Noen med silikon her?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Noen spørsmål.
Hvor lenge etter operasjonen trengte du hjelp med å løfte osv? Er alene med en på 14 mnd så lurer på hvor lenge jeg må regne med å være avhengig av hjelp..
Hvor lenge var det vondt?
Og må man bytte innlegg?

Har ei god venninne som har tatt brystløft og implantat. Ho sa det var grusomt vondt, og mannen måtte ta seg fri fra jobb i fleire veker sidan ho ikkje klarte å ta seg av minsten (ho gjorde det i permisjonen fordi ho trudde det var lurt).

Ingen implantat varar evig, men det varierar vel alt fra 10 til over 20 år varighet. Det er det viktig å forsikre seg om på forhånd.

Det var det eg kunne svare på, håpar andre er til bedre hjelp!
Lykke til:)

Forskjell om man bare legger inn silikon eller om man har løft i tillegg. Jeg tok kun silikon og klarte å løfte etter ca 5 dager, men de anbefaler jo å vente lengre. Tok kun paracett første og andre dag, mer trengte jeg ikke, så så vondt var det ikke.

Innleggene mine er ment for å vare evig så ikke sikkert de trengs å byttes ut.

Sent from my iPhone using BV Forum

Forskjell om man bare legger inn silikon eller om man har løft i tillegg. Jeg tok kun silikon og klarte å løfte etter ca 5 dager, men de anbefaler jo å vente lengre. Tok kun paracett første og andre dag, mer trengte jeg ikke, så så vondt var det ikke.

Innleggene mine er ment for å vare evig så ikke sikkert de trengs å byttes ut.

Er du fornøyd? :)

Har ikke barn, men ble anbefalt av legen å ikke løfte tungt/hendene over hodet den første uken. Gikk to uker før jeg var i "normal drift" igjen - men hadde ikke smerter i det hele tatt. Fikk en plan fra legen på når jeg skulle ta smertestillende, og alt gikk smertefritt.
Mine er også evig-varende, så trengs ikke byttes :-D

Har tatt silikon over musklen, løftet datteren min kun opp av sengen etter 4 dager, fikk hjelp til resten, klarte leve som vanlig etter 10 dager

Er du fornøyd? :)

Veldig fornøyd :) har ønsket å ta silikon siden jeg var ungdom ettersom jeg er helt flat. Aldri angret og kommer aldri til å tavle ut. Jeg har ikke store da, 280g i hver og på meg utgjør det en str B :)

Livstidsgaranti på innleggene hos Fornebuklinikken ;-)

Er det noen risiko etter operasjonen? Leste skumle ting om brystkreft osv..

Jeg har lagt inn silikon under musklen. Hadde ordnet med barnepass til min 1,5 år gamle gutt i en uke, men måtte ha hjelp enda en uke + fri fra jobb. Klarte ikke gjøre noen ting selv og hadde veldig vondt. Måtte ta sterke smertestillende begge ukene, og ble i tillegg kvalm og dårlig av det. Føltes som om en lastebil hadde kjørt over brystet mitt, og jeg måtte ligge helt i ro første uken ellers så gråt jeg av smerte. Måtte ha hjelp til alt (komme opp av sengen, kle på meg, smøre mat, kjøre bil, slå på tv osv), heldigvis klarte jeg å tørke meg selv etter dobesøk, men måtte ha hjelp til å trekke ned :D

Mine innlegg har livstidsgaranti. Kirurgen sa at jeg ikke trenger å bytte dem :) så satser på at det stemmer.

Og som du ser av svarene her, så er erfaringene veldig forskjellige. Noen kommer seg raskt og andre trenger mer tid :) ville kanskje ha helgardert meg med barnepass en god stund etter operasjonen. Kjipt å stå der uten noen til å ta seg av barnet hvis du fremdeles har veldig vondt.

Og som du ser av svarene her, så er erfaringene veldig forskjellige. Noen kommer seg raskt og andre trenger mer tid :) ville kanskje ha helgardert meg med barnepass en god stund etter operasjonen. Kjipt å stå der uten noen til å ta seg av barnet hvis du fremdeles har veldig vondt.

Søsteren min skal bo hjemme hos meg i to uker så håper det holder :)

Tok kun smertestillande 2 første dagane.mine unga va relativt store da,men klarte de meste sjøl etter en uke! Min vart lagt over musklen

Back
Topp