Første legebesøk

¤ LyKkEliG ¤

Prøver på nr 3 :)
I helga har jeg vært småkvalm å slapp, men idag 6+0 slo kvalmen skikkelig inn, henger over skåla å klarer bare å ligge rett ut :( Derfor måtte jeg ringe på jobb å si at jeg ikke fikk til å komme, har heldigvis fortalt lederne på jobb at jeg er gravid å han var veldig forståelsesfull heldigvis :)
Ringte å fikk legetime kl halv 2 idag, så spørsmålet mitt er hva kommer han til å gjøre? Må jeg ta graviditetstest? Måle blodtrykk? Regner med jeg blir sykemld pga kvalmen? Husker ingenting siden sist :p

Skal ringe legen imorgen selv , har hatt samme problem over en uke nå... Spent på hva legen gjør jeg og.

Ingen som vet hva som skjer på den første legetimen? :D 3 kvarter til jeg skal dit, nervøs :p
Jeg fikk sykemelding pga ekstrem kvalme. Han vil nok spørre deg om første dag i siste mens forstå å regne ut når du har termin. Ikke noe annet har jeg opplevd, så ikke vær nervøs;-) lykke til!

Det blir vel ikke noen kontroll når du er så tidlig og du går på grunn av kvalme :-)
Første kontrollen måler de urin, blodtrykk og tror de tar noen blodprøver. Jeg skal hvertfall sjekke meg for immunitet for toxoplasmose.. men det gjør de ikke før i uke 8-12 ;-)

Ja vet at man tar alle prøvene osv når man er på kontroll mellom uke 8-12, er bare nervøs for at jeg må tisse på glass for å bekrefte graviditeten, værste jeg vet å måtte tisse på komando haha :D :p Da blir det sikkert ikke så skummelt, regner med at det bare blir prat om kvalmen da :)

Åha sånn ja :-P da ville jeg ringt og spurt og så tatt med hvis det var nødvendig :-D men det er sånn de informerer om på forhånd :)

Var ikke skummelt i heletatt, bare jeg som frykter ting uten grunn :p Jeg sa jeg var gravid å veldig kvalm, han spurte når første dag i siste mens var åsså fikk jeg sykemld for to uker, måtte ringe tilbake for ny om det ikke blir bedre :) Fikk tips om hva jeg kunne gjøre mot kvalmen osv. Har verdens snilleste lege så skjønner ikke hvorfor jeg var nervøs haha :)

Så supert at det gikk så bra. Greit å slippe å bekymre seg for hvordan man skal klare neste dag på jobb. .
Ja stressnivået synker betraktelig, nå satser jeg bare på å bli frisk snart :) Har en fysisk jobb der jeg ikke har mulighet for å sette meg ned, så har ikke hatt sjans å vært der nå.

Back
Topp