Litt irritert....

mamma-til-C

Betatt av forumet
I går var jeg med legen og fikk forlenget sykmeldingen min, og det er positivt med tanke på at kvalmen og formen generelt er verre i dette svangerskapet :)
Problemet var når jeg ringte sjefen og sa fra at jeg blir borte lenger. Først får jeg høre at graviditet er ingen sykdom, så blir jeg spurt om jeg kommer tilbake før babyen blir født og som siste kronen på verket så spør sjefen meg om de må begynne å tenke på å ansette en ny. Da vi begynner med ferie uken etter at sykmeldingen min går ut :meh:
Hvordan kan jeg vite om kvalmen min fortsetter etter det? Greit nok jeg kjenner kroppen min godt, men er jo måte på hva en må kunne:yuck:
Blir så irritert når de prøver å få meg tilbake på jobb før jeg er bra.

Godt å få ut litt her:happy:

Er det mulig? Virker ikke som sjefen din kan å tilrettelegge for gravide vertfall.. Du kan da virkelig ikke vite hvor lenge du vil være kvalm i et svangerskap..

Forstår frustrasjonen din altså :(
Håpe formen kjeme seg ette kvart, viss ikkje så får sjefen ta seg ei pæra, blir ikkje bedre av tyt og mas vertfall...

Hadde n sånn sjef når jeg ble gravid med første. Sa bare at de får gjøre som de vil for jeg aner ikke når jeg kommer tilbake osv. Sa opp etter permisjonen av andre grunner. Men ikke koselig å ha en sånn sjef

Så utrolig dårlig sagt! En sjef har ikke lovt å fremtyde noe sånt på den måten.. Selvfølgelig er ikke graviditet en sykdom, men kvalme er!

Nei graviditet i seg selv er ikke sykdom, men det som ofte følger med gjør jo deg rett og sett SYK!!! Blir så irritert på slike sjefer!! Bare å si at du kan ikke vite hvor lenge kvalmen varer, noen er det over i uke 12 andre sliter hele svangerskapet! Du kommer tilbake om formen tillater det så får han vurdere selv hva han vil gjør! Om han ansetter noen så blir det hans problem om du kommer tilbake !

Åh, gosh! Jeg vet åssen du har det. Jeg har dårlig erfaring med sjefen min fra tidligere, hvor vi var gjennom mye styr fordi di kalte inn til møter i hytt og pine, lurte på når jeg kom tilbake for fult igjen osv... Derfor var jeg litt redd for å bli sykmeldt igjen nå, fordi jeg orker ikke det stresset som følger med. Jeg har vært sykmeldt 100% i 2 uker, og nå er jeg 50% sykmeldt frem til midten av Juni. Allerede NÅ fikk jeg beskjed om at vi må ha et møte snart, for å høre videre kartlegging...?! Jeg spurte hva det vil si, hva er målet? - Nei, vi må snakke om når du evt kommer tilbake for fult osv, hva du selv tror..? Og jeg svarer som du sier, at jeg aner da ikke hvor lenge formen er sånn! Det er så utrolig teit! Så utrolig stressende, og ikke minst utrolig respektløst!
Og det med at sjefen din sier at å gå gravid ikke er en sykdom, fair enough! Men faktisk er det maaange plager som følger med. Og DET kan man faktisk ikke gjøre noe med. Sånn er det bare.
Et tips til deg, dersom sjefen fortsetter å behandle deg slik, er å kalle inn tilitsvalgt sammen med deg. Det kommer jeg til å gjøre nå. Så får tilitsvalgt snakke saken min, jeg orker rett og slett ikke! :/

Anyway, lykke til :)

Åh, gosh! Jeg vet åssen du har det. Jeg har dårlig erfaring med sjefen min fra tidligere, hvor vi var gjennom mye styr fordi di kalte inn til møter i hytt og pine, lurte på når jeg kom tilbake for fult igjen osv... Derfor var jeg litt redd for å bli sykmeldt igjen nå, fordi jeg orker ikke det stresset som følger med. Jeg har vært sykmeldt 100% i 2 uker, og nå er jeg 50% sykmeldt frem til midten av Juni. Allerede NÅ fikk jeg beskjed om at vi må ha et møte snart, for å høre videre kartlegging...?! Jeg spurte hva det vil si, hva er målet? - Nei, vi må snakke om når du evt kommer tilbake for fult osv, hva du selv tror..? Og jeg svarer som du sier, at jeg aner da ikke hvor lenge formen er sånn! Det er så utrolig teit! Så utrolig stressende, og ikke minst utrolig respektløst!
Og det med at sjefen din sier at å gå gravid ikke er en sykdom, fair enough! Men faktisk er det maaange plager som følger med. Og DET kan man faktisk ikke gjøre noe med. Sånn er det bare.
Et tips til deg, dersom sjefen fortsetter å behandle deg slik, er å kalle inn tilitsvalgt sammen med deg. Det kommer jeg til å gjøre nå. Så får tilitsvalgt snakke saken min, jeg orker rett og slett ikke! :/

Det skal sies at arbeidsgiver er PÅLAGT å kalle deg inn til flere møter nettopp for å kartlegge og se på tilrettelegging osv. Jeg SKJØNNER at det er irriterende og vanskelig å si med formen, men du kan risikere å miste sykepenger osv. Legen din skal ha oppfølgingsplan som du og arbeidsgiver skal fylle ut sammen, litt for å forsikre at du faktisk er i dialog med arbeidsgiver. Så kommer det er aktivitetskrav fra NAV etter 8 uker sykmelding. Har vert sykmeldt siden mars (Andre grunner enn svangerskap), så har vert gjennom hele greia selv nå nettopp. OG sykepengene mine var plutselig stoppet!! Til tross for at jeg hadde gjort alt jeg skulle så pass opp om du blir langtidssykmeldt ;)

:o skjønner at du blir irritert!! Vi driver for oss selv og ringte regnskapsfører for å høre angående sykemelding og svangerskap da jeg er også så mye dårlig.. Da sitter han å sier at svangerskap ikke er noen sykdom og før i tiden gikk man på jobb helt til man var fødende!! Jeg ble ekstremt provosert som sitter nesten å sier at man laget seg unnskyldninger!! Han skal få sparken for å si det mildt!

Jeg er selv redd for å bli dårlig for å måtte ta ut sykemelding da jeg trives veldig godt i jobben min og er redd for at det blir dårlig stemning som ødelegger det :( men til nå har jeg vært heldig at jeg fortsatt er frisk og klarer det

Usj, jeg kjenner jeg blir irritert med deg!:mad: Jeg ble "innkalt" til sjefen forrige onsdag, og da spurte hun meg hvordan formen var og sånn.. Hyggelig, tenkte jeg først, men så kommer sjefen med: "Hvis du fortsetter å være kvalm og uvel framover, så er det like greit at du sykemelder deg med en gang. Du blir et stressmoment for de andre på jobb når de ikke vet om du kommer på jobb, eller om du kommer for så å gå igjen etter halv dag. Du skjønner det, ikke sant?! Det er stressende for dem å forholde seg til deg nå." Jeg ble helt paff jeg...:confused:

Jøss.. Skjønner ikke at sjefene ikke tenker lenger... Jeg tenker at jeg skal si det til sjefen etter første kontroll i uke 12. Men gruer meg for han er forholdsvis ny, har veldig rar humor - som ingen skjønner om er humor eller alvor, og vi er veldig presset på jobb nå. Har ei som skal ut i barselperm i slutten av september, og grunnet "effektivisering" og "avbyråkratisering" er det lite trolig at vi får vikar for henne. Blir ikke mye gøy å plumpe ut med at jeg trolig skal ut i desember - en av de travleste månedene :S

Huff, nå fristet det ikke mye å fortelle det på jobb!

Klart det ikke er sykdom, men det var det første de sa når jeg ventet første også. Og nå er det noe av det første de sier og har gjentatt flere ganger etter at jeg ble sykmeldt :( Føler nesten de vil presse meg tilbake på jobb før formen min er grei nok til å jobbe.......
Og er forresten en kvinne jeg har til sjef, og hun har gjentatt at hun var aldri borte fra jobb med unntak av legetimer før fødselen...... Virker ikke som om hun forstår dette med at alle har ulike svangerskap.
Blir jo ekstra frustrert når hun spør meg om hun må ansette en ny person, er jo for f*** ikke mitt problem!!
Hadde jeg kunne forutse at dette skulle skje igjen når jeg ble gravid, hadde jeg byttet jobb for lenge siden:meh:

Er det mulig? Virker ikke som sjefen din kan å tilrettelegge for gravide vertfall.. Du kan da virkelig ikke vite hvor lenge du vil være kvalm i et svangerskap..

Var problem med tilrettelegging med første også......

Det skal sies at arbeidsgiver er PÅLAGT å kalle deg inn til flere møter nettopp for å kartlegge og se på tilrettelegging osv. Jeg SKJØNNER at det er irriterende og vanskelig å si med formen, men du kan risikere å miste sykepenger osv. Legen din skal ha oppfølgingsplan som du og arbeidsgiver skal fylle ut sammen, litt for å forsikre at du faktisk er i dialog med arbeidsgiver. Så kommer det er aktivitetskrav fra NAV etter 8 uker sykmelding. Har vert sykmeldt siden mars (Andre grunner enn svangerskap), så har vert gjennom hele greia selv nå nettopp. OG sykepengene mine var plutselig stoppet!! Til tross for at jeg hadde gjort alt jeg skulle så pass opp om du blir langtidssykmeldt ;)

Joda, jeg er klar over at de er pålagt enkelte møter og diverse for å kartlegge, også i fbm NAV. Men det tilfelle vi var gjennom sist hadde ingenting med tilrettelegging og gjøre rett og slett. Jeg fikk sykmelding fra sykehuset på 6 uker, som vistnok er standard prosedyre i vårt tilfelle. Var igjennom en terminering i sv.uke 20, som innebar fødsel og begravelse. Ordentlig psykisk påkjenning rett og slett. Det eneste jeg hadde behov for i de 6 ukene var ro. Ikke 3-4 møter med arbgiver, og telefon HVER uke med spørsmål om jeg hadde tenkt å bynne på igjen snart... Om ikke for fult, kanskje litt? :o Var ikke akkurat så jeg hadde behov for tilrettelegging heller. Var ikke ryggen som plaget meg for å si det sånn ;) Så nei, har veldig dårlig erfaring akkurat når det gjelder det der. Og når jeg nå ble innkalt til et møte, dialogmøte som de så fint kalte det, kjente jeg at jeg fikk tilbake den negative opplevlesen. Skal jeg virkelig sitte der og snakke og "forsvare" meg igjen?! Om noe jeg ikke aaaaner åssen arter seg.. ? Haff!

Forstår frustrasjonen din altså :(
Håpe formen kjeme seg ette kvart, viss ikkje så får sjefen ta seg ei pæra, blir ikkje bedre av tyt og mas vertfall...

Håper formen kommer seg jeg også, men kan godt vente til etter 12 uker;)

Hadde n sånn sjef når jeg ble gravid med første. Sa bare at de får gjøre som de vil for jeg aner ikke når jeg kommer tilbake osv. Sa opp etter permisjonen av andre grunner. Men ikke koselig å ha en sånn sjef

Ja, er fristende å si opp når de ikke klarer å forandre seg på 2-3 år.....

Takk, lykke til du også :)
Godt å ha dere her inne å prate med om dette:)

:eek: skjønner at du blir irritert!! Vi driver for oss selv og ringte regnskapsfører for å høre angående sykemelding og svangerskap da jeg er også så mye dårlig.. Da sitter han å sier at svangerskap ikke er noen sykdom og før i tiden gikk man på jobb helt til man var fødende!! Jeg ble ekstremt provosert som sitter nesten å sier at man laget seg unnskyldninger!! Han skal få sparken for å si det mildt!

Skjønner frustrasjonen din, noen menn skulle virkelig ha fått kjenne morgenkvalmen noen mnd på rad ;)

Back
Topp