Bleieutslett - trenger råd!

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Jenta mi har gått fra å være sår til at det ser ut som eksem! Skifter ofte bleie, og vasker tørker og smører.
Kan det være bleietypen tro? Hun har noen billigbleier nå, coop tror jeg det er. Ikke hatt det problemet med rema-bleier. Prøver med inotyol nå i håp om bedring. Noe andre tips/råd? Ser så vondt ut... :(

Skift tilbake med en gang for sikkerhetsskyld.

Det er ikke sopp?

La henne gå uten så mye som mulig. Bad hver dag i vann med masse olje.

Kan være det har blitt sopp. Datteren min fikk det. Kjøpte canesten og så forsvant det.
Soppen kom superfort.

Ellers så kan det også være bleiene :-(

Kan være det har blitt sopp. Datteren min fikk det. Kjøpte canesten og så forsvant det.
Soppen kom superfort.

Ellers så kan det også være bleiene :-(
Samme hadde gutten min antakeligvis, ble iallfall fort borte med canesten. Det var litt mer prikkete enn sånn utslett han får når han blir sår.

Skift tilbake med en gang for sikkerhetsskyld.

Det er ikke sopp?

La henne gå uten så mye som mulig. Bad hver dag i vann med masse olje.
Kan bade i medisinsk grønnsåpe fra apoteket. Det fikk vi beskjed om da frøkna fikk brennkopper.

Canesten kan funke, men dattra mi fikk sår og ved bruk av kun tørre servietter med vann og olje, tørke også hvit vaselin har hun aldri hatt sår. Vi prøvde alle "fine" apotekkremer, fikk tom åpne sår av inotynol..

Lufttørke, inotyol og potetmel i bleia . Vaske minst mulig og heller bare skylle med vann uten å gnikke.

Ville dratt til lege og spurt om det var bleieutslett, kontaktallergi, atopisk eksem eller sopp og tatt det derfra :)

Tusen takk dere! :) Har ikke tenkt på at det kan være sopp engang... Nå går hun bar her - tisset ned mellom gulvplankene etter to minutter! :D Vi får prøve oss fram litt. :)

La henne gå uten bleie så ofte som mulig, potetmel funker også bra!

Btw hvis det er hull på huden skal du ikke smøre på noe krem, men bruke potetmel/pudder til det er grodd

Dattera mi fikk faktisk reaksjon på coop bleiene. Vi bytta bare tilbake til rema 1000 sine så gikk det over. Så er lurt å bytte merke i tilfelle.

Først. Bytt tilbake til bleiene dere har brukt først.
Så smør på aselli sårsalve. Den er antibakteriell og lindrer bleieutslett fort.
Min gutt fikk bleieutslett en gang i bhg, da de hadde tatt på han feil bleie (tålte ikke pampers så det hadde de tatt på han), smurte han en gang med aselli og tok på libero-bleie. 1 time etterpå va alt utslett borte og han va ikke rød lengre. Den salva er super å bruke på alt av sår, da den dreper bakterier og lar sårtilhelingen starte hurtig.

Er det blitt "hull" i huden så smør på krystallfiolett. Den heler såret og dreper bakterier. Men obs: den smitter farge av på klær og bleie så ikke bruk de dyreste/fineste klærne under behandlingen!

Back
Topp