Opp i vekt? Er det mulig

stormage

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Veide idag da jeg følte meg tung og oppblåst idag morges. Hadde jo spist en del igår men herregud, pluselig var vekten 2 kilo mer enn igår ??? Hvordan er det mulig? Får jo helst angst viss det skal være sånt. Idag er formen skikkelig crappy. Måtte kaste inn håndle i ettermiddag pga kvalme og ekstrem hodeverk som jeg har hatt halve dagen og ekstrem trøtt. Blir så redd når jeg leser om alle som mister også...

Du kan ikke måle sånn på én dag, du må måle med en ukes mellomrom for å få litt inntrykk :-P Fra en dag til en annen kan det være masse som påvirker vekten, spesielt væske i kroppen! Hadde nok ikke blitt så hysterisk helt ennå ;-)

Du kan ikke måle sånn på én dag, du må måle med en ukes mellomrom for å få litt inntrykk :-P Fra en dag til en annen kan det være masse som påvirker vekten, spesielt væske i kroppen! Hadde nok ikke blitt så hysterisk helt ennå ;-)
Ja jeg vet men det var liksom så mye....

Helt vanlig at man hopper opp og ned 1-2 kg i løpet av noen timer. Alt avhenger av væske i kroppen, spist sent kvelden før, mye salt osv... Gå på vekta om en uke så får du se litt mer reelt tall :)

Det avhenger jo faktisk av om den dagen om ei uke er en sånn "opp-i-vekt" dag eller ei.

Opp og ned ganske mye på en dag, stor forskjell på morgen og kveld, og mye å si om.jeg avslutter dagen før med potetgull og brus (salt, binder veske i kroppen) eller sovner på sofaen og bare går og legger meg.

Før jeg ble gravid veide jeg meg nesten hver morgen, og plottet det i en app som viste utviklingen og beregnet "trendvekta" sånn mer reelt enn mine sprett opp og ned.

Som gravid veier jeg meg som bare en gang i uka, på ny uke. Som frem til ul endrer min termin, er hver mandag.

Back
Topp