Modern polygamy

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
http://www.vgtv.no/#!/video/113703/modern-polygamy/2

Fascinerende syn på ekteskap og samliv. Og tydeligvis ikke uten problemer for alle.
Og hvis det stemmer at kvinnene velger ektemannen er det ekstra snedig, det var ikke det bildet jeg hadde av polygami. Jeg hadde neppe klart det da, selv om jeg innimellom tenker at mennesket ikke er skapt for å være monogame. Nå og da får jeg følelsen av at vi er ment for å leve i grupper med samme kjønn, og bare møtes for å reprodusere. Det er så utrolig stor forskjell på kjønnene på enkelte områder.

Hva med dere, yay or nay for polygami? :p

Fordi de lever etter regler - nei!
Hvis de hadde bare gått med følelsene sine og alle hadde det bra sammen - ja hvorfor ikke.

Fra naturens side skal en dame ha flere menn også. Jeg tror den "flere damer-greia" er rent praktisk mtp å få flere barn, stille mannens seksuelle behov (under graviditet osv feks) og at det er damer som jobber, så uten en mann som gjør noe hjemme blir det tøft med mange barn.

Hvis de hadde bare gått med følelsene sine og alle hadde det bra sammen - ja hvorfor ikke.

Fra naturens side skal en dame ha flere menn også. Jeg tror den "flere damer-greia" er rent praktisk mtp å få flere barn, stille mannens seksuelle behov (under graviditet osv feks) og at det er damer som jobber, så uten en mann som gjør noe hjemme blir det tøft med mange barn.
Hvorfor skal en dame ha flere menn? Flere enn én som maser om sex? Høres slitsomt ut :-P

Hvorfor skal en dame ha flere menn? Flere enn én som maser om sex? Høres slitsomt ut :-P
Før jeg ble gravid kunne jeg fint hatt flere menn, på den måten... :p Etter fødselen er det sambo som kunne trengt flere damer. Og ei i dokumentaren hadde vært gift i 12 år og sa hun synes det var deilig at noen andre kom og tok over den delen. Eller hjalp henne, i det minste. Etter 6+ fødsler skjønner jeg det på et vis. ;)

Jeg syns det er helt greit, så lenge ingen tvang er inne i bildet.

Ikke for meg, men for all del - man før gjøre som man vil :)

Problemet der er jo at de formerer seg som kaniner. Men det et kanskje lettere for 2 damer å håndtere 8 barn enn det er for en dame å håndtere 4. Om ikke annet så kan en gjete mens en får unna husarbeidet.

Hver sin lyst!

Problemet der er jo at de formerer seg som kaniner. Men det et kanskje lettere for 2 damer å håndtere 8 barn enn det er for en dame å håndtere 4. Om ikke annet så kan en gjete mens en får unna husarbeidet.

Hver sin lyst!
Ja det er som jeg sier av praktiske årsaker å leve i flokk ;)

Ut i fra at sædceller dreper andre menns sædceller, det hadde det ikke vært noe poeng i om damer ikke hadde flere sexpartnere. Det menes også at penishodets fassong er med på å "koste ut" sæd som eventuelt er i sjeden fra før.

Back
Topp