Kvalme

Jepp, men det var det å holde seg innafor grensa da :D Jeg hadde nok et i overkant høyt nivå på lakris et par dager, før jeg leste at det kan være en smule dumt. Har en god del AHDH i familien, og mye lakris kan øke sjansen for det, så tenkte det kanskje holder med den risikoen det allerede har :D Siden jeg ikke drikker kaffe eller te med koffein om dagen, var ikke mengden cola noe problem egentlig. Var godt under literen om dagen :)

Ja, det er de dumme grensene. :p Jeg tenkte bare å slenge ved linkene, i tilfelle noen andre ikke visste om risikoen under graviditet. :) Og ved kvalme blir man fort desperat.

Ja, men jeg er langt i fra % fri for kvalme selv om jeg bruker det. Kan få noen kvalmebølger utpå dagen, men da har det gjerne gått 10 timer siden jeg tok tabletten. Tør ikke tenke på hvordan det ville vært, hadde jeg ikke tatt det.

Når tar du den? Doseringen jeg fikk fra lege var 1-2 i døgnet..

Når tar du den? Doseringen jeg fikk fra lege var 1-2 i døgnet..
Ja, det er jo normal dosen, og samme jeg har fulgt. Jeg har tatt en om morgenen.. og to-tre ganger måtte jeg ta en ny på kvelden for å komme meg gjennom natten.

Nå behøver jeg ikke ta lenger. Juubaa!! Blir litt kvalm på ettermiddagen fortsatt, men ikke så ille at jeg trenger Postafen. Er så deilig :D Sluttet i går, da var jeg 10+2

Ja, det er jo normal dosen, og samme jeg har fulgt. Jeg har tatt en om morgenen.. og to-tre ganger måtte jeg ta en ny på kvelden for å komme meg gjennom natten.

Nå behøver jeg ikke ta lenger. Juubaa!! Blir litt kvalm på ettermiddagen fortsatt, men ikke så ille at jeg trenger Postafen. Er så deilig :D Sluttet i går, da var jeg 10+2

Tar du på morgenen før du kjenner kvalmen? Hvor lang tid tar det før den virker? Tok idag men hadde null effekt på meg så fram til 14.00 lå jeg utslått på sofaen atter en gang

Ja, akkurat som ved reisesyke bør den tas før du kjenner noe. Når du først er blitt kvalm, fjerner den ikke kvalmen (tror jeg).

Ja, akkurat som ved reisesyke bør den tas før du kjenner noe. Når du først er blitt kvalm, fjerner den ikke kvalmen (tror jeg).

Åååh... Der forklarer i såfall mye!
Men da er jo problemet at jeg gjerne våkner kvalm! Men idag våknet jeg i kjempeform da.. Heeelt til jeg valgte å stå opp - da ble jeg helt ødelagt.
Hvor lang tid tar det før tabletten virker?

Åååh... Der forklarer i såfall mye!
Men da er jo problemet at jeg gjerne våkner kvalm! Men idag våknet jeg i kjempeform da.. Heeelt til jeg valgte å stå opp - da ble jeg helt ødelagt.
Hvor lang tid tar det før tabletten virker?
Varierer sikkert, men mener det står at den bør tas en time før avreise. Du får ha den ved siden av senga, og ta den tidlig. Evt i løpet av natten hvis du er oppe ørten ganger for å tisse, slik som meg :D

Varierer sikkert, men mener det står at den bør tas en time før avreise. Du får ha den ved siden av senga, og ta den tidlig. Evt i løpet av natten hvis du er oppe ørten ganger for å tisse, slik som meg :D

Tisser ikke ofte - men d gjorde jeg ikke med gutten heller. Men sliter med æ få i meg nok væske pga kvalmen også, så det henger nok sammen

Men gutten på 6 vekker oss rundt 6 hver dag når han våkner uansett så får prøve å ta en tablett da

Tisser ikke ofte - men d gjorde jeg ikke med gutten heller. Men sliter med æ få i meg nok væske pga kvalmen også, så det henger nok sammen

Men gutten på 6 vekker oss rundt 6 hver dag når han våkner uansett så får prøve å ta en tablett da
Ja, får håpe det hjelper!

Min lege anbefalte ikke noe medisiner mot kvalme. Jeg hadde mye kvalme og oppkast men har aldri tatt noe for det...

Min lege anbefalte ikke noe medisiner mot kvalme. Jeg hadde mye kvalme og oppkast men har aldri tatt noe for det...

Legene sier litt forskjellig i forhold til dette. Jeg velger å tro tøft spesialistene på sykehuset har god peiling, da deres ønske er å gi oss ett friskt barn. Hadde de ikke ment at tablettene var trygge hadde de ikke anbefalt de

Legene sier litt forskjellig i forhold til dette. Jeg velger å tro tøft spesialistene på sykehuset har god peiling, da deres ønske er å gi oss ett friskt barn. Hadde de ikke ment at tablettene var trygge hadde de ikke anbefalt de
Ja, så klart men jeg synes at hvis man kan klare seg uten medisiner så bør man gjøre det...Selv om de er kanskje ikke farlige å ta,de er jo medisiner,kjemiske ting som man putter i systemet. Dessutten er det ikke sikkert at det hjelper med kvalmestillende tabletter siden det er hormonelt kvalme.

Ja, så klart men jeg synes at hvis man kan klare seg uten medisiner så bør man gjøre det...Selv om de er kanskje ikke farlige å ta,de er jo medisiner,kjemiske ting som man putter i systemet. Dessutten er det ikke sikkert at det hjelper med kvalmestillende tabletter siden det er hormonelt kvalme.

Det e klart jeg ikke tar tabletter uten å ha behov for det?!! Det å ligge helt utslått med kvalme døgnet rundt er desverre ikke så enkelt med en aktiv 6 åring i hus!! For ikke å snakke om at det hadde vært veldig greit å fungert på jobb ikke minst...

Hvordan har det gått? Fikk du noe effekt av tablettene? Håper det, for din skyld :)

Hvordan har det gått? Fikk du noe effekt av tablettene? Håper det, for din skyld :)

Første dagen hadde det veldig god effekt når jeg tok tidlig på morgenen. De 2 andre dagene her har det gått mye bedre enn uten men absolutt ikke jobbform av den grunn I går måtte jeg sove fra 12-14.00
Men alt i alt bedre enn uten da

Godt å høre. Hadde ikke 100% effekt hos meg heller, men gjør dagene levelig :)

Back
Topp