Kynnere

Heffy

Flørter med forumet
Augustlykke 2015
Hei smarte damer :) Jeg er "bare" i uke 24 med barn nr.2. Husker jeg hadde kynnere med første mann, men ikke så mye som nå. Er "alt" vanlig når det kommer til kynnere? Føler nesten jeg har det hele tiden. Stått bra på de siste dagene. Selv nå når jeg ligger strekk ut på sofaen. Kjenner jeg begynner å bli litt bekymret. Hva er deres erfaringer?

Jeg fikk kynnere veldig tidlig med sistemann, mener det var rundt uke 23-24 men husker ikke helt sikkert.
Kynnere er ikke farlig, men er du bekymret om det kan være noe mer, ring føden MED EN GANG.
Bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite

Hmm.. Redd for å føle meg dum hvis jeg ringer føden. Hehe.. Tenkte å høre litt med dere først. Men av tidligere erfaring, så er føde avd. alltid hyggelig når man ringer :)

Skrev nettopp et innlegg der jeg forklarer noe av det jeg opplever med kynnere :-) hatt sterke vonde kynnere siden uke 10. Man blir jo bekymret, men på alle kontrollene jeg har vært inne til nå så sier de at alt er normalt. Jordmoren min sier jeg skal være bekymret hvis jeg kjenner press mellom beina, eller ned mot beina. Jeg får av og til vondt på undersiden av magen og behov for å holde der under kynnere. Men dette skulle jeg ikke bekymre meg over sa jordmor.

Jeg hadde desverre også mye kynnere så tidlig. Kan være greit å få sjekket opp hvis det plager. Jeg fikk vite jeg hadde dynamisk livmorhals så jeg måtte ta det med ro en stund.

Jeg har nettopp hatt en "mild" konisering. De tok litt av livmorhalstappen min i september (14). Er redd for for for tidlig fødsel. Men det har vel kanskje ingen sammenheng med kynnere?

Skrev nettopp et innlegg der jeg forklarer noe av det jeg opplever med kynnere :-) hatt sterke vonde kynnere siden uke 10. Man blir jo bekymret, men på alle kontrollene jeg har vært inne til nå så sier de at alt er normalt. Jordmoren min sier jeg skal være bekymret hvis jeg kjenner press mellom beina, eller ned mot beina. Jeg får av og til vondt på undersiden av magen og behov for å holde der under kynnere. Men dette skulle jeg ikke bekymre meg over sa jordmor.

Det presset har jeg ikke med mindre jeg sitter på huk heldigvis ;) Men uke 10 var jo fryktelig tidlig, godt å å høre alt står bra til :)

Jeg har nettopp hatt en "mild" konisering. De tok litt av livmorhalstappen min i september (14). Er redd for for for tidlig fødsel. Men det har vel kanskje ingen sammenheng med kynnere?
Da ville jeg fortalt om bekymringen og bedt om å få en sjekk. Ikke kjekt å gå å bekymre seg..

Da ville jeg fortalt om bekymringen og bedt om å få en sjekk. Ikke kjekt å gå å bekymre seg..

Tenker jeg venter til tirsdag, da har jeg jordmor time:) Med mindre ting "forverrer" seg. Takk for svar alle sammen :)

Jeg har hatt kynnere fra ganske tidlig av i alle mine tre svangerskap.

Okei :) Var egentlig sikker på at kynnere var helt ufarlig, men ble bare så utrolig stressa når de kom så ofte, tett og uten at jeg gjorde noe spesielt.

Hei smarte damer :) Jeg er "bare" i uke 24 med barn nr.2. Husker jeg hadde kynnere med første mann, men ikke så mye som nå. Er "alt" vanlig når det kommer til kynnere? Føler nesten jeg har det hele tiden. Stått bra på de siste dagene. Selv nå når jeg ligger strekk ut på sofaen. Kjenner jeg begynner å bli litt bekymret. Hva er deres erfaringer?
Kynnere har man hele svangerskapet helt fra første trimester. Men man kjenner de ikke før lengre uti og noen kjenner de ikke i det hele tatt.

Back
Topp