Vi som måler hCG!

3lisab3th

Betatt av forumet
Jeg tenkte vi kunne ha en egen tråd hvor vi kunne skrive ned resultatene våre :) Her er mine foreløpig:
4+0 = 201
4+6 = 4125 (fin stigning)

4+3= 566
5+3= 7580

Jeg har bare målt en gang, 5+1 og da var hcg 2238.

Legger til denne:
image.jpg

Last edited:
Hva er hensikten med det? Skaper bare bekymring hos de som har lave verdier uten grunn!!!!

Eg hadde 22 på første prøve, så 85, sist eg målte va an 3477 :) Me andre ord, eg va ikkje komt longt når de tok fyste måling, men då hadde eg vært "dausjuk" i nesten to uker og de prøvde å finna ut ka så "feilte" meg ;) Hadde hatt ein sa akkurat ein måned før første hcg måling så va 22, derfor reinte de me det va rester, men det va det jaggu ikkje :)

Hva er hensikten med det? Skaper bare bekymring hos de som har lave verdier uten grunn!!!!
Jeg måtte ta pga IVF, siden klinikken vil at alle skal ta blodprøve uansett om de blir gravid eller ikke. Er ellers enig med deg, det skaper gjerne bekymring når man sammenlikner med andre. Det er derfor jeg la med tabellen, der ser man at variasjonene er stoooore, uten at det betyr noe som helst.

Jeg måtte ta pga IVF, siden klinikken vil at alle skal ta blodprøve uansett om de blir gravid eller ikke. Er ellers enig med deg, det skaper gjerne bekymring når man sammenlikner med andre. Det er derfor jeg la med tabellen, der ser man at variasjonene er stoooore, uten at det betyr noe som helst.
Jeg mente ikke hvorfor en måler, men hvorfor skal vi ha en tråd med resultater her inne? Det virker meningsløst og skaper bare frykt!

Jeg mente ikke hvorfor en måler, men hvorfor skal vi ha en tråd med resultater her inne? Det virker meningsløst og skaper bare frykt!
Grunnen til at jeg tenkte det var kjekt, er at jeg selv var usikker da jeg fikk svar på mine målinger. Da synes jeg det var fint å kunne lese på andre forum om andres erfaringer og målinger. Jeg ble beroliget av at det var så stor variasjon og slo meg til ro med det... Beklager hvis innlegget provoserte deg :(

Grunnen til at jeg tenkte det var kjekt, er at jeg selv var usikker da jeg fikk svar på mine målinger. Da synes jeg det var fint å kunne lese på andre forum om andres erfaringer og målinger. Jeg ble beroliget av at det var så stor variasjon og slo meg til ro med det... Beklager hvis innlegget provoserte deg :(
Det provoserte meg ikke, men jeg finner den veldig unødvendig. Vi alle har en veldig frykt for å miste den første tiden og om ikke mer enn 1 av 10 har lave verdier og dermed blir mer bekymret så er det nok til at jeg reagerer. En kan søke på nettet og se at det er store variasjonen. Trenger ikke å få det slengt i fleisen når en er her inne.

Det provoserte meg ikke, men jeg finner den veldig unødvendig. Vi alle har en veldig frykt for å miste den første tiden og om ikke mer enn 1 av 10 har lave verdier og dermed blir mer bekymret så er det nok til at jeg reagerer. En kan søke på nettet og se at det er store variasjonen. Trenger ikke å få det slengt i fleisen når en er her inne.
Man ikke gå inn på alle tråder som lages heller da. Noen syns det er moro, noen syns det er unødvendig, sånn vil det være med alt.

Eg som har hatt veldig lave verdier har jaffall ikkje reagert negativt. Eg blei beroliga av legen at det va stor variasjon og det viktigaste va å se stigning fra gong te gong. Eg syns det e fint om det kan hjelpa andre me at eg seie eg hadde lave. Me lure jo, og bekymre oss for allslags ting i graviditeten, derfor e det så fint å ha ei sånn sia å snakka om alt mellom himmel og jord :) E jo ikkje verre enn å la vær å lesa :)

Jeg har hatt to målinger nå:

Nr 1: 4+2: 690
Nr 2: 6+0: 11000

Dette er normal stigning? Har aldri målt hcg de andre gangene....så litt usikker på om det er "innenfor normalen".

Back
Topp