Sæddonasjon

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg leste nettopp denne artikkelen, og det slår meg hvor mange menn som tydeligvis synes det er greit å ha mange barn de ikke vet om.

http://www.aftenposten.no/okonomi/Salg-av-sad-gar-sa-det-suser-8014019.html

Jeg klarer ikke å forstå den holdningen.
Hvordan hadde dere reagert hvis dere fant ut at mannen deres hadde donert tidligere og antakelig hadde opptil flere barn rundtomkring?
Jeg vet ikke om jeg hadde taklet det. :p I Norge er det jo også fare for at barnet/barna dukker opp og vil vite mer om sin biologiske far når det/de blir voksne og.

Jeg syns det er flott at noen donerer sæd, men det bør jo selvsagt gjøres med den holdningen at det er for å hjelpe folk til å få barn, ikke for å tjene noen kroner eller slikt. For jeg regner med de som donerer får en kompensasjon?

Så håper jeg videre at de som har donert også er voksne nok til at man forteller partneren slikt etterhvert som forholdet begynner å bli seriøst. Tror ikke det hadde gjort meg noe, men ville visst om det i alle fall.

Jeg syntes det er stor forskjell på det å donere sæd for å hjelpe folk som ønsker å få barn, men som trenger hjelp. Og det å spre om seg med barn slik som du får det til å høres ut i hi.

Jeg har ingen respekt for en mann som har mange unger spredd utover som han ikke tar ansvar for. Men har ingen problem med at en man har donert bort sæd.

Tenker i utgangspunktet at det er positivt, men ser jo etter å ha lest artikkelen at der er et større behov for regulering av hvor mange barn en donor skal kunne få! Trodde faktisk reglene var strengere og ble overrasket av å lese dette.

Tenker i utgangspunktet at det er positivt, men ser jo etter å ha lest artikkelen at der er et større behov for regulering av hvor mange barn en donor skal kunne få! Trodde faktisk reglene var strengere og ble overrasket av å lese dette.
Enig med deg!

Hadde jeg hatt behov for sæddonasjon hadde jeg satt pris på å få hjelp, og forskjell på donasjon og lage barn med mange kvinner

Det ville plaget meg veldig å vite at barna mine hadde halvsøsken som de sannsynligvis aldri fikk møte. Ville likt det veldig dårlig om mannen min tidligere hadde donert sæd.

Hadde likt det svært dårlig om mannen var/hadde vært det. Jeg syns ikke noe om sæddonasjoner uansett.

Jeg kunne aldri donert vekk egg. Å vite at jeg kan ha biologiske barn et sted. Så jeg forstår det heller ikke...

Om mannen hadde hatt andre barn etter donasjon hadde jeg ikke brydd meg om.

Jeg hadde faktisk vært stolt over at mannen min hadde bidratt til at par som ellers ikke kunne fått barn hadde fått muligheten til å bli foreldre.

Jeg synes at det er kjempeflott at menn donerer vekk sæd til andre som virkelig trenger det, men hadde min mann spurt meg om han kunne fått gjort det tror jeg at jeg hadde sagt nei. Grunnen for det er at det allerede mange som gjør det, og for det andre hadde det nok gnagd for mye hos meg at mannen min har "et annet barn med noen andre". Kom ikke på en annen måte å forklare sistnevnte på :)

Jeg syns det er stor forskjell på å ha mange barn rundt omkring fordi man har ligget med mange kvinner og kun tenkt sex, og å ha donert bort sæd for å hjelpe andre med å bli gravide.
Hadde ikke hatt noe problem om mannen her hadde gjort dette:)

Back
Topp