Noen som kan hjelpe?

November baby 15♡

Blir kjent med forumet
Jeg er gravid og har termin I november. Jeg startet å studere regnskapskonsulent på NKI I september og har hatt litt pause pågrunn av forskjellig. Jeg kan melde meg opp tileksamen I januar hvis jeg vil. Jeg har tidligere studert økonomi og må ta opp igjen noen fag der som gjør at jeg ikke har rett på stipend og lån. Noen som har en løsning på hva jeg Gjør?
Begynte å jobbe I en barnehage for en måneds tid siden som ekstrahjelp men klarte bare å jobbe I 3 uker pågrunn av at jeg har ekstrem kvalme. Så klarte ikke å jobbe meg opp rett til sykemelding. Kjøpt! Er forsatt sykemeldt av lege og tror ikke jeg kommer meg ut I jobb igjen. Hjelp hva Gjør jeg?
Hadde Vært evig takknemlig hvis noen ønsket å svare meg på dette:) ?

Jeg er gravid og har termin I november. Jeg startet å studere regnskapskonsulent på NKI I september og har hatt litt pause pågrunn av forskjellig. Jeg kan melde meg opp tileksamen I januar hvis jeg vil. Jeg har tidligere studert økonomi og må ta opp igjen noen fag der som gjør at jeg ikke har rett på stipend og lån. Noen som har en løsning på hva jeg Gjør?
Begynte å jobbe I en barnehage for en måneds tid siden som ekstrahjelp men klarte bare å jobbe I 3 uker pågrunn av at jeg har ekstrem kvalme. Så klarte ikke å jobbe meg opp rett til sykemelding. Kjøpt! Er forsatt sykemeldt av lege og tror ikke jeg kommer meg ut I jobb igjen. Hjelp hva Gjør jeg?
Hadde Vært evig takknemlig hvis noen ønsket å svare meg på dette:) ?
Jeg ville prøvd å ta kontakt med NAV :)

Her ville nok jeg og tatt kontakt med nav, det er mulig du har rettigheter hos Lånekassen også, har du sjekket det?

Jeg vet at jeg ikke har rett på stipend og lån og da kan jeg ikke søke foreldrestipend

Da ville jeg bedt om en time hos navkontoret ditt i forhold til økonomisk sosialhjelp. Satser varierer noe fra kommune til kommune, men dette har lokalkontoret ditt oversikt over.
Har far opparbeidet seg foreldrepengerettigheter er det mulig nav sosial kun gir livsoppholdsstønad fra nå til barnet er seks uker og at det da forventes at far tar permisjonen og du melder deg som arbeidssøker.
Du har krav på engangsstønad selv om far tar permisjon, så der har du 44.190,- kr du har krav på. Dette kan søkes etter svangerskapsuke 26 (altså 27+0 og utover)
Lykke til

Jeg havnet opp i så og si samme situasjon selv, jeg har til nå vært samboer med kjæresten min så til nå har jeg ikke hatt rett til noe stønad ifra nav siden han har fast jobb!
Men nå når vi flytter hjem til foreldre for en liten periode så har jeg rett på sosialstønad! :-)
Vi skal også ha en ordning på at han skal ha farspermisjon i 40veker med full lønn, så jeg må då altså i jobb (lærling) allerede 6veker etter fødsel (kan være lengre etter fødsel men da trekker dem fra permisjonen hans), det gjør vi bare slik at vi skal kunne bo for oss selv og kunne ha en ok økonomi! :-)

Greit å ha orden på jobb og økonomi, så slipper man å havne i en sånn situasjon :)

Greit å ha orden på jobb og økonomi, så slipper man å havne i en sånn situasjon :)
Eg hadde orden på jobb, fikk ekstrem svangerskapskvalme å va innlagt fleire ganger på sykehuset å fikk då sparken, fikk jobben igjen men ettersom jeg ble mye dårligere igjen så skrev legen min erklæring på at jeg ikke kunne vær i det yrke under svangerskapet (tungt yrke), så verken jeg eller andre som har havnet i en slik situasjon kan noe for det!
Å det å komme med kule på magen å levere jobb søknder rundt om er jaggu meg ikke bare bare!

Jeg begynte I ny jobb og klarte å være der I 3 uker Før legen sykemeldte meg pågrunn av ekstrem svangerskapskvalme. Manglet en uke fra å få sykepenger. Er I 4 mnd nå og forsatt ekstrem kvalme.

Back
Topp