Erfaring med pepticate/mme uten melk?

MammaTilN<3

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Lille her på 7 uker har hatt skrikeperioder hver kveld siden han ble 1,5 uke. Han får mme og vi brukte først hipp, byttet til NAN HA1, men den fikk han en voldsom mørkegrønn og illeluktende (luktet råte) avføring av. Barnelegen på sykehuset sa vi skulle prøve en mme uten melk. Prøvde nutramigen men den fikk vi ikke i han, og gir han nå pepticate (begynte i går, eneste de hadde på apoteket her). Men han er bare VERRE.. Han skiker utrøstelig og har gjort det i hele dag! Sover heller ikke, og når han først sovner våkner han veldig lett og sover ikke lenger disse lange lurene sine på 3 timer, heller 10-20 min.. Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, skal jeg bytte tilbake til mme der det er normalt med melkeprotein? Eller blir de verre før de blir bedre? :( Desperat og trenger råd her :(
 
Prøvde du med litt sukker i nutramigenen? Det rådet fikk jeg, ta en kvart t-skje sukker i første flaske, og gå gradvis ned. Her slukte hun en flaske nutramigen uten magevondt, så var tydelig at hun fikk vondt i magen av melk. ( vred seg, trakk bena opp, drakk veldig lite av gangen, Rowling i magen under måltider) gikk som dn drøm med nutramigen her.
 
Prøv med litt sukker i nutramigen, å ta mindre å mindre etterhvert! Min nektet også å ta nutramigen først,begynte å blande med sukker og etter 3 dager tok han uten sukker!nå er han veldig glad i melka si☺
 
Prøvde du med litt sukker i nutramigenen? Det rådet fikk jeg, ta en kvart t-skje sukker i første flaske, og gå gradvis ned. Her slukte hun en flaske nutramigen uten magevondt, så var tydelig at hun fikk vondt i magen av melk. ( vred seg, trakk bena opp, drakk veldig lite av gangen, Rowling i magen under måltider) gikk som dn drøm med nutramigen her.
Barnelegen sa 1 ts sukker i hver flaske, så det gjorde jeg. Han rørte det likevel ikke.. :( Romler i magen til min også når han får mat, men ellers er han veldig fredelig under måltidene.. Eneste nå når vi bruker pepticate at han plutselig kan begynne å gråte midt under matingen :(
 
Prøv med litt sukker i nutramigen, å ta mindre å mindre etterhvert! Min nektet også å ta nutramigen først,begynte å blande med sukker og etter 3 dager tok han uten sukker!nå er han veldig glad i melka si☺
Noen som er heldige og får det til, ja.. Jeg prøvde med 1ts sukker i hver flaske, men funker dårlig.. :(
 
Noen som er heldige og får det til, ja.. Jeg prøvde med 1ts sukker i hver flaske, men funker dårlig.. :(
Ville prøvd med to ts jeg da... Ei venninne måtte også bruke mye sukker i de første flaskene, men det tar ikke mange dagene å venne av med det.
 
Skjønner ikke vitsen når han hylgråter av pepticate? :(
Man kan reagere på de forskjellige melkefrie mme også, på samme måte som vanlig mme. Mine har alltid reagert når vi har byttet type mme, så jeg ville fortsatt litt til med melkefri. Tar ca 14 dager før kumelkproteiner er ute av kroppen, hvis jeg ikke husker helt feil.
 
Man kan reagere på de forskjellige melkefrie mme også, på samme måte som vanlig mme. Mine har alltid reagert når vi har byttet type mme, så jeg ville fortsatt litt til med melkefri. Tar ca 14 dager før kumelkproteiner er ute av kroppen, hvis jeg ikke husker helt feil.
Han var i hvertfall aldri så plaget før, når vi brukte vanlig hipp, som han er nå.. Har aldri sett han slite sånn som dette før :( kjenner faktisk ikke ungen min igjen.. Det gjør skikkelig vondt i mammahjertet å vite at jeg har påført han dette..
 
Be om å få prøve Neocate mme.

Det finnes mange ulike melkefrie mme. Neocate skal være den aller mildeste.
 
Det kan også være at det ikke er melka som er problemet.

Er han sjekket for låsninger?

I nakken er det masse nerver som går ut mellom virvlene.
Nervene mellom nakkevirvlene c2 går ned til magen, og hvis de er i klem kan det gi utslag i magevondt.
Mange med kolikkproblematikk kan bli bedre ved å løse opp i låsninger.

Er iallefall verdt et forsøk.

Anbefaler da osteopat eller manuellterapeut med ekspertise på barn.
 
Hei!
Jeg ville prøvd med nutramigen igjen, og blandet den med vanlig mme i begynnelsen. Slik kan du venne han til den nye smaken (veldig mange som ikke vil ha pga den spesielle smaken).
Etter en liten stund kan du begynne å ha mindre melke mme og mer Nutramigen.
Lykke til, det er så tøft når det står på :/
 
Det kan også være at det ikke er melka som er problemet.

Er han sjekket for låsninger?

I nakken er det masse nerver som går ut mellom virvlene.
Nervene mellom nakkevirvlene c2 går ned til magen, og hvis de er i klem kan det gi utslag i magevondt.
Mange med kolikkproblematikk kan bli bedre ved å løse opp i låsninger.

Er iallefall verdt et forsøk.

Anbefaler da osteopat eller manuellterapeut med ekspertise på barn.
^ verdt å få dette sjekket
 
Vi brukte neocate fra han var 7 uker . Ble lagt inn på sykehuset og gikk da på sonde en uke for å venne til mat. Hadde et barn som fra fødsel skrek opptil 18 timer i strekk , brukte flere timer på hvert flaskemåltid. Grusom tid! Etter kort tid kom både søvn og smil på plass . Er i dag 3,5 år og lever melkefritt fortsatt,'men sliter mye med mat.
 
Back
Topp