Fedrekvoten

anines

Elsker forumet
Nå er det bare halvannen uke til samboer skal ut i pappaperm, men vi har enda ikke hørt noe fra NAV om han får penger og evt hvor mye! Når fikk dere svar? Han sendte søknaden 10 uker før permisjonen skulle begynne, for han fikk beskjed om at han ikke kunne søke før det.

Hmm har dere ikke fått noe svar fra NAV? I såfall ville jeg ringt, her fikk vi svar ganske raskt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg purret på dem etter mange ukers venting og da kom svaret etter 4 dager. Du kan se status på søknaden på NAV sine hjemmesider hvis han logger inn der.

Eg syns dere
Ska ringa in. Før me søkte om utsettelse helt å fick ikkje noen svar. Helt pløtsligt hade NAV betalat mannen pengar å han hade vart i arbeid selv. Så ta en telefon dit du.

Eg syns dere
Ska ringa in. Før me søkte om utsettelse helt å fick ikkje noen svar. Helt pløtsligt hade NAV betalat mannen pengar å han hade vart i arbeid selv. Så ta en telefon dit du.

Oi, ja. Skjønner meg ikke alltid på NAV. En ting hadde vært om han hadde vært fast ansatt, men han jobber selvstendig, og da må man sende inn dokumentasjon på inntekt de tre siste årene. Og ett av de har han vært ansatt, så startet for seg selv igjen, så vanskelig å vite hvor mye han kommer til å få utbetalt. Noe som er ganske vesentlig for om han kan ta permisjon eller ikke.

Oi, ja. Skjønner meg ikke alltid på NAV. En ting hadde vært om han hadde vært fast ansatt, men han jobber selvstendig, og da må man sende inn dokumentasjon på inntekt de tre siste årene. Og ett av de har han vært ansatt, så startet for seg selv igjen, så vanskelig å vite hvor mye han kommer til å få utbetalt. Noe som er ganske vesentlig for om han kan ta permisjon eller ikke.
Ja de samma e her . Mannen driver eget e enkelmansføretag. Me ringde in å fråga varfør me ikkje hade fått beskjed. De beklagde å me skulle returnere pengarna till NAV igjen. Så nest Mnd så får mannen pengar in på kontot sitt igjen. Helt sykt kan ikkje førstå meg på deres system.

Han sin kom ganske fort. Men min ventet jeg på i flere mnd. Så jeg ville ringt i tilfelle den har stoppet opp ett sted.

Back
Topp