Lære å drikke av kopp

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Har nå bestemt meg for at jeg vil lære frøkna å drikke av kopp. Hun bare tygger på tutekoppene og jeg må kjøpe nye sugerør eller tuter hele tia fordi hun biter hull i dem og drar av gummi.

Vi har en wow kopp men hun skjønner ikke at hun må heller på den. Tenkte å prøve vanlig kopp, er det noen spesielle som er enklere for de enn andre? Tenker at en med håndtak er lettest? Har dere noen gode tips?

Og når er det forresten vanlig at de klarer å drikke av vanlig kopp uten å helle alt rundt omkring?

K drikker av kopp nå, har gjort det en stund. Vi slet med å få han å skjønne at han må helle på koppen for å få noe i munnen. Men plutselig en dag så skjønte han det. Da hadde vi hjulpet han å drikke av kopp/glass en stund ved at vi holdt koppen/glasset når han drakk så han fikk kjenne hvordan det føltes.
Vi har ikke så mye væske i glasset, da blir det bare søl.

K drikker av kopp nå, har gjort det en stund. Vi slet med å få han å skjønne at han må helle på koppen for å få noe i munnen. Men plutselig en dag så skjønte han det. Da hadde vi hjulpet han å drikke av kopp/glass en stund ved at vi holdt koppen/glasset når han drakk så han fikk kjenne hvordan det føltes.
Vi har ikke så mye væske i glasset, da blir det bare søl.

Prøvde en vanlig kopp nå og det ble bare søl, hun vil så veldig gjerne holde selv også men blir sint når det ikke kommer noe og deretter snur hun den oppned :p ImageUploadedByBV Forum1435231981.452687.jpg

Tenkte kanskje jeg skulle kjøpe en sånn, kanskje hun syns det er lettere med håndtakene, hun skjønner hvertfall at hun må helle på tutekoppen og den har slike håndtak.

Når det er varmt så bare la henne ha uhell - de lærer av det, erfaring av hva som skjer hvis de heller for mye for fort osv ;) Ute i finværet så gjlr det ikke noe å bli våt :)

Eg fant ut at når A skulle læra å drikka frå wow koppen, måtte eg "hjelpa" han med å tippe koppen. Men her var tingen: ikkje tipp koppen, men armane - om du skjønnar? Da tok det type 4 sekundar og han skjønte det :)

Prøvde en vanlig kopp nå og det ble bare søl, hun vil så veldig gjerne holde selv også men blir sint når det ikke kommer noe og deretter snur hun den oppned :p Vis vedlegget 123465

Tenkte kanskje jeg skulle kjøpe en sånn, kanskje hun syns det er lettere med håndtakene, hun skjønner hvertfall at hun må helle på tutekoppen og den har slike håndtak.

Har du prøvd wow kopp med håndtak?

Har du prøvd wow kopp med håndtak?

Nei har bare den uten. Men gikk litt bedre med vanlig kopp nå, tømte litt utover seg men klarte og drikke litt uten å søle også :) var verre når hun helte melk utover hele seg på morgenen i dag!

Her får vi beskjed om å øve med kopp/glass fra de er 4 mnd. Da hun startet i bhg i mars drakk hun fin av kopp/glass uten å søle.

I bhg får de ikke noe annet enn kopp, så da lærer de det enten de vil eller ei :)

Her får vi beskjed om å øve med kopp/glass fra de er 4 mnd. Da hun startet i bhg i mars drakk hun fin av kopp/glass uten å søle.

I bhg får de ikke noe annet enn kopp, så da lærer de det enten de vil eller ei :)
De har vel med egne drikkeflasker i barnehagrn?

De har vel med egne drikkeflasker i barnehagrn?
De drikker av barnehagens kopper til måltidene, drikkeflasker er til tur og drikke utenom måltider.

Vi er smått begynt å øve, en som ble rimelig sjokkert i går der han satt i bare bleia og plutselig var full av kald melk :p visste ikke om han skulle gråte eller le først hehe, gikk for latter da han så at jeg smålo litt :)

Vi er smått begynt å øve, en som ble rimelig sjokkert i går der han satt i bare bleia og plutselig var full av kald melk :p visste ikke om han skulle gråte eller le først hehe, gikk for latter da han så at jeg smålo litt :)

Hehe, det samme skjedde her, bare at her var klæra på. Har samtidig begynt på å øve på å spise med skje så har en følelse av at det kommer til å bli mye vasking fremover :p
Og jeg som får vondt i sjela av griseri :o

Her har alle sin eigen drikkekopp til alle måltider.
Må dere ha med kopp til dem? Aldri vært borti før, alle barnehager jeg har jobbet i har hatt kopper og fat til barna.

Må dere ha med kopp til dem? Aldri vært borti før, alle barnehager jeg har jobbet i har hatt kopper og fat til barna.

Har tatt med slik flaske med sugerør til han :) Når dei byrjar på storbarn får dei kopp i bhg og eigne flasker til tørste ellers.

Har tatt med slik flaske med sugerør til han :) Når dei byrjar på storbarn får dei kopp i bhg og eigne flasker til tørste ellers.
Har alltid hatt tutekopper på småbarnsavdelingene + "monsekopper" eller lignenede i tillegg til de som har lært å drikke av kopp.

Da har ho tømt melk over hele seg to ganger i dag! Blir så sinna når det ikke kommer noe og smeller koppen ned i bordet :o ho klarer det bedre når koppen er litt fullere, men blir mer søl hvis ho velter koppen..

Back
Topp