Når blir eggstokkene normal igjen?

Leniiis

Glad i forumet
Eggstokkene plager meg enda! Hadde uttak 12 mai og det begynner å bli en stund siden. Var på UL for 5 dager siden og da sa legen at den høyre eggstokkene min var Veeeeldig stor. Noen som vet når den blir normal igjen?

Vet ikke, men når jeg var på ul 26 mai ( hadde uttak 14 april) sa de at mine fortsatt var store. Er først den siste uken nå at jeg har kunne godt med dongeri bukser. Jeg fikk ut 6 egg.

Vet ikke, men når jeg var på ul 26 mai ( hadde uttak 14 april) sa de at mine fortsatt var store. Er først den siste uken nå at jeg har kunne godt med dongeri bukser. Jeg fikk ut 6 egg.

Huff, det er vel bare best å smøre seg med tålmodighet tenke jeg... Det gjør skikkelig vondt innimellom. Etter alt styret så gjør det vondt når jeg må tisse og jeg blir fort dehydrert osv. men jeg skal ikke klage, jeg er heldig som ble gravid <3

Hadde uttak 29. april. Mine er fortsatt veldig store, og jeg er veldig oppblåst. Så, vi får nok smøre oss med tålmodighet ja :)

Det husker jeg ikke. Han reagerte hvertfall på størrelsen, spes på høyre side.

Ok, mine er nå ca 10 cm hver seg. Hadde uttak 10.april og fikk giga mage ca to uker ette uttak.. Vært på ul hver uke siden da, men trappet ned til annenhver uke nå. Akkurat nå er magen sprekkeferdig . Grunnen til at de ikke har gått tilbake er jo graviditetshormonene.

Ok, mine er nå ca 10 cm hver seg. Hadde uttak 10.april og fikk giga mage ca to uker ette uttak.. Vært på ul hver uke siden da, men trappet ned til annenhver uke nå. Akkurat nå er magen sprekkeferdig . Grunnen til at de ikke har gått tilbake er jo graviditetshormonene.
Shitt! Det var stort. Skal spørre neste gang jeg skal hvor stor de er/var. Så er det for at jeg er gravid det føles så mye verre da? Føler jeg har en eggløsning ut av en annen verden! Må jeg tisse så er det såvidt jeg klarer å gå.

Shitt! Det var stort. Skal spørre neste gang jeg skal hvor stor de er/var. Så er det for at jeg er gravid det føles så mye verre da? Føler jeg har en eggløsning ut av en annen verden! Må jeg tisse så er det såvidt jeg klarer å gå.

Jeg har ikke vondt, bare ubehagelig å være så stor. Men eggstokkene bruker lengre tid på bli mindre så lenge vi er gravide. Håper de snart roer seg , snart ikke plass til mat med både eggstokker , store endo cyster og foster i livmora :smiley-angelic001

Eggstokkene plager meg enda! Hadde uttak 12 mai og det begynner å bli en stund siden. Var på UL for 5 dager siden og da sa legen at den høyre eggstokkene min var Veeeeldig stor. Noen som vet når den blir normal igjen?
De kan være store nokså lenge. Mine var over 10 cm hver i mange uker. Ved ul i uke 11 var de fremdeles veldig forstørret og i uke 13 var de på god vei ned. (Jeg hadde alvorlig ohss da).

Hadde du vondt?
Ja, veldig vondt de første ukene, og deretter gradvis bedre. Så ut som jeg var nesten høygravid da jeg kun var 5 uker på vei :eek:
Hadde også masse væske i mage og lunger som måtte tappes ut.

Back
Topp