Positive sider ved KS - HJELP!

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Ok - eg trenger hjelp! Eg har ca 3 veker til å omstille meg og gjera meg klar til KS. Har alltid vore veldig klar til å føda twinsa vaginalt, men etter kontroll i går ser det ut som det ikkje går. Jo det kan endra seg, men eg må faktisk gjera meg psykisk klar til eit KS. Tenker eg at det kan faktisk endre seg, men så gjer det ikkje det vil eg kunne få ein utfordring mentalt... Føle eg har ein form for KS....
Så, kva er dei positive sidene ved å ta KS?

Har født før, og så gal som eg kanskje er, og så jævlig rier og slikt er, så synes eg det var ein så flott opplevelse. Tenk at kroppen kan klara noko slikt?!? Fantastisk ❤️

Jeg hadde en veldig positiv opplevelse med ks! Ved planlagt ks vet du når det skjer, og det er under veldig kontrollerte omstendigheter. Planlagt ks har gode statistikker på alt fra infeksjonsfare, blødning og ettervirkninger. Etter planlagt ks har du ikke gått gjennom en utmattende fødsel og vil i mange tilfeller være i bedre form etter fødsel enn de som har vært uheldig å fått tøffe/lange fødsler. Du har gått gjennom en temmelig stor operasjon, men du får smertestillende og det tar ikke lang tid før du er på beina igjen. De rensker morkaka godt ut, og er sikker på å få med alt. Dette gjør at du også mest sannsynlig får en kortere renselsesperiode med mindre blødninger enn ved en vanlig fødsel.

Legene vil også ha veldig god oversikt og kontroll på babyene under hele forløpet. Babyene kommer fort ut og blir tatt hånd av dyktig personale nesten før du forstår at de er ute :)

Positivt med planlagt ks er ihvertfall at du vet nøyaktig når du skal få dem i hendene og det blir ikke en stressende situasjon:)

• Liker
Reactions: EJ
Jeg hadde en positiv opplevesel med hastesnitt! Jeg er veldig glad for det i ettertid, slipper alt det vonde i underlivet. Hadde bare litt vondt i såret på magen i en liten uke, men smertene ga seg med paracet:)

• Liker
Jeg hadde en positiv opplevesel med hastesnitt! Jeg er veldig glad for det i ettertid, slipper alt det vonde i underlivet. Hadde bare litt vondt i såret på magen i en liten uke, men smertene ga seg med paracet:)

Ja, det glemte jeg å nevne! Ingen problemer nedentil med rifter, sting, skader og smerter :) Og jeg slapp helt unna trøbbel med urinlekkasjer.

Unnskyld for at jeg var så negativ her om dagen. Mente egentlig bare å si at jeg føler med deg og at jeg sååå skjønner følelsene dine. Hadde nok tenkt det samme som deg og hatt et stort ønske om å få oppleve fødsel. Derfor sliter jeg nok like mye som deg med å se det positive i ks.

Det positive er at det blir et planlagt ks - og det er visstnok en stor forskjell fra hastesnitt. Ellers har Kmille gode poeng over her.

Last edited:
  • Liker
Enklere med tanke på barnevakt til a :) planlagt er vel bedre enn hastesnitt :) men jeg må si at jeg skjønner følelsene dine veldig godt :D du er så tøff at det kommer til å gå fint :D

Sent from my iPhone using BV Forum

• Liker
Unnskyld for at jeg var så negativ her om dagen. Mente egentlig bare å si at jeg føler med deg og at jeg sååå skjønner følelsene dine. Hadde nok tenkt det samme som deg og hatt et stort ønske om å få oppleve fødsel. Derfor sliter jeg nok like mye som deg med å se det positive i ks.

Det positive er at det blir et planlagt ks - og det er visstnok en stor forskjell fra hastesnitt. Ellers har Kmille gode poeng over her.

Eg forstår deg kjempe godt kvifor du har negative følelsar for KS, veit jo kva du har vore igjennom. Så det går bra :)

Ok - eg trenger hjelp! Eg har ca 3 veker til å omstille meg og gjera meg klar til KS. Har alltid vore veldig klar til å føda twinsa vaginalt, men etter kontroll i går ser det ut som det ikkje går. Jo det kan endra seg, men eg må faktisk gjera meg psykisk klar til eit KS. Tenker eg at det kan faktisk endre seg, men så gjer det ikkje det vil eg kunne få ein utfordring mentalt... Føle eg har ein form for KS....
Så, kva er dei positive sidene ved å ta KS?

Jeg valgte keisersnitt selv etter en helvettes fødsel nr 1. Og etter keisersnitt med nr 2 ville jeg også ha keisersnitt med nr 3 :)

Det gikk kjempe bra :D

Lite sårsmerter, får mye hjelp, slipper sårt underliv og alt det som følger med, situasjonen er rolig, du får gode forklaringer, du kan planlegge med barnevakt osv. :)

Gikk helt supert til meg :D

• Liker
Mye er nevnt allerede, men dersom du ikke skal ha fler barn etter tvillingene og er 100% sikker på det kan du få utført sterilisering i samme slengen (gratis) slik at du slipper å tenke på prevensjon senere

• Liker
Mye er nevnt allerede, men dersom du ikke skal ha fler barn etter tvillingene og er 100% sikker på det kan du få utført sterilisering i samme slengen (gratis) slik at du slipper å tenke på prevensjon senere

Ja, det er vel kanskje det einaste eg klare å sjå som er positivt.
Sjølv om det er nemnt mykje meir, klarer eg alltid å vri det :P

Skal på samtale nå den 16 april med jordmor på svangerskapsklinkikken i trheim ang ks. Jeg vil søke om det pga overgrep da jeg var yngre ... Får man svar med engang om man får innvilget ks eller må man vente lenge på svar ? :)

Skal på samtale nå den 16 april med jordmor på svangerskapsklinkikken i trheim ang ks. Jeg vil søke om det pga overgrep da jeg var yngre ... Får man svar med engang om man får innvilget ks eller må man vente lenge på svar ? :)

Det veit eg ikkje... Kjem vel an på begrunnelse. Her vil eg helst føda vaginalt, men tvilling 1 har snudd seg og ligg i seteleie. Tvilling 2 ligger med hovudet ned, men av ein merkeleg grunn har ho fått delar av fostersekken til tvilling 1 under seg. Så om vatnet går er det til tv1 og da får eg ikkje lov å føde vaginalt :( Dei kan hekte seg fast i kvarandre på vegen ut.

Jeg var inne til to samtaler pga. angst etter førstemann, og fikk uformelt svar på siste samtale etter det var snakket med lege. Var en jordmor som var spesialist på fødselsangst som hadde samtalene. Men de måtte også prate med leger pga at det var legene som bestemte det.
Men fikk høre den siste samtalen at det ble KS, og skulle senere få brev og informasjon.

Hos meg "presset" de ganske hardt på at jeg burde føde vaginalt, men ikke sikkert de gjør det til deg i og med den bakgrunnen du har.
Men det er en stor operasjon, og det er jo absolutt best for barnet og deg å føde vaginalt, håper du får god hjelp, og evt. kanskje greier en vaginal fødsel <3 Klem til deg!

Tusen takk for svar,blir spennende framover hvertfall :)

Back
Topp