Vektnedgang

vesla1989

Betatt av forumet
Noen som vet hvor mange kilo som er greit å miste før det begynner å bli litt farlig? Er konstant kvalm og får nesten ikke i meg noe mat. Har gått ned tre kilo nå, og er ganske slank fra før av så har ikke så mye å gå på.

Jeg vet ikke. Uff... Selv har jeg mistet 3,5 kg på 2 uker.... Får nesten ikke i meg mat pga kvalme og metallsmak i munnen. Skal til legen i morgen, så da skal jeg høre. God bedring til deg ❤️

Nå var ikke jeg undervektig fra før av akkurat, men jeg har totalt gått ned 9 kg så langt , ble jo lagt inn Pga dehydrering da.

Jeg får i meg greit med væske heldigvis. Jeg er tolv uker på tirsdag så håper at kvalmen gir seg litt.

Det kommer helt ann på hvor mye du veier fra før osv. Ta kontakt med legen din hvis du er bekymret! De fleste kan fint gå ned et par kg uten at det gjør noe men alltid greit å høre med legen :) God bedring!

Noen som vet hvor mange kilo som er greit å miste før det begynner å bli litt farlig? Er konstant kvalm og får nesten ikke i meg noe mat. Har gått ned tre kilo nå, og er ganske slank fra før av så har ikke så mye å gå på.
Hvor langt er du på vei? Det sies at hyperemesis med ekstrem kvalme er når en har mistet 5 % av vekten sin. Jeg ville tatt en prat med legen .

Jeg gikk ned 7 kg (har heldigvis mer enn nok å ta av), mn jeg fikk aldri diagnose :-) fikk tabletter, mn ikke mer enn d. Men hvis du er tynn i utgangspunktet er d kanskje verre? Jeg ville ha prata med lege :-)

Væske er det viktigste, men som nevnt over så bør du ta kontakt med lege!

Nå var ikke jeg undervektig fra før av akkurat, men jeg har totalt gått ned 9 kg så langt , ble jo lagt inn Pga dehydrering da.

Hvordan går du frem dersom du er bekymret for dehydrering? Jeg holder på små, små mengder av vann/farris i gangen, men det kommer opp oftere enn jeg holder det nede. Jeg har en følelse av at dersom jeg bare hadde fått kommet inn for en pose med intravenøs næring, så hadde kroppen min godtatt den næringen og væsken jeg tilfører den etterpå :-)

Jeg dro til legen min og fortalte hvordan ståa var (jeg måtte støttes inn p kontoret av sambo, låg åå sofaen på venterommet når jeg venta ), de tok ikke blod og urinprøver før jeg kom på sykehuset .
Der fikk jeg fullt utslag på ketoner i urinen og forhøyet blodprosent påvist Pga dehydrering .
Ville nok levert urinprøve og fortalt hvordan allmentilstanden din er .
Jeg fikk 7 liter væske intravenøst på 4 dager og ble kvikkere etter det, men henger fortsatt litt etter siden den gang. Men bare kastet opp to ganger de siste 3 ukene .

Jeg fikk diagnosen , gikk som sagt ned 9 kg på 12 dager

9 kg på 12 dager er jo helt vanvittig...!

Ja takk, det kjennes godt på kroppen når man går gjennom d ja. Klarte jo ikke å stå på beina uten støtte Pga at jeg var underernært, holdt på å besvime på do flere ganger . Sånn rent vektmessig kun for MIN del så tok jeg ikke skade av de kg, for all del, har nok å ta av, men så må jeg ta hensyn til lille også, selv om han får d som trengs uansett .

Da kontakter jeg lege i morgen. Har mistet like rundt 5% av kroppsvekt.

Hvordan gikk d ?
Det gikk bra :) Var ikke dehydrert, og det var helt normalt å gå litt ned vekt første trimester. Men måtte allikevel være litt obs hvis jeg går ned mer. Har fått i meg litt mer mat, og det helt uten å kaste opp så jeg er optimist :)

Det gikk bra :) Var ikke dehydrert, og det var helt normalt å gå litt ned vekt første trimester. Men måtte allikevel være litt obs hvis jeg går ned mer. Har fått i meg litt mer mat, og det helt uten å kaste opp så jeg er optimist :)

Så godt å høre :)
Håper det bare går oppover herfra :)

Back
Topp