Jobbintervju og graviditet

Frøken Ustrøken

Gift med forumet
Jeg skal på jobbintervju på fredag, og jeg har i utgangspunktet ikke planer om å si at jeg er gravid... Men så tenker jeg på: Dersom jeg blir tilbudt stillingen, når skal jeg da informere om graviditeten..? Jeg får jo en gnagende dårlig samvittighet for å ikke si noe før etter kontrakt er skrevet osv, men tenker også at de muligens velger noen andre dersom jeg sier noe om graviditeten (selv om det i utgangspunktet ikke skal ha noe å si, så tror jeg det veier litt i mot).. Føler meg litt rådvill... Hva hadde dere gjort??:)

Vært i akkurat samme situasjon. Eg gav beskjed når eg blei tilbudt jobben før eg skreiv unna på kontrakt. Ville ikkje starta på "falske" premisser, sjølom de har ingen krav te å vita det. Eg fekk jobben :)

Vært i akkurat samme situasjon. Eg gav beskjed når eg blei tilbudt jobben før eg skreiv unna på kontrakt. Ville ikkje starta på "falske" premisser, sjølom de har ingen krav te å vita det. Eg fekk jobben :)
Puh, så godt å høre!:) Tenkte at det var en mulighet jeg også, men et par stk på jobben jeg har nå, sa at de hadde ventet med å si noe til etter kontrakten var skrevet osv... Så jeg ble så usikker!:p Er liksom litt som står på spill også, det er en fast stilling det er snakk om..!:wideyed:

Va fast jobb eg o søkte på, stilling me nøkkelfunksjonar, så eg ikkje visste vikarieras for mens eg hadde permisjon. E du den rette for jobben, så ska ikkje graviditet verr ein hindring.

Masse lykke te forresten :) Og son sagt, hadde ikkje sagt no før du eventuelt får jobben, de ska ikkje ta graviditeten me i grunnlaget for jobb/ikkje jobb, hadde som sagt derfor venta te eg eventuelt blei tilbudt jobben :)

Ville ha venta med å fortelle om graviditeten.

Og rent juridisk har arbeidsgiver krav på å få vite om en graviditet 3 mnd før du skal ut i permisjon. vil nok kanskje som regel være naturlig å fortelle det før, men de har altså ikke krav på å vite det før ;)

Ja, det er ikke noe gøy egentlig... Men jeg tror jeg kommer til å vente med å si noe, og dersom jeg får jobbtilbud, så troooor jeg at jeg kommer til å fortelle det da, før det skrives noen kontrakt:)

Jeg føler meg så slem som ikke sier noe. Så blir spennende det intervjuet å høre hva de spør meg om. Men regner med de ikke blir så glade hvis jeg takker ja også er det tre mnd utdanning før man kan jobbe. Og da er det tid for permisjon. Men som de sier så har de ikke krav på å vite det.

Jeg føler meg så slem som ikke sier noe. Så blir spennende det intervjuet å høre hva de spør meg om. Men regner med de ikke blir så glade hvis jeg takker ja også er det tre mnd utdanning før man kan jobbe. Og da er det tid for permisjon. Men som de sier så har de ikke krav på å vite det.
Ja, jeg tenker også sånn... Det blir kanskje litt anna for deg da, i og med at du må ta noe utdanning først... Jeg slipper jo det, men tenker på det likevel:)

Jeg var på jobbintervju for snart 3 uker siden, fikk tilbud om jobben har har takket ja. Ikke skrevet under kontrakt ennå, og tenker ikke å si noe om graviditeten før det er gjort heller. Jeg tenker jeg vil vente lengst mulig med å fortelle det. Også litt fordi jeg mistet så seint sist, så jeg vil prøve å vente til etter OUL, om det er mulig å skjule det så lenge;p

Jeg var på jobbintervju for snart 3 uker siden, fikk tilbud om jobben har har takket ja. Ikke skrevet under kontrakt ennå, og tenker ikke å si noe om graviditeten før det er gjort heller. Jeg tenker jeg vil vente lengst mulig med å fortelle det. Også litt fordi jeg mistet så seint sist, så jeg vil prøve å vente til etter OUL, om det er mulig å skjule det så lenge;p
Det er jo det som hadde vært det optimale å klare å vente så lenge:p Men jeg føler litt på den dårlige samvittigheten dersom jeg ikke sier noe før jeg skriver kontrakt... Må nok veie litt for og imot en stund;)

Ja, det skal ikke være lett. Men er betalt utdanning. Ellers hadde jeg ikke vurdert det engang :p
Nei, det er liksom ikke alltid lett den jobbsøkergreia altså;) Jeg står for første gang framfor muligheten til å få FAST jobb som pedagogisk leder ikke langt fra hjemme, og det hadde absolutt vært gull!! Har siden jeg var ferdig utdannet kun hatt svangerskapsvikariat/engasjement på ett og ett år av gangen, så fast jobb hadde ikke vært feil!;)

Nei, det er liksom ikke alltid lett den jobbsøkergreia altså;) Jeg står for første gang framfor muligheten til å få FAST jobb som pedagogisk leder ikke langt fra hjemme, og det hadde absolutt vært gull!! Har siden jeg var ferdig utdannet kun hatt svangerskapsvikariat/engasjement på ett og ett år av gangen, så fast jobb hadde ikke vært feil!;)

Jeg er helt enig. Har bare hatt vikariater selv så skjønner deg godt. Så hadde jeg vært deg så klin til :) hehe.

Spennende med intervju!
Jeg ville ikke sagt noe før jobben er din! Da ber du om en samtale de nærmeste dagene etter du har begynt å forteller det da! Så begynner du hvertfall ærlig☺️

Min søster var i den situasjonen da hun skulle ha sin første. Var på intervju og fikk jobb. Ba om en samtale etter kontraktunderskrivingen og fortalte det da. Hun sa bla at hun hadde hatt dårlig samvittighet for st hun ikke hadde sagt noe på intervjuet, men hun hadde så lyst på den jobben! Hun lederen sa at det var utrolig kjekt med graviditeten og at det ikke hadde påvirket avgjørelsen ( det vet man jo aldri om er sant), og at hun gledet seg til at de skulle begynne å jobbe sammen....

Back
Topp