slapper litt mere av nå, særlig siden jeg ikke kom til 3+ forrige gang.
Skal til tidlig UL 15 juli, håper tiden frem til det går kjempefort :happy:

Last edited:
Så bra å høre! Da går det riktig vei! :) da er det bare å smøre seg med tålmodighet til legetime. Det går nok veldig bra! :) håper du får slappe av!

Testet igjen nå og fikk 3+ :)
Etter mine beregninger er jeg 5+4 i dag.
Slapper litt mere av nå, særlig siden jeg ikke kom til 3+ forrige gang.
Skal til tidlig UL 15 juli, håper tiden frem til det går kjempefort :happy:
Så bra :) nu kanske du får lite ro i kroppen :) nu ska du bara njuta tiden ;)

Back
Topp