1 årskontroll

Kirsebærtre

Glad i forumet
Mailykke <3
Nå er det tid eller snart tid for 1 års kontrollen!

Når skal dere på kontroll?
Hvordan gikk det, hvis dere har vært allerede?
 
Vi var i dag. Snuppa er nå 44,6cm rundt hodet, 70,5cm lang og 7470g.
Vaksinene ble ikke godt mottatt, jeg tok påfyll av vaksine i samme slengen, og hun begynte faktisk å grine når hun så jeg fikk min vaksine :p hun roet seg heldigvis fort, takk og lov for puppen :p

Hun fikk også et stikk i fingeren for å sjekke jernlageret, premature skal egentlig ha tilskudd av jern i første leveår fordi de er født uten det store jernlageret termidfødte har med seg. Vi måtte slutte når hun var 3 uker pga fryktelig magetrøbbel og da må de sjekkes rundt 1årsalderen. Heldigvis hadde vi klart å få i henne nok jern gjennom maten så prøven var kjempefin :)

Nå har hun sovet i snart 3 timer, veldig ulikt henne, så det ser ut som om hun reagerer likt på vaksinene denne gangen også, hun har sovet hele dagen etter begge de forrige vaksinasjonene ;)
 
Vi skal 29/04. Gruer meg sånn til vaksinene, så sender samboeren.
Jeg er selvfølgelig ved hennes side, men klarer ikke å se hun blir stukket.

Jeg sitter med ipaden og viser henne fantorangen og gir henne nan.
Funket bra sist:)
 
Vi skal den 28/4. Alltid like spennende å se vekten og lengden!!!
 
Vi skal 29/04. Gruer meg sånn til vaksinene, så sender samboeren.
Jeg er selvfølgelig ved hennes side, men klarer ikke å se hun blir stukket.

Jeg sitter med ipaden og viser henne fantorangen og gir henne nan.
Funket bra sist:)

Huff da, godt dere har en god plan på lur, både for din del og hennes del ;) håper det funker denne ganga også :D
 
Vi skal den 28/4. Alltid like spennende å se vekten og lengden!!!

Ja, jeg var kjempespent denne ganga, var sikker på at hun hadde lagt på seg masse og rundet 8kg, men nå ligger hun plutselig på den røde streken på prematurskjemaet også, så vekta har flatet helt ut.
Hun hadde vokst en del heldigvis, og så lenge hun spiser godt og er så aktiv som hun er er det, enn så lenge, ingen grunn til bekymring :)
 
Vi var 13 april. Da var hun 8100 g og 72.5 cm. Etter ei uke med løs mage og minimal matlyst. Litt liten, men følger sin kurve.

Utvikler seg fint og ingenting å klage på. Vaksinene ble ikke godt mottatt, men puppen trøster det meste.
Litt urven i formen et døgn etterpå. Svært irritabel, trøtt og lett feber.
 
I dag har vi vært på 1 års kontrollen :) Lillemann er 12,3 kg og 77,5 cm :D Lubben enda, men det har han etter pappa'n sin ;) Ble overrasket over hvor lang han faktisk var, så det var kjempe morro :) Ellers fikk han bare skryt, har vært tidlig ute med alt sa både barnelegen og helsesøster, så dem var veldig fornøyde :D Vaksina derimot ble ikke tatt så godt i mot :p Men gråt ikke så lenge da det var masse leker å leke med :) Foreløpig så har han ikke reagert på vaksinen, så håper han ikke reagerer på denne heller :)
 
På onsdag var snuppa på 1-års kontroll med pappaen sin.
Hun er nå 9,1kg, og 72 cm lang. Følger sin kurve veldig flott :)
Sprøytene var visst ikke populære, hun så på Fantorangen på paden til første sprøyte ble satt, og etter det ble det en del gråting og surmuling ;)
Hun fikk feber utover kvelden, og om natten hylte hun av varmen, så jeg kledde av henne ned til bare bleia, og la henne i armkroken min.
Dagen etter var det av og på med feber, dårlig matlyst, men hun sov masse så nå er hun bra igjen :) fint, for i morgen blir det bursdagsfeiring!
 
Da har vi vært på kontroll og snuppa er nå 8160 gr og 76 cm lang. Det er bare to uker siden vi veide og målte pga liten matlyst. Men på to uker har hun vokst 1.5 cm i lengde og nesten 400 gr. Så endelig begynner lillemor å gå litt mere opp i vekt!! Hun følger kurven sin helt topp!!!


Da hs skulle sette vaksine, fikk hun hjelp av en annen hs, slik at de satte begge to samtidig! Da ble det som ett stikk i stedenfor to. Snuppa gråt jo selvsagt, men gikk relativt fort over! Så gjenstår det å se om det blir noe reaksjoner i løpet av det neste døgnet..
 
Last edited:
Da har vi vært på kontroll og snuppa er nå 8160 gr og 76 cm lang. Det er bare to uker siden vi veide og målte pga liten matlyst. Men på to uker har hun vokst 1.5 cm i lengde og nesten 400 gr. Så endelig begynner lillemor å gå litt mere opp i vekt!! Hun følger kurven sin helt topp!!!


Da hs skulle sette vaksine, fikk hun hjelp av en annen hs, slik at de satte begge to samtidig! Da ble det som ett stikk i stedenfor to. Snuppa gråt jo selvsagt, men gikk relativt fort over! Så gjenstår det å se om det blir noe reaksjoner i løpet av det neste døgnet..

Det var en lur måte å gjøre det på! :)

Så bra at hun har lagt såpass på seg på så kort tid! Satser på det går rette veien nå :)

Vi var i dåp til minis søskenbarn på 3mnd i helga. De skiller altså 10mnd, for snuppa blir 13mnd nå på søndag, men de veier nesten like mye :eek: Snuppa mi er 7470g 70,5cm og søskenbarnet 7100g 60,5cm :p
Poenget mitt er vel at vi er flere med (litt ekstra) små, søte snuppeneller her ;) :Heartpink
 
Det var en lur måte å gjøre det på! :)

Så bra at hun har lagt såpass på seg på så kort tid! Satser på det går rette veien nå :)

Vi var i dåp til minis søskenbarn på 3mnd i helga. De skiller altså 10mnd, for snuppa blir 13mnd nå på søndag, men de veier nesten like mye :eek: Snuppa mi er 7470g 70,5cm og søskenbarnet 7100g 60,5cm :p
Poenget mitt er vel at vi er flere med (litt ekstra) små, søte snuppeneller her ;) :Heartpink
7 kilo og 3 mnd ?????:woot:
Det var da voldsomt, eller ?
 
7 kilo og 3 mnd ?????:woot:
Det var da voldsomt, eller ?

Å si at kidden var en plugg da han ble født -og fortsatt er det er, mildt sagt, ingen overdrivelse :p
Han var over 5 kilo ved fødsel (Begynte som vaginal fødsel, men ble tatt med hastesnitt da de skjønte hvor stor han var :O ) og har liksom ikke slutta å vokse i superfart :p men en liten skjønnas uansett :) Og begge foreldrene er store mennesker på alle måter, så sånn sett var det ikke noe stort sjokk med stor baby ;)
Bare veldig snålt å holde 1åringen min og så han og ikke egentlig merke noen tyngdeforskjell :p

Vel, når jeg tenker litt er han nærmere 3,5mnd enn 3mnd, hvis det hjelper litt? :p
 
1 årskontroll i dag, litt skummelt med disse sprøytene- men heldigvis fort glemt.

Vekt: 9,3
Høyde: 75,5
Helt gjennomsnittlig :)
 
Back
Topp