Har Ahus mistet lystgassen???

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Vææææææ leste at ahus har mistet lystgassen sin denne uken pga ny sjekk som ikke gikk gjennom i ventilasjonsanlegget idag.. Noen som vet???? Freaker ut :(

Det vet jeg ikke, men er ikke umulig. Virker ut som lystgass er på vei bort. Fødte førstemann med lystgass, men andremann i Bergen, og der har de visst ikke hatt på mange år :/

Vet ikke hvordan det er ved ahus, men generelt så fjernes det vel pga ventilasjon. Er en god stund siden det ble fjernet i Fredrikstad, men det kommer tilbake på det nye sykehuset på kalnes som åpner til høsten.
Men det koster jo litt om de må bygge om/nytt overalt da, så det tar nok sin tid

De snakket om det allerede i desember da jeg fødte at det var en fare for at det ble borte. Jeg fikk beskjed om å være veldig nøye på å lukke ventilen på maska hver gang jeg var ferdig fordi utslippet ble målt.
Om det et borte har jeg ikke fått med meg.

Vææææææ leste at ahus har mistet lystgassen sin denne uken pga ny sjekk som ikke gikk gjennom i ventilasjonsanlegget idag.. Noen som vet???? Freaker ut :(
Også rett før vi skal føde da :O
Kjenner jeg fikk litt noia nå..

Også rett før vi skal føde da :O
Kjenner jeg fikk litt noia nå..

Hadde ikke lystgass der jeg fødte heller... Tror ikke det hadde hjulpet meg noe særlig uansett. De har jo annen smertelindring :-)

Hadde ikke lystgass der jeg fødte heller... Tror ikke det hadde hjulpet meg noe særlig uansett. De har jo annen smertelindring :-)
Ja det er det jeg også tenker :)
Er førstegangs så jeg er åpen for andre alternativer også :D

Det hår nok fint med annen smertelindring :) man må bare ha tid til å sette epidural feks, men det har jo de fleste :)

Joda, mange har født uten før og blabla .. Men jeg som egentlig valgte ahus nettopp pga lystgassen syntes det suger, da jeg virkelig ikke vil ta epidural :(

Joda, mange har født uten før og blabla .. Men jeg som egentlig valgte ahus nettopp pga lystgassen syntes det suger, da jeg virkelig ikke vil ta epidural :(

Tenkte akkurat det samme som deg, ville ikke ha epidural, kun lystgass. Men valget mellom sykehusene var Ullevål eller Rikshospitalet, og ingen av de har det. Det gikk jo greit likevel :p Men tenker litt sånn at om grunnlaget for at lystgassen fjernes er fordi ventilasjonsanlegget er for dårlig, er det jo egentlig det de burde gjøre noe med!

Tenkte akkurat det samme som deg, ville ikke ha epidural, kun lystgass. Men valget mellom sykehusene var Ullevål eller Rikshospitalet, og ingen av de har det. Det gikk jo greit likevel :p Men tenker litt sånn at om grunnlaget for at lystgassen fjernes er fordi ventilasjonsanlegget er for dårlig, er det jo egentlig det de burde gjøre noe med!

Er nok ikke gjort på null, niks å oppgradere hele ventilasjonssystemet heller. Da er det lettere og billigere å fjerne lystgassen inntil videre.

Men ahus ble jo nettopp bygd! Hvorfor har de bygd en bygning som ikke har bra nok ventilasjon....?

Mener å huske at det samme skjedde på St.Olavs :-(

Og jeg som "gledet" meg til lystgass i august... Jaja. Får vel nøye meg med en paracet som var all smertelindringen jeg fikk tilbud om sist.

Ringte føden på ahus nå, og hun bekreftet at de mistet lystgassen forrige uke :(

I Trondheim slutta dem med det i 2013ca!! Var livredd fordi det var eneste jeg brukte som smertelindring med førstemann.. Men det gikk veldig greit uten heldigvis !

Back
Topp