Juni!

Hei jenter! Vi hadde vårt første ivf forsøk no i april,det endte med MA.
Vi skal på igjen ved neste mens som er i slutten av mai. Så eggutak og innsetting blir i begynnelsen av juni. Vi er spente og håper egget sitter denne gang! :-)

Hei jenter! Vi hadde vårt første ivf forsøk no i april,det endte med MA.
Vi skal på igjen ved neste mens som er i slutten av mai. Så eggutak og innsetting blir i begynnelsen av juni. Vi er spente og håper egget sitter denne gang! :-)

Hadde du MA? Forsto det slik at du bare fikk mens jeg? Eller blander jeg helt nå?
Uansett trist at det ikke gikk denne gangen - og jeg krysser fingrene for at alt sitter neste gang

Står missed abortion på syke meld.. Er ikke det MA? Jeg tenkte det var vanlig mens..men jah..

MA = missed abortion - fosteret er dødt, men ikke støtt ut av kroppen

Kreve vell ofte utskraping.. E som spontanabort men at kroppen ikke ordne opp sjøl heilt..
Men æ forsto d sånn at egget "bare ikke" festa sæ t dæ? Ailltså at du aldri fekk positive testa

Ops.. Der kom det på dialekt gitt..unnskyld

MA = missed abortion - fosteret er dødt, men ikke støtt ut av kroppen

Kreve vell ofte utskraping.. E som spontanabort men at kroppen ikke ordne opp sjøl heilt..
Men æ forsto d sånn at egget "bare ikke" festa sæ t dæ? Ailltså at du aldri fekk positive testa

Ops.. Der kom det på dialekt gitt..unnskyld
Det er riktig. Så hvorfor i alle dager står det MA på min sykemeld? Mitt egg festet seg ikke og jeg fikk "vanlig" mens.. Jeg er så utrolig ny til alle forkortelser. Så ikke mening å feil informere.

Det er riktig. Så hvorfor i alle dager står det MA på min sykemeld? Mitt egg festet seg ikke og jeg fikk "vanlig" mens.. Jeg er så utrolig ny til alle forkortelser. Så ikke mening å feil informere.

Nei kjære deg.. Var ikke meningen å "ta deg" på noen som helst måte.. Lurte i utgangspunktet på om jeg hadde fått med meg helt feil nemlig! Siden jeg hadde forstått det slik du hadde fått vanlig mens...

Jeg anser meg ikke som ny i forhold til forkortelsene men må til stadighet sjekke "nye" som jeg ikke forstår.. :)

Hvorfor legen har skrevet MA vet jeg ikke.. Min opplevelse er at disse fastlegene har lite kunnskap om akkurat dette og forstår lite.. :P

Regner med legen din har skrevet det på sykemeldingen for at det skal gå igjennom hos NAV. De må ha en grunn som er gyldig i det systemet. Har flere ganger opplevd at legen min skriver litt mer alvorlig enn det jeg føler det er.

Regner med legen din har skrevet det på sykemeldingen for at det skal gå igjennom hos NAV. De må ha en grunn som er gyldig i det systemet. Har flere ganger opplevd at legen min skriver litt mer alvorlig enn det jeg føler det er.
Ja,helt sikkert derfor.
Fikk litt panikk,men jah.
Jeg har vanlig mens. Og så håper vi på at det nye forsøket lykkes vi.

Hei jenter. Ser det er forskjell på hvilken type medisiner vi går på.
Jeg var heldig og fikk lite bivirkninger av de jeg gikk på,men tre sprøyter i magen hver dag tar litt på,jeg ble gul og blå..Hehe! Jeg er spent på om forsøk nr to blir like Ok som det første!? Men håper sef på annet resultat! Går alle dere igjennom det offentlige? En er noen vi priv Klenikk ?

Hei jenter. Ser det er forskjell på hvilken type medisiner vi går på.
Jeg var heldig og fikk lite bivirkninger av de jeg gikk på,men tre sprøyter i magen hver dag tar litt på,jeg ble gul og blå..Hehe! Jeg er spent på om forsøk nr to blir like Ok som det første!? Men håper sef på annet resultat! Går alle dere igjennom det offentlige? En er noen vi priv Klenikk ?

Vi går privat. Hos fertilitetsenteret i Oslo. Har søkt offentlig også, så regner med at vi flytter over dit, hvis vi ikke får det til privat. Men er veldog fornøyd med oppfølgingen så langt! Jeg gikk på lav dose menopur forrigr gang, og skal over på puregon nå. Samme dose(125ie). Hadde ingen effekt av menopur, så er veldig spent! Hadde heller ikke noe særlig med bivirkninger, utenom metformin og kvalme :p

Vi gjør det gjennom st.olavs. Går det ikke på de tre forsøkene gjør vi det privat gjennom medicus i Trondheim...

Vi er også privat.. Vi kommer ikke til på Haukeland før i desember tidligst.. Og jeg orker ikke vente så lenge.. Så vi prøver oss litt på priv klinikk og håper de hjelper oss fortere til mål..!
Har dere tips til å holde motet oppe?
Noen "gulletøtter" langs veien?

Jeg lever på delmål jeg, hver endring er positiv. Nå har jeg fått det "åpne" brevet hvor jeg selv skal føre på datoer, og jeg har ringt inn denne mens så medisinene er på vei. Neste skritt blir å huke av på mottatte medisiner, så er det nå bare masse venting da.. :) Den eneste gulerota jeg ser i hele dette er det mulige resultatet til slutt, for jeg liker ikke å vente, har sprøyteskrekk og vonde uttak og innsett. Er glad for hver dag som er over når jeg er midt i forsøkene..

Trist du har så tøffe ivf.
Jeg har var heldig med mitt føret ivf,lite bivirkninger,uttak gikk så og si smertefritt og innsettingen var smertefritt. Det er ventingen som er et hel****. Håper din neste runde blir lettere,be om meg smertestillende under uttak om du kjente mye sist!
Ønsker deg en flott dag!

Jeg vet ikke hvor mye hensikt det er. tannleger frustrerer over hvor mye jeg kjenner, leger, fysioterapauter osv.. jeg er bare glad for at narkose virker, hadde vært jævlig å operere exu, og sprukket blindtarm om det ikke gjorde det. Jeg våkner visst uhorvelig tidlig av den også vel og merke. Legen kunne sist fortelle hvordan ting gikk før jeg nesten var kommet meg fra operasjonsbordet til senga. Så jeg tar med mannen som støtte på alt mulig, og han pleier ta seg fri på innsett også, selv om det kan bli ulønnet fri. Uttak må han jo være med på :) sånn sett kan fødsler bli spennende da, men hva gjør man ikke...

Jeg vet ikke hvor mye hensikt det er. tannleger frustrerer over hvor mye jeg kjenner, leger, fysioterapauter osv.. jeg er bare glad for at narkose virker, hadde vært jævlig å operere exu, og sprukket blindtarm om det ikke gjorde det. Jeg våkner visst uhorvelig tidlig av den også vel og merke. Legen kunne sist fortelle hvordan ting gikk før jeg nesten var kommet meg fra operasjonsbordet til senga. Så jeg tar med mannen som støtte på alt mulig, og han pleier ta seg fri på innsett også, selv om det kan bli ulønnet fri. Uttak må han jo være med på :) sånn sett kan fødsler bli spennende da, men hva gjør man ikke...
Jeg kjenner meg veldig igjen i deg og det du forteller, nå ble det ikke innsett på meg sist da, men jeg ble dårlig av medisinene, har sprøyteskrekk og synes uttaket var det verste jeg har gjordt og jeg har føder, så det er ikke sikkert det blir så ille. Legene sliter også med meg for jeg kjenner uansett synes de og de sliter med å få meg til å sovne av narkose.
Jeg fikk brevet i dag med resept på sprøyter, denne gangen skal jeg ta to typer sprøyter, kjenner jeg gruer meg helt sykt og ikke minst til uttaket, men klamrer meg fast til håpet om hva det kan bli hvis det går bra ;)

Jeg tar tre sprøyter under forsøkene.
Se jo ikke ut på magen.
Jeg får sikkert resepten i løpet av uken som kommer,forventet mens i slutten av mai,siste dag med mens i dag! Så jah,lenge til vi kan starte! Føles slik i så fall. Syntes det er så kjekt å mase med dere! Kjekt å følge hverandre. Er ikke så lett å forstå for andre som ikke er i samme situasjon.
Litt om oss. Jeg er 29, han er 32.
Vi har vært sammen i 6år og prøvd i vell 5 år. Jeg har pcos. Han variere i kvalitet. Jah..litt om oss:-)

Jeg kjenner meg veldig igjen i deg og det du forteller, nå ble det ikke innsett på meg sist da, men jeg ble dårlig av medisinene, har sprøyteskrekk og synes uttaket var det verste jeg har gjordt og jeg har føder, så det er ikke sikkert det blir så ille. Legene sliter også med meg for jeg kjenner uansett synes de og de sliter med å få meg til å sovne av narkose.
Jeg fikk brevet i dag med resept på sprøyter, denne gangen skal jeg ta to typer sprøyter, kjenner jeg gruer meg helt sykt og ikke minst til uttaket, men klamrer meg fast til håpet om hva det kan bli hvis det går bra ;)
Huff, det er så kjedelig å høre at fler sliter med dette.. jeg hadde nok ikke utsatt meg for dette hvis jeg ikke virkelig hadde hatt lyst på det barnet som jeg prøver å få til nei. er mye jeg står over fordi jeg vet det blir veldig ubehagelig.. krysser fingrene for at dette blir siste gang vi trenger å stikke og bli stukket!

Jeg tar tre sprøyter under forsøkene.
Se jo ikke ut på magen.
Jeg får sikkert resepten i løpet av uken som kommer,forventet mens i slutten av mai,siste dag med mens i dag! Så jah,lenge til vi kan starte! Føles slik i så fall. Syntes det er så kjekt å mase med dere! Kjekt å følge hverandre. Er ikke så lett å forstå for andre som ikke er i samme situasjon.
Litt om oss. Jeg er 29, han er 32.
Vi har vært sammen i 6år og prøvd i vell 5 år. Jeg har pcos. Han variere i kvalitet. Jah..litt om oss:)
Jeg er midt i 20åra, mannen noen år eldre, og jeg mangler eggledere så derfor har vi IVF :) vi har vært uten prevansjon siden slutten på 2010 :)

Huff, det er så kjedelig å høre at fler sliter med dette.. jeg hadde nok ikke utsatt meg for dette hvis jeg ikke virkelig hadde hatt lyst på det barnet som jeg prøver å få til nei. er mye jeg står over fordi jeg vet det blir veldig ubehagelig.. krysser fingrene for at dette blir siste gang vi trenger å stikke og bli stukket!
Ja da er vi helt klart to, men jeg ønsker meg så ett barn til. Alltid sett for meg masse barn, så jeg føler en er litt for lite... Selv om jeg er veldig glad i han altså. Krysser alt for at dette er siste runden vår ja, nå må det gå bra ;)

Back
Topp