Ukepenger

Huldra88

Elsker forumet
Gir dere ungene deres ukelønn/månedslønn?
Hva er de eventuelle oppgavene som må utføres? Hvor gammelt er barnet? :)

Eldste på 8 får kr 50,- i uken.
Han skal holde rommet sitt ryddig, legge klærne sine inn i kommoden sin når vi har satt bakken med hans rene klær foran og ellers gjøre det vi ber han om.

Vurderer å begynne til høsten, da har hun begynt på skolen og blir 6 år. Da blir det sånne småting som å rydde rommet sitt, og sette sitt inn i oppvaskmaskinen. Legge skittentøy på vaskerommet.

Nei hun må hjelpe til hjemme og har sine oppgaver og jeg forventer faktisk at det gjøres uten at hun får en krone for det. Vil heller at hun lærer seg å gjøre ting uten å forvente å få noe for det. Hun er 8 år og har heller aldri etterspurt ukepenger.

Jeg fikk da jeg var 10.
30kr i uka for å rydde rommet, gangen og ta ut av oppvaskmaskinen, og vaske kjøkkenet 2 ganger i uka etter middag :)

Nei hun får ikke ukelønn. Men må pent hjelpe til med og legge på plass etter seg, dekke på/dekke av bordet og gå ut med søpla.

Hun får penger når hun skal noe:) og håper det holder en stund til.

Vurderer å begynne med det til hun på 8, men samtidig synes jeg ho kan lære seg å hjelpe til uten å alltid få noe for det å...

Her har guttungen på 6 oppgaver han må gjøre. 50kr i uken hvis dette gjøres og blir fulgt opp. Det skal dog sies at han er flink til å hjelpe til med ting hjemme som ikke er inkludert i ukeslønn oppgavene, så føler ikke at han kun gjør ting fordi han får betalt.
Synes det er en fin måte å lære seg verdien av penger, det å spare om man vil ha noe som koster litt og at "små ting" som fotballblader etc også koster :)

Jenta på snart 5 får 50 Kr hver lørdag. Hun kaster søppel, dekker på, legger sammen egne klær, setter inn i oppvaskmaskinen og rydder rommet. Foreløpig er dette veldig stas!

Hun har lært masse om verdien av penger allerede. Sparer til ting hun ønsker seg :-)

Vi har ikke begynt enda da han bare er 3 og et halvt år. Men tenker at om han skal få ukepenger, så skal han i hvert fall hjelpe til med å holde rommet sitt ryddig, og kanskje få andre oppgaver som å hjelpe å gå ut med søpla, dekke på bordet osv :)

Back
Topp