Mat

vesla1989

Betatt av forumet
Er 6 uker idag, og blitt sykemeldt pga kraftig kvalme. Sliter med å lage mat nå, og vil jo ikke at det skal gå utover treåringen. Noen av dere som har tips til hva jeg kan lage som ikke tar så lang tid og som er sunt og godt? :)

Hva med Wok? Med svinefilet og grønnsaker?
Eller om du tenker på kveldsmat så kanskje knekkebrød med noe pølsepålegg evt ost, tomatskiver og litt salt?

Salt hjelper ofte på kvalmen har jeg erfart. Jeg sverger til Ritzkjeks ;)

Hva med Wok? Med svinefilet og grønnsaker?
Eller om du tenker på kveldsmat så kanskje knekkebrød med noe pølsepålegg evt ost, tomatskiver og litt salt?

Salt hjelper ofte på kvalmen har jeg erfart. Jeg sverger til Ritzkjeks ;)
Takk for tips :) Det er middag som er værst. Har prøvd både salte kjeks og diverse andre råd, har funnet ut at vann med mye sitronsaft hjelper litt :)

Så kjedelig! Håpe det går fort over! Egg er kanskje ikke det du har mest lyst på, men det er hvertfall næringstett mat som kan komme godt med for deg nå☺️ Ikke så spennende til middag kanskje.. Fisk går fort å koke. Evt. med bacon til så du får i deg litt salt som kan holde på væsken om du sliter med oppkast. Håpe kvalmen slipper taket snart☺️

Så kjedelig! Håpe det går fort over! Egg er kanskje ikke det du har mest lyst på, men det er hvertfall næringstett mat som kan komme godt med for deg nå☺️ Ikke så spennende til middag kanskje.. Fisk går fort å koke. Evt. med bacon til så du får i deg litt salt som kan holde på væsken om du sliter med oppkast. Håpe kvalmen slipper taket snart☺️
Kokt egg fikk jeg faktisk lyst på :) Håper jeg slipper unna litt mer denne gangen, forrige gang så var jeg dårlig i 8 mnd. Godt man glemmer litt hvordan det var :)

Er det å lage maten du sliter med, kan faren gjøre det en periode? Er det å spise den, forsøk å finne ut hva du har lyst på.

Jeg er ikke nevneverdig plaget av kvalme, og lager mat uten problemer, jeg spiser greit også, men når jeg er mett, da er jeg METT, og ikke en bit til. Og det etter 2/3 av normal mengde for meg. Vi får se hvilken vei dette går, suget etter sjokolade er stort, så jeg går sikkert opp i vekt likevel.... men bør erstatte detmed noe sunnere. SALT er det jeg suger mest etter, og potetgull er tingen, men å spise hamburgerrydd (altså pålegget, letrøkt og salt som det er) er absolutt ikke noe jeg står imot....

Faren
Er det å lage maten du sliter med, kan faren gjøre det en periode? Er det å spise den, forsøk å finne ut hva du har lyst på.

Jeg er ikke nevneverdig plaget av kvalme, og lager mat uten problemer, jeg spiser greit også, men når jeg er mett, da er jeg METT, og ikke en bit til. Og det etter 2/3 av normal mengde for meg. Vi får se hvilken vei dette går, suget etter sjokolade er stort, så jeg går sikkert opp i vekt likevel.... men bør erstatte detmed noe sunnere. SALT er det jeg suger mest etter, og potetgull er tingen, men å spise hamburgerrydd (altså pålegget, letrøkt og salt som det er) er absolutt ikke noe jeg står imot....
Faren kjører langtransport så han er hjemme kun i helgene, da er han flink til å lage mat men i ukene så må jo jeg gjøre det. Sliter både med å lage maten og spise. Må prøve ut litt forskjellige ting for å se hva som funker tenker jeg.

Lag noe gryte, lapskaus, suppe som dere kan ha i ett par dager, så slipper du unna å lage mat en dag i alle fall. Kan få far til å lage opp noe som du kan putte i fryseren og bare varme opp.

Siden du sliter så med kvalme, så har jeg et tips til deg. Kjøp sånn Sea Bands på apoteket, de skal visst være veldig effektive på svangerskapskvalme ;) Jeg skal kjøpe det selv hvis jeg får like ille kvalme igjen som jeg hadde med sønnen min :)

Back
Topp