Deres beste tips mot vann i kroppen.

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Det er nesten 13 uker igjen til termin og jeg har begynt å få masse vann i kroppen. Det er ikke bare beina på slutten av dagen men vann i hele kroppen... så hva er deres beste tips for å lindre og gjøre det beste ut av det?

Drikk mye vann og begrens bruken av salt. Unngå å salte maten og hold deg unna salt snacks etc. Det hjalp her :) jeg gikk også til akupunktur, det gjorde underverker! Ble også godt moden av det når det nærmet seg fødsel, så det kan jeg anbefale ;)

Takk da skal jeg prøve tipsene deres :) eller ikke akupunktur da jeg er livredd nåler :P

Vet at kjerringrokkte og grapefruktjuice kan være vanndrivende, men du bør vel sjekke opp om du kan drikke det som gravid, tenker jeg? :) Vet at grapefrukt kan være noe å unngå hvis man tar enkelte medisiner for eksempel.

Vet at kjerringrokkte og grapefruktjuice kan være vanndrivende, men du bør vel sjekke opp om du kan drikke det som gravid, tenker jeg? :) Vet at grapefrukt kan være noe å unngå hvis man tar enkelte medisiner for eksempel.

Artige forslag :) grapefrukt er nok veldig uaktuelt pga en heftig halsbrann men kjerringrokkte kan jo være verdt å prøve om jeg finner ut av det :)

Artige forslag :) grapefrukt er nok veldig uaktuelt pga en heftig halsbrann men kjerringrokkte kan jo være verdt å prøve om jeg finner ut av det :)

Haha, ja, hvis grapefrukt er like surt som appelsin så er det neppe lurt. Husker sambo oppdaget en veldig god appelsinjuice da jeg var gravid med vesla. Jeg er ikke egentlig noen juicedrikker, men den var så goood, og jeg kunne ikke drikke den fordi jeg fikk nesten halsbrann bare av å se på pakken. :p

Haha, ja, hvis grapefrukt er like surt som appelsin så er det neppe lurt. Husker sambo oppdaget en veldig god appelsinjuice da jeg var gravid med vesla. Jeg er ikke egentlig noen juicedrikker, men den var så goood, og jeg kunne ikke drikke den fordi jeg fikk nesten halsbrann bare av å se på pakken. :p

Det er jo så typisk at man skal bli ille av ting man syntes smaker så godt :P

Her er det så ille at jeg får halsbrann av vann så alt som er syrlig er ganske utelukket haha :P

Det er jo så typisk at man skal bli ille av ting man syntes smaker så godt :p

Her er det så ille at jeg får halsbrann av vann så alt som er syrlig er ganske utelukket haha :p

Husker samme effekten ja. :p Flytende gaviscon var min bestevenn. <3

Syntes Tyggetabeletter er lettere å ha med seg overalt jeg da så jeg har blitt god venn med de nå haha

Jo, tyggetablettene var greit å ha i veska, men de var bare krisebackup for min del. Likte ikke konsistensen, de var så ekle å tygge syns jeg. :p

Jo, tyggetablettene var greit å ha i veska, men de var bare krisebackup for min del. Likte ikke konsistensen, de var så ekle å tygge syns jeg. :p

Ja de er ganske ekle å tygge for de vokser i munnen... men bedre enn halsbrann hehe

Ja de er ganske ekle å tygge for de vokser i munnen... men bedre enn halsbrann hehe

I et knipetak hadde jeg nok spist det meste. Helt ekstremt hvor vondt det kan være å ha halsbrann, spesielt når man har det nærmest konstant i flere mnd.

I et knipetak hadde jeg nok spist det meste. Helt ekstremt hvor vondt det kan være å ha halsbrann, spesielt når man har det nærmest konstant i flere mnd.

Ja det er helt forferdelig og det ødelegger så når man går sånn hele tia omtrent...

Ja det hadde hjulpet mye! Men det er heldigvis bare 3 mnd igjen og da skal jeg være lykkelig når jeg kan spise noen medisiner som virker igjen :D

Haha, kjenner jeg føler meg smart som prøver på å gjøre det hele på nytt igjen. :p Men vet jeg har lært en del siden sist om mat jeg burde ligge unna for å redusere risken for halsbrann. :)

Back
Topp