Vinterbaby + vogn & pose

Wenchus

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Marsboerne 20 18
Noen som har hatt Babyjogger city elite eller mountain buggy og trillet på sin vinterbaby? Hva hadde dere i bagen? På Barnas Hus igår anbefalte de bilstolpose i bagen, da den voksiposen jeg egentlig hadde tenkt meg er for stor og klumpete for bagen. Vil gjerne høre deres erfaringer ;)

Jeg har mountain buggy. Hadde vanlig vinterpose i dun (fra Arctic) oppi. Var ikke noe problem det. Pakket den litt sammen ved bena bare. Er født tidlig i feb, men var ikke store jenta. Da jeg tok ut posen på våren var det fortsatt plass til henne og posen, selv om bagen til MB ikke er så stor. :) Vi kjøpte ikke bilpose, så ikke behovet for det. Brukte ulldress og dyne i maxi cosien. :) Det er mulig voksiposen er litt tykkere enn den posen jeg har, men min er iaf veldig varm og deilig. :)

Jeg har mountain buggy. Hadde vanlig vinterpose i dun (fra Arctic) oppi. Var ikke noe problem det. Pakket den litt sammen ved bena bare. Er født tidlig i feb, men var ikke store jenta. Da jeg tok ut posen på våren var det fortsatt plass til henne og posen, selv om bagen til MB ikke er så stor. :) Vi kjøpte ikke bilpose, så ikke behovet for det. Brukte ulldress og dyne i maxi cosien. :) Det er mulig voksiposen er litt tykkere enn den posen jeg har, men min er iaf veldig varm og deilig. :)

Takk for tips! Skal kikke på den posen. Hadde selv voksi urban sist og var så fornøyd med den, så har ikke kikket på andre enda. Synes bilstolepose er kjempepraktisk, så skal uansett ha den i bilen. Virker bare litt for tynn for å ha på trilletur i vogna, synes jeg..

Hadde babyjogger. Brukte bare en helt vanlig pose oppi. Var klumpete, men det viktigste er jo at de holder varmen.

Hadde babyjogger. Brukte bare en helt vanlig pose oppi. Var klumpete, men det viktigste er jo at de holder varmen.

Husker du hvilken pose du hadde? Prøvde med voksi urban i butikken igår, og så at den ble altfor stor. Så ikke særlig godt ut å ligge oppi der :P

Ærlig? Jeg synes det var trangt. Hadde liten baby (2500 ca ved fødsel) og vi fikk ikke plass til voksi (urban? Den med pinvin på fleecepute som følger med, sort ellers ). Brukte derfor voksi bilstolpose og var ikke helt fornøyd med det.

Ærlig? Jeg synes det var trangt. Hadde liten baby (2500 ca ved fødsel) og vi fikk ikke plass til voksi (urban? Den med pinvin på fleecepute som følger med, sort ellers ). Brukte derfor voksi bilstolpose og var ikke helt fornøyd med det.

Regner med å få den neste babyen også på minst 1 kg mer enn det, så da stemmer det nok at den posen jeg hadde tenkt ikke passer. Men siden du ikke synes bilstolepose var ok, hva ville du brukt istedenfor?

Jeg har easygrow hood til min city elite. Men det er til sportsdelen da. Det er jo med forlengerdel, så uten forlenger er den 98 cm.
Kan du ikke prøve posen i bagen når du er i butikken?
Hvis du ikke har behov for bilstolpose ville jeg ikke kjøpt det.

Regner med å få den neste babyen også på minst 1 kg mer enn det, så da stemmer det nok at den posen jeg hadde tenkt ikke passer. Men siden du ikke synes bilstolepose var ok, hva ville du brukt istedenfor?

Bilstolposen var helt ok men er ikke så lun og god som vanlig vognpose fra voksi. Sikkert litt klønete forklart men synes ikke forstykket kom godt nok opp/ var lun nok rundt halsen. Dessuten ble den knapp utover vinteren (sept barn). Vogna ble helt fylt opp med denne bilposen, og jeg synes heller ikke bagen var særlig dyp. Følte at ungen lå veldig høyt oppe hvis man sammenligner med en vogn med romslig bag. Som sportsvogn derimot elsker jeg vogna!!! :) vi endte med å investere i en billig, brukt større vogn som også hadde bedre kjørekomfort på vintersføre. Denne brukte jeg til turgåing, mens buggyen ble brukt som sentervogn. Nå brukes buggyen hele tiden :) hadde nok kun kjøpt sportsdel hvis jeg visste hvor lite praktisk jeg syntes bagen var før jeg handlet.

Flytta denne til vårt underforum for Barneutstyr og Mammautstyr :-)

Back
Topp