Når de regner ut foreldrepengene

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Regner de da med alt du tjener?

Altså feks overtid?

Min samboer har en jobb hvor det kan bli mye overtid. Vis han jobbe en del overtid før permisjon vil da summen han får i permisjonen blir reknet ut fra det han tjener totalt de siste mnd før perm eller er det kun det han har i fastlønn som blir reknet med?
Sikkert kronglete skrevet.
Men lurer på om permisjonslønnen hans kan stige med overtidsarbeid. Eller om masse overtid før perm ikke har noe å si.

Man leverer inn oversikt over inntekt de siste 10 mnd eller sånn, så regnes det ut.

Edit: Man får en sum per dag, så det blir forskjellig fra mnd til mnd. :)

Det er vel arbeidsgiver som sender inn inntekten til mannen din så da er det opp til de å evt ta med overtid :) og så får han utbetalt 100/80 % av det avhengig av hva slags dekning dere har valgt :)

Ok :D får få han til å snakke med de da :D er jo noen tusen i forsjell der :)
Bare husk at dersom mye overtid gjør at lønnen hans overstiger 6 G er det kun 6 G som blir utbetalt dersom han får pengene direkte fra NAV da det er øvre grense.

Fant den.
Ser jo da at det er fint lite vits :/ det er jo start lønna hans det.
Da MÅ han sjekke om han får foreldrepengene direkte fra NAV, eller om han får fra jobben og de får tilbakebetalt fra jobben.
Dersom han får fra jobben kan det hende han får dekt det som overskrider 6 G.

Jeg får direkte fra jobben og får full lønn selv om det overskrider 6 G.
Vil også få normale feriepenger neste år.

Da MÅ han sjekke om han får foreldrepengene direkte fra NAV, eller om han får fra jobben og de får tilbakebetalt fra jobben.

Sniker inn et lite spørsmål her jeg, jeg jobber privat i en liten bedrift og vi styrer mye selv. Bestemte bl.a selv at arb.giver ubetalte lønn og fikk tilbake sykepenger av nav når jeg var sykmeldt en periode. Tenkte å ordne dette i permisjonen også, hvordan går jeg frem da i forhold til sum? Sender jeg bare søknaden til nav og venter på brev med sum fra de og så gir beskjed til arb.giver? Skal ha 100 % så er jo i utgangspunktet vanlig lønn... Pluss litt ferie og kanskje litt ulønnet permisjon etterpå.

Skal få han til å gjøre det :D :D takk for tips :D

Back
Topp