Tips til sydenferie i vinter (jan, feb)

FruTB

Betatt av forumet
Vi reiser til sydligere strøk rett etter jul, med en baby på 3-4 mnd og en 7-åring. Jeg vil selvfølgelig til et sted der det er varmt, men vil helst ikke reise så alt for lenge med fly.

Det må være et godt helsevesen der, gode strender, flotte bassengområder og gjerne et godt utvalg med lokale resturanter. Gjerne resort, men med mulighet for et liv utenfor hotellområdet.

Jeg synes i utgangspunktet det kan være litt "skummelt" å reise med baby, så jeg må til et sted jeg kan føle meg trygg - med skandinaviske reiseledere (altså charter ...)

Tenkte først Madeira, men jeg lurer på om vi vil til noe enda roligere ... Kommer ikke til å ha behov for å gå og se så mye. Mest sannsynlig oppholder vi oss kun ved bassengområdet.

Har dere noe dere anbefaler blir jeg glad :)

Flytter innlegget ditt til generelt jeg, siden du ikke har fått noe svar her :)

Du må litt vekk for å få den varmen du ønsker deg. Så da blir det kanskje lengre flytid.
Egypt, Florida, og kanariøyene er veldig trygge reisemål.

Vet om flere som har reist til Florida med bebiser med stort hell! Og jeg reiste til Lanzarote med min lille i vinter. Var dessverre ikke så varmt der da. Tror man må være litt heldige med været.
Egypt har jeg vært i som tenåring, og hotellområdet vi var på, virket som det tryggeste i hele verden :)

(Jeg ville også vurdert Malaysia, Thailand og lignende steder. :) )

Jeg ville reist litt lengre for å få varme. Vi dro til Florida da da vesla var 5-6 mndr. Det var en perfekt reisealder. Flyene er jo større og bedre.
Jeg ville tenkt Dubai, Mexico eller Florida. Anbefaler alle stedene:)

Kanariøyene eller Egypt er det varmeste på den tiden hvis du ikke vil ha så lang flyreise. Da er flyreisen ca 6 timer. Men jeg ville heller ventet et par mnd til mars før det er ikke så varmt i januar enda. Hvis ikke kan jeg anbefale Thailand :)

Vi reiser til sydligere strøk rett etter jul, med en baby på 3-4 mnd og en 7-åring. Jeg vil selvfølgelig til et sted der det er varmt, men vil helst ikke reise så alt for lenge med fly.

Det må være et godt helsevesen der, gode strender, flotte bassengområder og gjerne et godt utvalg med lokale resturanter. Gjerne resort, men med mulighet for et liv utenfor hotellområdet.

Jeg synes i utgangspunktet det kan være litt "skummelt" å reise med baby, så jeg må til et sted jeg kan føle meg trygg - med skandinaviske reiseledere (altså charter ...)

Tenkte først Madeira, men jeg lurer på om vi vil til noe enda roligere ... Kommer ikke til å ha behov for å gå og se så mye. Mest sannsynlig oppholder vi oss kun ved bassengområdet.

Har dere noe dere anbefaler blir jeg glad :)
Madeira er jo super rolig! Var der sommeren 2014. En fantastisk plass som jeg helt klart vi tilbake til :)
Vi tenker oss muligens en tur til gran canaria i november. Bahia feilize er et rolig og familiert område. Da er vår baby 4-5 mnd og har en på nesten 5 år.

Pleier det ikke å være ganske fine temperaturer på Kanariøyene på den tida? Ikke for varmt for en baby, men nok til å kunne bade liksom. Er i hvertfall det jeg har hørt:)

Ja, det blir enten Kanariøyene i januar (vet det er veldig vær-avhengig, har vært der en gang før på samme tid, og da var det varmt nok til å bade, men ikke kjempevarmt ...) Thailand, Egypt, Jordan, USA osv - utgår. Jeg vil ikke så langt bort ...

Et alternativ er å vente til påsken, da har man jo brått litt flere valgmuligheter ...

Men Kanariøyene; noen tips om et fint sted der da?

Vi var i Puerto Rico på Gran Canaria en januar, og det var helt supert :)

Back
Topp