Åneeeei, pappaperm!!!

Det har jeg prøvd, da blir han sur for at jeg ikke er fornøyd med at han gjør "alt". Han er jo egentlig kjempeflink i forhold til mange andre jeg kjenner, men alt jeg sier blir nok mas, ikke hjelp. Sukk...

Ser han ikke selv at han ødlegger klær da? Her bruker jeg alltid økonomien vår som argument. Han er litt gjerrig:p
Og han vet at hverken mine barn eller jeg går kledd slik, jeg handler også dyre klær til barna. Det betyr at jeg må hele tiden ut å handle nytt. For vaske det må han uansett, slipper ikke unna :p

Sniker fra juli 2015.
Dette er hysterisk morsomt å lese. Jeg gleder meg til samboer skal i permisjon neste år! Det skal bli en fryd å se hvordan det går, hehe :) Jeg skal prøve mitt ytterste å ikke mase for mye på han om at hele leiligheten må være shinet hver dag og middag klar på bordet, klær vasket osv osv... Han er bare en mann stakkar, men jeg vet jo hvordan det ser ut når JEG er hjemme. Da kommer han hjem til ren og ryddig leilighet og middager klar. Nå har vi ganske ulik oppfatning av hva som er ryddig da - men for meg er ingenting ryddig med mindre det er etter min standard! hehe.. Må nok jobbe litt med meg selv da ja :)
Det er derfor jeg lufter frustrasjonen her istedet for å mase på han, jeg prøver desperat å la han ordne opp selv. :p

Han gir henne kortere dager, men vil ikke ta henne ut av barnehagen midt i året, hun elsker jo å være der. Han måtte ta ut noe perm nå, kan ikke spare den, for vi får snart nr to, og da mister han resten av permen. Jeg er enig i at hun skal få være i barnehagen, men da får han ta i et tak her, tenker jeg.

DA er jeg helt enig med deg!! Tenkte hun var lita enda, og at han var hjemme med henne.

Da er jeg enig i at huset bør være mer eller mindre strøkent, og at middagen er ferdig når du kommer hjem.

Ser han ikke selv at han ødlegger klær da? Her bruker jeg alltid økonomien vår som argument. Han er litt gjerrig:p
Og han vet at hverken mine barn eller jeg går kledd slik, jeg handler også dyre klær til barna. Det betyr at jeg må hele tiden ut å handle nytt. For vaske det må han uansett, slipper ikke unna :p
Det er sånn jeg fikk han til å slutte og tørke ullklær i tørketrommelen, men læringen går treeeeegt.... Får ta en runde til med det der snart. Og kjøpe mørke klær fra nå av. ;-)

Når begge jobber deler vi på det, men nå er det eksamenstid, og jeg jobber med siste innspurten på bacheloroppgaven min, så når han får betalt for å gå hjemme selv om vesla er i barnehagen på dagtid, så blir det for dumt om jeg skal stå med hodet i vaskebøtta akkurat nå. Men klærne må jeg nok ta over, ellers blir det dyrt....

Ser den :P

Selv skrev jeg bachelor ifjor og var alene med eldstesnuppa (jeg og sambo bodde da i forskjellige byer) og var egentlig ingen problem å få vasket klær :P

MEN, jeg tenker at du enten må fortelle ham hva du ønsker, eller finne deg i en periode med "litt" lavere standard :D

Jeg kommer ofte hjem til bombet kjøkken, men han pleier å ta det når jeg har kommet hjem. Jeg blir litt irritert over at han ikke kan ta det mens babyen sover, så jeg slipper å komme hjem til det utrivelige synet av oppvask fra i går på benken. Men men.

Han lager middag og jeg gjør resten, vi er begge tålelig fornøyde med den ordningen.

Han kommer seg....
Men jeg klarer ikke gi helt slipp, for som du sier så er det flaut å levere fra seg unger som ser ut som de ikke har det bra hjemme. Og så går det jo utover ungene dersom ting ikke gjøres/følges opp. Feks eldste får jo ikke frukt/grønnsaker i matpakken om ikke jeg legger i. Så da gjør jeg det selv istedenfor at han ikke skal få i seg dette. Klesvasken har jeg gitt opp - den har han fått beskjed om (etter mye gnål om hvordan han skal gjøre det) å holde seg langt unna.

Hehe, her har jeg lært opp mannen heldigvis ;)
Det med flekker er han kanskje mer nøye enn meg, og jeg er veldig nøye :P hihi..

Badvask liker han ikke da, så det er mitt ansvar :P men klesvask greier han, så lenge jeg har sortert :P
Han kjenner ikke forskjell på ull og vanlig klær :P hehe..

Hahaha, må bare le jeg.... Høres ut som han i det minste prøver! Det gjør ikke min... Her kommer jeg hjem til rotete hus hver dag, må rydde, vaske og vaske klær. Hender han har "laget middag" klart da. ( bokslapskaus eller pølser)

Nei, sånn var det aldri her heldigvis.
Min mann klarer fint å vaske, klær, gulv ,lagemat, finne frem klær,pakke sekk,lage niste osv.

Ser den :P

Selv skrev jeg bachelor ifjor og var alene med eldstesnuppa (jeg og sambo bodde da i forskjellige byer) og var egentlig ingen problem å få vasket klær :P

MEN, jeg tenker at du enten må fortelle ham hva du ønsker, eller finne deg i en periode med "litt" lavere standard :D
Jeg prøver, jeg prøøøøøver... ;-)

Han kommer seg....
Men jeg klarer ikke gi helt slipp, for som du sier så er det flaut å levere fra seg unger som ser ut som de ikke har det bra hjemme. Og så går det jo utover ungene dersom ting ikke gjøres/følges opp. Feks eldste får jo ikke frukt/grønnsaker i matpakken om ikke jeg legger i. Så da gjør jeg det selv istedenfor at han ikke skal få i seg dette. Klesvasken har jeg gitt opp - den har han fått beskjed om (etter mye gnål om hvordan han skal gjøre det) å holde seg langt unna.
Det er godt det er framskritt, i alle fall! ;-) Det er det her også, altså. Matpakkene hans er supre, og vesla elsker pappatiden de får. Men jeg syns det er slitsomt med de klærne, de blir jo ødelagt! Tror jeg må si at han skal la drm være...

Hehe, her har jeg lært opp mannen heldigvis ;)
Det med flekker er han kanskje mer nøye enn meg, og jeg er veldig nøye :P hihi..

Badvask liker han ikke da, så det er mitt ansvar :P men klesvask greier han, så lenge jeg har sortert :P
Han kjenner ikke forskjell på ull og vanlig klær :P hehe..
Hehe, ja, jeg sorterer faktisk. Før rørte han ikke korgen med ull og spesialvask, men nå gjør han det, og det er jo synd å si at han ikke får lov fordi han ikke får det til... Men nå er jeg litt lei av ødelagte klær, altså.

Min mann har forbud mot å røre vaskemaskinen. :P Hvis han en sjelden gang er hjemme uten barna, så får han gjort masse husarbeid. Med barna hjemme har han hendene fulle med dem. (Pussig, for våre barn er veldig enkle å ha med å gjøre.) Heldigvis har han hatt gradert pappaperm, så jeg har ikke forventet at han får gjort så mye på en dag her, og en halv dag der. Tror lett det kunne blitt konflikter hvis jeg skulle jobbet fulltid og kommet hjem til bombet hus hver dag. ;)

Hehe, ja, jeg sorterer faktisk. Før rørte han ikke korgen med ull og spesialvask, men nå gjør han det, og det er jo synd å si at han ikke får lov fordi han ikke får det til... Men nå er jeg litt lei av ødelagte klær, altså.

Her vet han godt hvordan ull skal vaskes, så da går det greit :) Hehe! Men jeg må sortere :p

Hahaha, må bare le jeg.... Høres ut som han i det minste prøver! Det gjør ikke min... Her kommer jeg hjem til rotete hus hver dag, må rydde, vaske og vaske klær. Hender han har "laget middag" klart da. ( bokslapskaus eller pølser)
Ja, jeg mener det mest humoristisk, sånn bortsett fra at ødelagte klær frustrerer meg... Han er kjempeflink til å ta i et tak, det går bare ikke alltid som planlagt. :p

Nei, sånn var det aldri her heldigvis.
Min mann klarer fint å vaske, klær, gulv ,lagemat, finne frem klær,pakke sekk,lage niste osv.
Heldig!!! :-D

Har heldigvis en samboer som er minst like flink som meg med husarbeid, så jeg gleder meg egentlig til han skal være hjemme. For å være ærlig trodde jeg ikke at menn i 2015 ikke gjorde husarbeid...

Back
Topp