Førstegangsfødende og jul

SpinnVill

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Vi er et nytt par og venter vårt første barn som blir en tidlig desember bebis. Lurer litt på hvordan dere feiret første jul sammen? Evt. når dere dro til hvilken familie osv

Vi tilbragte store deler av julen hjemme. Prinsen kom 5.desember. Julaften hadde vi hjemme hos oss med 12 (!) gjester, nyttårsaften hadde vi bare mine foreldre på besøk. Ellers var vi borte på besøk et par ganger :)

Vi tilbragte store deler av julen hjemme. Prinsen kom 5.desember. Julaften hadde vi hjemme hos oss med 12 (!) gjester, nyttårsaften hadde vi bare mine foreldre på besøk. Ellers var vi borte på besøk et par ganger :)
12 gjester :eek: å hjelpes! Har jo tenkt litt på sånn samlet jul da. Hvor mine foreldre og svigers og oss da, feirer sammen, men så er det dette med plass :p

12 gjester :eek: å hjelpes! Har jo tenkt litt på sånn samlet jul da. Hvor mine foreldre og svigers og oss da, feirer sammen, men så er det dette med plass :p
Det gikk overraskende fint ;) Hadde god hjelp av gjestene, da ;)

Første jul sammen feiret vi hjemme hos oss. Så inviterte vi alle foreldrene våres (mine er skilt), men bare svigers ville komme.
Vi hadde juleselskap med hele mammas familie 3. juledag

Lillegutt ble født 6 desember, og vi var i et familieselskap rett før jul, og hadde juleselskap hjemme hos oss på julaften, men da bare med min far og min søster, veldig deilig med en rolig julefeiring :) skulle egentlig i besøk og sånn til svigers etter jul, men med lite søvn på meg og bebis holdt vi oss hjemme mens far dro på besøk :) Trengte all hvile vi kunne få og det skjønner heldigvis folk med nyfødt og alt :)

Første jul sammen feiret vi hjemme hos oss. Så inviterte vi alle foreldrene våres (mine er skilt), men bare svigers ville komme.
Vi hadde juleselskap med hele mammas familie 3. juledag
Tenkte på noe slikt selv, det å ha bare svigers og mamma og pappa. Også heller ta resten av slekta i romjula. Får se hva formen sier når den tid nærmer seg.
Lillegutt ble født 6 desember, og vi var i et familieselskap rett før jul, og hadde juleselskap hjemme hos oss på julaften, men da bare med min far og min søster, veldig deilig med en rolig julefeiring :) skulle egentlig i besøk og sånn til svigers etter jul, men med lite søvn på meg og bebis holdt vi oss hjemme mens far dro på besøk :) Trengte all hvile vi kunne få og det skjønner heldigvis folk med nyfødt og alt :)
Ja, den skjønner jeg! Det er liksom. Jeg er splittet mellom å feire jul med folk of fe i år med tanke på nyfødt. Samtidig elsker jeg jo juletider med familie og kos. Er så vanskelig å velge synes jeg.
Vi feiret første jul hos svoger , der var vi 24 stk.
Veldig koselig.
Oi! Leide dere lokale da eller? Helt ærlig, så høres det litt sånn type noe jeg vil ha samtidig som at jeg vil ha en rolig jul. Med mange folk, så slipper jeg det konsentrerte fokuset på meg og den lille om du skjønner.

Gratulerer med verdens beste julegave :)

Annenhver jul hos svigers og hos mine foreldre pleier vi å ha:)

vi skal til min mamma & ste far, de bor 10 min fra oss, har stor plass så vi kan sove over (mindre stress om vi gjør det) & har mitt gamle soverom å legge små´n på sån at han kan sove mens vi styrer med gaver osv på kvelden (om han vil sove da) + at de har både plass & lyst til å ha hundene våre på besøk (2 skt). så blir det svigers til nyttår, de bor 5 timer unna & har mindre plass, men vi får plass til allt/alle på gutte rommet til gubben ;) + at det er kjempe kos å besøke svigers i noen dager :D vår lille gutt kommer i midten av september.

Vi skulle egentlig være hjemme bare oss 3, men endte med å reise til søsteren å spise middag der. Åpna litt gaver også før vi reiste hjem å tok resten i fred og ro. Blir gjerne julekvelden med min familie siden vi er i middagsselskap med først farfaren til sambo 1.dag jul. Også mormoren til sambo 3.dag jul. Men vi er gjerne alene også!

her kommer lisja i oktober (første barnet), og da gjør vi som vi pleier tenker vi - siden ho ikke får med seg så mye uansett - jeg feirer julaften hos mine, han hos sine - så kommer han til oss i 2-3juledag og blir til over nyttårsaften :)

1.jula til jenta feira vi hos svigers, 22.-26.des sia dem bor en flytur unna og året før va vi hos min familie. Ho va 6 mnd da. Så va vi nyttår med min familie, motsatt året før... 2. og 3. jula har vi feira hos mine foreldra med søskene mine, syns rett og slett d va for mye styr med fly og gava osv... nyttår har vi feira hjemme ett år med venna her og hos vennepar sist nyttår, blir nok d i år også...mens fra i år blir d julefeiring hjemme, nr 2 kommer I høst :) så får heller svigers komme hit om dem vil feire med oss, så blir d juledager hos min foreldra, dem kommer ikke hit på julaften pga plass og at æ har søsken som bor hjemme enda...

Jeg risikerer å føde midt i julefeiringa i år, og siden vi bor i en annen by en noen av foreldrene våre, så kommer det kun til å bli oss to (evt. tre) her hjemme. Litt sårt og annerledes for en som er bortskjemt på julefeiringer med familien, men slik må det bare bli i år :)

Jeg regner med å føde mellom 1. og 15. desember. Tror vi tar det litt som det kommer, men håper på å få feiret jul hos mine foreldre :)

Mer og mer nervøs for dette med julefeiringen. Vil gjerne feire sammen med barnefar og lillegutt (menstermin 7. Desember, OUL 5. Desember)

Jeg og min samboer har feira jul 2 år på rad sammen allerede. Ene gangen hos mine besteforeldre, andre gangen hjemme hos mine foreldre. I år når babyen er kommet skal vi til svigers for første gang. Broren til min samboer og kona kommer hjem fra usa for første gang på 1.5 år. Så etter det er vi hos dem anne hvert år!:-)

Back
Topp