Hvor lenge kokte dere

Husker ikke akkurat hvor gammel hu var, men når hu spiste på alt mulig var jeg ikke like nøye lenger ca 6 mnd tenker jeg. Kokte flaskene innimellom men ikke ved hver vask eller tuttene kokte jeg vel men ikke selve flaska hver gang. Når ungen sleiket på gulvet og smakte på kattens vann så jeg ike helt poenget i å koke de for hver vask akkurat haha

Sterilisering av smokker og flasker var vel fem minutter.
Koking av vann til grøt ble bare kokt opp. Vet ikke med mme, aldri brukt.

Vannet bare kokte opp når det skulle brukes til mat eller drikke, flaskene kokte jeg i ca 10 minutter.

Hvor mange mnder eller hvor lenge man koker?

Min er 2,5 mnd og har 6 flasker som jeg vasker med zalo og koker hver kveld i ca 5 min, lar vannet koke opp bare, fordeler vannet i flaskene (hvor mange ml jeg skal ha) og setter i kjøleskapet så jeg bare kan varme de i mikroen før jeg har oppi pulveret. Da slipper jeg å koke flere ganger for dagen siden alle er klare, men har noen ganger måtte nøye meg med å bare vaske de godt hvis jeg har glemt det og vi har dårlig tid.

Kommer nok til å fortsette å koke til hvertfall 5-6 mnd, kanskje lenger. :)

Vannet kokte jeg i 4 mndr, kokte flaskene frem til 6 mndr.

Tar alltid kaldt vann fra springen som varmes i mikro nå, aldri lunket fra springen, det er farlig for voksne og barn.

Når jeg kokte vann til flaskene, så kokte jeg det i 5 minutter, fordelte på flasker og satte i kjøleskapet. :)

Her er hun 7 mnd men jeg koker enda. Rett og slett fordi vannet er veldig gult på farge så jeg stoler ikke helt på det..

Hehe jeg har kanskje skreve det litt rart, men jeg mener hvor lenge i form av alder ☺️☺️

Med eldste kokte jeg i 6-7 mnd. Med Minsta tror jeg aldri jeg kokte, bare varmet i mikro...

Når det er sagt hadde jeg ikke flaskebarn. Eldste fikk vel nesten ikke flaske før han var 5-6 mnd. Og yngste fikk en gang innimellom.

Til rundt 6 mnd tror jeg. Da begynte jeg gradvis å kutte ut. Smokkene kokte jeg litt til.

Flaskene skal vel alltid kokes om det har vært melk i.. vannet kokte jeg nok frem til 7-8mnd, følte det var så rart å ikke koke lenger:p

Slutta å koke drikkevannet da hun startet å spise fast føde ved 6 måneder.

Slutta gradvis å koke flasker i 7-8 måneders alderen.

Brystpumpa kokte jeg daglig frem til stopp på produksjonen.

Smokkene kokte jeg frem til 2 år, da startet jeg å vaske de i oppvaskmaskin. :)

Flaskene skal vel alltid kokes om det har vært melk i.. vannet kokte jeg nok frem til 7-8mnd, følte det var så rart å ikke koke lenger:p
Neida, større barn tåler rester av melkebakterier. Så da holder det å skylle de først og vaske på høy temperatur i oppvaskmaskin. ;)

Åja, hs sa til meg at de skulle kokes uansett. Ja jeg tok de i oppvaskmaskin etterhvert og da kokte jeg av og til bare:)
Helsesøstre sier så mye forskjellig altså, vår sa at etter 6 måneder så kunne man slutte å koke alt. :eek:
Men jeg kokte enda en stund før jeg droppa det helt ;)

Nå er han 5 mnd, får litt fast føde og kryper rundt på gulvet og putter alt mulig dritt og møkk i munnen, så nå hender det jeg gir ukokt vann, og smokkene hender det også at jeg bare vasker. Koker dem fortsatt i de fleste tilfeller da, og flaskene koker jeg også :)

Back
Topp