Kvalm....

Poohbear

Forelsket i forumet
Er det noe som hjelper mot kvalme??
Har så å si ikke vært kvalm de andre svangerskapene, så det å være kvalm 24 timer i døgnet er litt uvant... :-P Og utrolig slitsomt....

Jeg var ikke mye kvalm med de to første, var mest med andremann når jeg satt på bussen, det pleide å gå skikkelig dårlig. Nå er jeg småkvalm og uggen store deler av dagen men har ikke kastet opp enda. Eneste som hjelper er å ikke bli sulten, ikke være for mett og sterke pastiller :) Ikke alltid så lett i en travel hverdag men går sånn nogenlunde...

Var mindre kvalm med første, denne gangen er det mye mer. Har funnet ut at iskald drikke som feks slush fungerer bra, vil tro at annen iskald drikke med isbiter vil være like bra :-) ikke sikkert det virker slik på alle, men verdt forsøket:-)

Jeg holder kvalmen i sjakk som oftest med å drikke mye vann og spise ritz kjeks nå og da :)

Var mindre kvalm med første, denne gangen er det mye mer. Har funnet ut at iskald drikke som feks slush fungerer bra, vil tro at annen iskald drikke med isbiter vil være like bra :-) ikke sikkert det virker slik på alle, men verdt forsøket:-)
Jeg holder kvalmen i sjakk som oftest med å drikke mye vann og spise ritz kjeks nå og da :)
Det skal sjekkes ut! :-) Tusen takk for tips! :-)

Jeg var ikke mye kvalm med de to første, var mest med andremann når jeg satt på bussen, det pleide å gå skikkelig dårlig. Nå er jeg småkvalm og uggen store deler av dagen men har ikke kastet opp enda. Eneste som hjelper er å ikke bli sulten, ikke være for mett og sterke pastiller :) Ikke alltid så lett i en travel hverdag men går sånn nogenlunde...
Høres ut som meg. Bortsett fra at kvalmen er der konstant, uansett om jeg er passe mett, sulten eller stappmett, men kaster heller ikke opp. :-/ Egentlig greit å slippe å kaste opp, men så slitsomt å være kvalm hele tiden. Gruer meg til jobb i morgen. Jobber på sykehjem, ikke beste kombo med kvalme.... :-S

Høres ut som meg. Bortsett fra at kvalmen er der konstant, uansett om jeg er passe mett, sulten eller stappmett, men kaster heller ikke opp. :-/ Egentlig greit å slippe å kaste opp, men så slitsomt å være kvalm hele tiden. Gruer meg til jobb i morgen. Jobber på sykehjem, ikke beste kombo med kvalme.... :-S
Uff nei, det er ikke den beste kombinasjonen. Jeg jobber på legekontor og det er hvertfall hakket bedre, så lenge kollegaen min tar de som lukter vondt :p

Stort sett kvalm hele dagen, også når jeg våkner på natta. Har ikke kasta opp enda, men ofte jeg føler det er like før :/
Og hva er greia med seaband? De funka ikke på meg ihvertfall:p Her er det å tygge isbiter og ritzkjeks som hjelper :) ei venninne anbefalte ingefær-te, men har ikke fått testa det enda

Jeg syns drops og grønne sure epler hjelper litt. Ellers er det å slappe av. Stress gjør det verre for min del... :meh:

Uggen hele dagen egentlig, men verre på formiddagen, og hvis jeg stresser. Har kasta opp et par ganger. Hva gjør folk mtp jobb hvis de er så kvalme at de bare går og brekker seg? :S vil ikke ta reisesyketablett, blir bare verre av de :S

Uggen hele dagen egentlig, men verre på formiddagen, og hvis jeg stresser. Har kasta opp et par ganger. Hva gjør folk mtp jobb hvis de er så kvalme at de bare går og brekker seg? :S vil ikke ta reisesyketablett, blir bare verre av de :S
Jeg ble hjemme i helgen, prøvde meg på jobb fredag kveld, men var konstant kvalm og bekkenet kranglet, så kastet inn håndkle på lørdag. Jeg orker ikke presse meg, og jeg klarer ikke yte det pasientene fortjener når jeg er sånn. :-(

Jeg er veldig plaget med kvalme og det som hjelper for meg er å spise ofte men lite så jeg ikke rekker å bli så sulten.

Noen som vet om seabands fungerer mot kvalmen?

Noen som vet om seabands fungerer mot kvalmen?
Jeg bruker det og synes de hjelper litt. Om det er placebo eller ikke spiller ingen rolle så lenge jeg føler meg bedre ;)

Jeg bruker det og synes de hjelper litt. Om det er placebo eller ikke spiller ingen rolle så lenge jeg føler meg bedre ;)
Det er sant ;) Tror det blir en tur på apoteket senere i dag, for nå har kvalmen slått så hardt inn at jeg sliter med å komme meg utav senga om morgenen.. ligger i senga ennå..

Det er sant ;) Tror det blir en tur på apoteket senere i dag, for nå har kvalmen slått så hardt inn at jeg sliter med å komme meg utav senga om morgenen.. ligger i senga ennå..
Vet akkurat åssen det er. :(

For meg hjelper det veldig med tørr kjeks, spesielt ritz, nektariner, rundtstykke og yoghurt mot kvalmen! :)

Må har jeg kjøpt seabands og gleder meg til å se om de funker på kvalmen i morgen tidlig:D

Back
Topp