Våren

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Er en kjempe fin tid. Men hvorfor må det være så mange edderkopper? Jeg er livredd dem og får omtrent hjerteinfarkt hver gang jeg ser en. Også er de så store. Har på følelsen at de kan hoppe opp og ta meg. Mannen min blir vekt om natta for å drepe dem så jeg slipper å gå inn i rommet edderkoppen er osv. Hvis ikke han er her må jeg finne på noe å drepe den med. Drepte akkurat en med leke stekepanna til dattera mi og edderkoppen var under noe, hvis ikke hadde jeg turt å røre den leken igjen. Fy som jeg hater de dyrene der. Skulle ønske de bare kunne holde seg ute i stedet for å skremme meg så mye hele tiden.

Samme her. Livredd! Tør ikke drepe de en gang, ei heller støvsuge de. Men har funnet ut at koster kan ta de ut :-D

Drømmer ofte om edderkopper om natta, og er helt svett.

Har tenkt på å ta turen til psykolog, for det gjør livet mitt vanskelig :-(

Har du også alltid vært redd for de?

Samme her. Livredd! Tør ikke drepe de en gang, ei heller støvsuge de. Men har funnet ut at koster kan ta de ut :-D

Drømmer ofte om edderkopper om natta, og er helt svett.

Har tenkt på å ta turen til psykolog, for det gjør livet mitt vanskelig :-(

Har du også alltid vært redd for de?
Ja. Men jeg lærte nok det av min forrige stemor. Hu tok på seg gummihansker og spraya edderkoppen stiv med hårspray så tok hu ett papir og kastet den i do. Synes det er synd vi ikke har gummihansker her.

Ja. Men jeg lærte nok det av min forrige stemor. Hu tok på seg gummihansker og spraya edderkoppen stiv med hårspray så tok hu ett papir og kastet den i do. Synes det er synd vi ikke har gummihansker her.
Ja, man kan spraye de til døde. Det hadde jeg glemt :-)

Enig. Våren er kjip sånn sett. Skulle lufte på rommet i sted og i vinduskarmen satt det en stygg jævel! Fant et kort jeg kunne dytte den ut vinduet med. Måtte kaste kortet etterpå. :(

Kjøp sånn spray for insekter,maur,edderkopper o.l.som de har på jernia. Den heter 810 tror jeg.....,er iallfall navn med noe tall.
Bruker å spraye rundt vinduene ute og da har jeg opplevd at de kommer sjeldnere inn. De tåler ikke den sprayen. Og når du har sprayet 1 gang, holder den i 6-8 uker før du må spraye på nytt.
VELDIG EFFEKTIV!

Jeg syns edderkopper er fascinerende jeg. Så de får være i fred hos oss...

Til katten spiser dem:p

Kjøp sånn spray for insekter,maur,edderkopper o.l.som de har på jernia. Den heter 810 tror jeg.....,er iallfall navn med noe tall.
Bruker å spraye rundt vinduene ute og da har jeg opplevd at de kommer sjeldnere inn. De tåler ikke den sprayen. Og når du har sprayet 1 gang, holder den i 6-8 uker før du må spraye på nytt.
VELDIG EFFEKTIV!
Hvor får man tak i den?

Det var smart med den sprayen. Får kjøpe den neste gang jeg er i nærheten av jernia. Har vært ett problem med edderkopper her så lenge vi har bodd her (6 år) og var nok det før også.

Er en kjempe fin tid. Men hvorfor må det være så mange edderkopper? Jeg er livredd dem og får omtrent hjerteinfarkt hver gang jeg ser en. Også er de så store. Har på følelsen at de kan hoppe opp og ta meg. Mannen min blir vekt om natta for å drepe dem så jeg slipper å gå inn i rommet edderkoppen er osv. Hvis ikke han er her må jeg finne på noe å drepe den med. Drepte akkurat en med leke stekepanna til dattera mi og edderkoppen var under noe, hvis ikke hadde jeg turt å røre den leken igjen. Fy som jeg hater de dyrene der. Skulle ønske de bare kunne holde seg ute i stedet for å skremme meg så mye hele tiden.

Som å lese om meg selv! :P du kan også kjøpe en spray som heter permetrin :) vi bruker den her hos oss siden vi har en jordkjeller alle edderkoppene i nabolaget bor i!!! Når vi kjøpte huset var det kun edderkopper i hele rommet og det hang sånne hvite edderkopp "reir" fra taket!! Har aldri gått ned dit igjen :P men den peretrin sprayen tok knekken på de så nå ser jeg nesten aldri noen edderkopper i huset :)

I alle dager, er vi samme person? Skal bygge ny veranda nå og sa nettopp til sambo at han må bygge lukkede trappetrinn så det ikke kommer noen edderkopper ovenfra og ned på beina mine når jeg går i trappa :-P har også spraya hele utsiden og innsiden av huset i dag, så får håpe det tar knekken på faenskapet! Har også andre ubudne gjester i kjelleren, type biller osv, hvis problemet blir like stort som i 2014 kommer jeg og unga til å sove på lekerommet oppe, for det der skal ikke gå på oss om nettene .. skal notere meg den permetrin også :-)

01c0de2c038b5cebef0dfaee5f7ad067

Fellsekjøpet til 150 kroner. Funker med en gang, men må spraye på nytt etter litt regn.
Verdt sin vekt i gull <3

Det var smart med den sprayen. Får kjøpe den neste gang jeg er i nærheten av jernia. Har vært ett problem med edderkopper her så lenge vi har bodd her (6 år) og var nok det før også.
Samme her
Kan ikke si at vi aldri ser edderkopper mer i huset,men det har blitt betraktelig mindre etter jeg begynte med sprayen. Bare pass på å spray igjen etter 6-8 uker.
Var så stygg en gang og sprayet rett på en edderkopp ute........den krympet mer og mer sammen og til slutt var den død. Fikk litt dårlig samvittighet etterpå, men jeg kan ikke fordra de krypene.

Jeg syntes snegler er hakket verre altså. Det er snegler overalt her.. Men edderkoppene er ikke så veldig koselig det heller...

Back
Topp