Leggerutiner i helger og ferier

Lisse86

Forelsket i forumet
Holder dere leggerutinen i helger og ferier? Eller hvordan gjør dere det?
Har alltid vært nøye med at han skal legge seg kl 19. Men føler jeg er litt for streng. Vurderer å skjeie ut i ferien [emoji1]
 
Her er vi på utur allerede før ferien har startet :p
Om han ikke sover på dagtid blir han utrolig sliten og helt krakilsk i 16-17-tiden, men kan sovne rett før kl 19.
Om han får sove, noe han som regel gjør, hvertfall i bhg, sovner han TIDLIGST kl 20, gjerne litt senere og :p Men til gjengjeld er han blid og opplagt stort sett hele dagen.
Vi får se i ferien. Jeg regner med at han fint kan klare seg uten søvn på dagen dersom det skjer nok spennende. Men som regel trenger han (og vi!) en liten time out :)
Ungene våre har alltid tålt litt forandringer, og det synes jeg er deilig - men vi har aldri vært rigide på leggetid heller, da..
 
Vi har aldri vært så strenge på leggetider. :p

Ungen vår tåler fint å variere litt på klokkeslettene, og vi tar det litt etter dagsform og humør. :)

Som regel er hun i seng ca 19.30 og sovner rundt 20. Mens i helger kan den fint bli 20.30 uten problem.

I fjor når vi var på Kreta så gikk vi som regel ut i 19-tiden hver kveld. Noen kvelder sovna hun i vogna i 22/23-tiden, mens andre kvelder var hun i seng kl 20.

Men hun er alltid i godt humør dersom hun er lenge oppe. Hadde hun vært trøtt og sur ville vi nok vært nøyere på å overholde leggetiden.

Tror nok dagsovingen har mye å si for at hun kan være opplagt på kvelden. Idag sov hun to timer til 15.30 og var VELDIG opplagt i selskap i kveld. :p
 
Takk for svar dere. Han sluttet å sove på dagen i jula. Utrolig deilig.
Får prøve oss litt frem i ferien. Tror han fint kan klare å være våken lenger og legge seg greit. Alltid lett å legge
 
Takk for svar dere. Han sluttet å sove på dagen i jula. Utrolig deilig.
Får prøve oss litt frem i ferien. Tror han fint kan klare å være våken lenger og legge seg greit. Alltid lett å legge
Det er bare å prøve seg frem. Om de tåler greit å være lengre oppe ser jeg ikke noe problem med det =)
Det har vært så kjekt her, at ungene tåler litt forandringer! Lettere å være med på ting osv.
Noen er heldige å ha barn som sover lenger om morgenen om de er lengre oppe og :D :p
 
Det er bare å prøve seg frem. Om de tåler greit å være lengre oppe ser jeg ikke noe problem med det =)
Det har vært så kjekt her, at ungene tåler litt forandringer! Lettere å være med på ting osv.
Noen er heldige å ha barn som sover lenger om morgenen om de er lengre oppe og :D :p
Haha, så heldig er ikke vi...hun sover bare lengre på dagen da :p
 
Takk for svar dere. Han sluttet å sove på dagen i jula. Utrolig deilig.
Får prøve oss litt frem i ferien. Tror han fint kan klare å være våken lenger og legge seg greit. Alltid lett å legge
Jeg synes det er deilig at hun tar den luren på dagen, spesielt på ferie så vi får litt pusterom. ;) :p

Har dere fått baby??? :D
 
Jeg synes det er deilig at hun tar den luren på dagen, spesielt på ferie så vi får litt pusterom. ;) :p

Har dere fått baby??? :D
Ja.. Nå har baby kommet. Han er 5 uker gammel :)

Følte alltid at sovingen kom i veien for ting vi fant på osv. Så syntes det er fantastisk når han ikke sover mer :)

Har såååå lyst på en Spania tur om en mnd tid. Men er redd for at lillegutt er for liten. Redd for å gjøre noe "galt" :D
Skal spør HS [emoji4]
 
Ja.. Nå har baby kommet. Han er 5 uker gammel :)

Følte alltid at sovingen kom i veien for ting vi fant på osv. Så syntes det er fantastisk når han ikke sover mer :)

Har såååå lyst på en Spania tur om en mnd tid. Men er redd for at lillegutt er for liten. Redd for å gjøre noe "galt" :D
Skal spør HS [emoji4]
Så koselig! Gratulerer så mye :D

Hvordan er livet med to små, og diabetes?

Dersom alt står bra til er det nok ikke noe i veien med en sydentur. :) Enklest når de er så små at de bare skal ha pupp vil jeg tro ;)
 
Så koselig! Gratulerer så mye :D

Hvordan er livet med to små, og diabetes?

Dersom alt står bra til er det nok ikke noe i veien med en sydentur. :) Enklest når de er så små at de bare skal ha pupp vil jeg tro ;)

Tusen takk :) Går veldig fint, men er hektisk. Mannen tar seg av nettene med storebror og målinger, og jeg tar meg av amming.
Til helgen reiser mannen bort med jobb torsdag-søndag [emoji33] første gang alene. Men det skal gå [emoji4]
Går heldigvis veldig greit med diabetesen. Er jo en utfordring i hverdagen, men vi kan det så godt nå heldigvis.

Ikke sant? Bør jo gå fint. Er bare skeptisk ettersom vi reiser før 3 mnd vaksinen. Men vet ikke. Hvis HS er veldig negativ tør jeg ikke reise [emoji1]
 
Tusen takk :) Går veldig fint, men er hektisk. Mannen tar seg av nettene med storebror og målinger, og jeg tar meg av amming.
Til helgen reiser mannen bort med jobb torsdag-søndag [emoji33] første gang alene. Men det skal gå [emoji4]
Går heldigvis veldig greit med diabetesen. Er jo en utfordring i hverdagen, men vi kan det så godt nå heldigvis.

Ikke sant? Bør jo gå fint. Er bare skeptisk ettersom vi reiser før 3 mnd vaksinen. Men vet ikke. Hvis HS er veldig negativ tør jeg ikke reise [emoji1]
Jeg har iallfall sett mye folk med veldig små babyer i syden før :cool:

I fjor traff vi et par med to små, minste var 8 uker og hadde kolikk :eek: Jeg synes de var veldig modige, siden minsten gråt store deler av dagen. Men alt går an ;)

Så bra at ting går seg til mtp diabetesen. Måles han på natta også?
 
Jeg har iallfall sett mye folk med veldig små babyer i syden før :cool:

I fjor traff vi et par med to små, minste var 8 uker og hadde kolikk :eek: Jeg synes de var veldig modige, siden minsten gråt store deler av dagen. Men alt går an ;)

Så bra at ting går seg til mtp diabetesen. Måles han på natta også?
Oi. Veldig tøff som reiser med kolikk baby [emoji33] hadde jeg aldri gjort [emoji1]
De hadde sikkert bestilt reisen før de visste om det [emoji1]
Ja, storebror måles på matten også. I 3-4 tiden hvis blodsukkeret er fint før vi legger oss.
Er det for lavt eller høyt må vi opp et par ganger ekstra.

lillebror heter Sander. Han er veldig sterk i nakken. Ruller til og med fra magen til rygg allerede. Legger han på magen og svosj... Rundt [emoji1]

Hvor mange barn har du?
 
Oi. Veldig tøff som reiser med kolikk baby [emoji33] hadde jeg aldri gjort [emoji1]
De hadde sikkert bestilt reisen før de visste om det [emoji1]
Ja, storebror måles på matten også. I 3-4 tiden hvis blodsukkeret er fint før vi legger oss.
Er det for lavt eller høyt må vi opp et par ganger ekstra.

lillebror heter Sander. Han er veldig sterk i nakken. Ruller til og med fra magen til rygg allerede. Legger han på magen og svosj... Rundt [emoji1]

Hvor mange barn har du?
Veldig veldig søt lillebror :) gratulerer så mye!
Godt å høre at det går bra med eldstemann også!
Mange reiser til syden med veldig små barn, så om man føler seg komfortabel med det er det nok ikke noe i veien for det :)
 
Haha, så heldig er ikke vi...hun sover bare lengre på dagen da :p
Det er litt både og her :p
I dag sov han faktisk 1,5 time lenger enn han har gjort hele uka :-D
 
Er ganske streng på leggetider selv. Hun sover aldri noe lenger, selvom hun legger seg senere. Heller tvertom.
Wael derimot(snart 4 år), kan jeg fint ha oppe til 20-20.30, hvis vi er med familien ol :) Men ikke så ofte :)
 
Oi. Veldig tøff som reiser med kolikk baby [emoji33] hadde jeg aldri gjort [emoji1]
De hadde sikkert bestilt reisen før de visste om det [emoji1]
Ja, storebror måles på matten også. I 3-4 tiden hvis blodsukkeret er fint før vi legger oss.
Er det for lavt eller høyt må vi opp et par ganger ekstra.

lillebror heter Sander. Han er veldig sterk i nakken. Ruller til og med fra magen til rygg allerede. Legger han på magen og svosj... Rundt [emoji1]

Hvor mange barn har du?
Så fint navn :)

Sterk liten fyr altså, så morro :D

Vi har "bare" en. Holder en god stund til kjenner jeg. Har enda ikke fått lysten på å gå gravid og å spedbarn på nytt etter kolikkrunden med første. ;)
 
Gratulerer så mye med baby <3 Nydelig gutt og nydelig navn!

Vi holder leggerutinene. Det vil si. Vi starter klokka 19.00, og Simone sovner mellom 19.30 og 21. Alt etter om hun har sovet på dagen. Selv om legginga tar tid de dagene hun har sovet, så fungerer det dårlig å utsette legginga likevel. Nathaniel sovner ganske så raskt. Begge sover hele nettene. N elsker å sove og ligge i senga, mens S spretter opp ca kl 07.00 og er klar for nye eventyr.
 
Back
Topp