Hva ville dere gjort?

jenta86

Gift med forumet
Jeg er nå 18 uker på vei med lille knøttet. Jobber i utgangspunktet 50% fast i kommunen som hjemmehjelp,men pga arbeidssituasjon så får jeg svangerskapspenger.
Utenom jobber jeg som ekstrahjelp i en klesbutikk,der jeg har minst 10timer i uken,og tar på meg det som er av ekstravakter.
Men nå har jeg blitt innkalt til i et intervju på en helgastilling som jeg hadde glemt jeg hadde søkt på...
Skal i intervju nå på mandag..ville dere nevnt nå om graviditeten? Er jo en jobb jeg ønsker,men er redd de avviser meg om det blir nevnt. :/ vet de har rett på å vite det minst 3mnd før permisjon,og det er jo ikke lenge til :p
Vil jo jobbe i stede for å sitte hjemme å sture,for jeg er jo ikke sykmeldt fra faststillingen,bare de som ikke har noe annet til meg...

Nei jeg hadde ikke nevnt det:p men kan jo bli litt vanskelig hvis de ser det og spør. :p

Nei jeg hadde ikke nevnt det:p men kan jo bli litt vanskelig hvis de ser det og spør. :p
Kan jo skjule det på intervjuet ihverfall :p
Å heldigvis så er det litt vide arbeidsklær der også:)

Ville ikke sagt noe :) lykke til!

venninnen min fortalte hun var gravid under intervjuet, og det var mange søkere. Hun fikk faktisk jobben, så kan jo gå bra. Men jeg har selv opplevd å bli diskriminert fordi jeg hadde småbarn for noen år siden,så du må nesten bare kjenne på magefølelsen

venninnen min fortalte hun var gravid under intervjuet, og det var mange søkere. Hun fikk faktisk jobben, så kan jo gå bra. Men jeg har selv opplevd å bli diskriminert fordi jeg hadde småbarn for noen år siden,så du må nesten bare kjenne på magefølelsen
Det kan alltids gå bra,men kjedelig hvis ikke..for er jo en jobb jeg har virkelig lyst på. Og vet jo ikke hvordan de reagerer om de får vite jeg skal ha barn i oktober...

Neeiii!! De har ikke noe med det, du kan jo jobbe i mange måneder enda! Det blir planlagt permisjon så de får jo inn en fast i din stilling (istedenfor sykdom her og der).
Jobb har ingen rett til å vite sånt så lenge det ikke hemmer deg i jobben akkurat nå!

Neeiii!! De har ikke noe med det, du kan jo jobbe i mange måneder enda! Det blir planlagt permisjon så de får jo inn en fast i din stilling (istedenfor sykdom her og der).
Jobb har ingen rett til å vite sånt så lenge det ikke hemmer deg i jobben akkurat nå!
Takk! ;) da blir det så jeg holder munn :) er kanskje bare samvittigheten min som sier jeg må nevne det,men føler at gjør jeg det får jeg ikke stillingen :)

Hmm vanskelig, men ville nok kanskje ikke sagt noe :-) Lykke til!

Det kan alltids gå bra,men kjedelig hvis ikke..for er jo en jobb jeg har virkelig lyst på. Og vet jo ikke hvordan de reagerer om de får vite jeg skal ha barn i oktober...

Jo, men tror ikke du får det beste forholdet med arb.giver om du ikke nevner det,du er jo tross alt et stykke på vei allerede. Er vanskelig å si hva andre skal gjøre, fordi jeg ville nok tatt avgjørelsen først når jeg hadde fått et inntrykk av hvordan de som intervjuer er, hvor mange søkere osv. Du må jo ikke si noe om du ikke vil, bare du ikke får kjempedårlig samvittighet etterpå eller du kan leve med at de føler seg lurt. Jeg oppdaget selv jeg var gravid en uke etter jeg hadde begynt i ny jobb og syns ikke det var såååå kult å troppe opp hos sjefen og fortelle det (hadde akkurat vært gjennom en SA, så trodde vel det kom til å ta mer tid). Fikk, og har fortsatt, dårlig samvittighet. Vet jeg ikke skal ha det, men er ikke så lett å bli kvitt den følelsen:(

Ville sett det an så lenge det et fast stilling og du kan jo si det i runde to når du Evt signerer kontrakten

Eg hadde ikke klart å la vær å si noe....jeg begynne i ny jobb i februar i fjor og sa på intervjuet at jeg planla barn i løpet av en periode på ett to år.fikk ikke spm om det.klare ikkje å holda sånt for meg sjøl.men du må nesten kjenne etter ka som e riktig for deg

Jeg hadde nok sagt det såpass på vei, pga tillitt overfor arbeidsgiver.

Hørte om ei for litt siden som var på jobbintervju for for å vikariere for ei som skulle i permisjon. Hun var 7 mnd på vei selv og sa ikke noe før hun var ansatt. Det syns jeg er frekt:o

Jeg fikk ikke en jobb fordi jeg sa jeg var gravid med første, angrer ikke på at jeg sa det. Hvorfor ikke si det først som sist? Hvis de tenker langsiktig og ønsker seg, så betyr ikke en graviditet noe:) Min mor sitter med ansettelser av folk, og hun kjenner på frustrasjonen av å ansette noen som blir sykemeldt 10dager etterpå og ut hele greviditeteten og lang permisjon. Men som hun pleier å si til meg, frustrasjonen ligger i at de aldri sa noe.. Så de har ødelagt sitt arbforhold fordi de lar være å si noe, for så å komme med sykemeldingen. For all del, arbeidsgiver har ingen rett til å få vite det, så det får være opp til enhver:)

Back
Topp